• Buradasın

    Yeni müfredat fizik zor mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni müfredatta fizik dersinin zorluğu, öğrencilerin bilimsel okuryazarlık ve disiplinler arası yaklaşım gibi yeni öğrenme yöntemlerine uyum sağlamasıyla ilgili olabilir 12.
    Ancak, müfredatta yapılan bazı değişiklikler de öğrenmeyi kolaylaştırıcı niteliktedir:
    • Proje tabanlı öğrenme: Öğrencilerin fizik konularını projelerle pratiğe dökmeleri, konuları daha iyi anlamalarını sağlar 1.
    • Güncel konular: Enerji kaynakları, çevre bilimi ve nanoteknoloji gibi güncel konulara yer verilmesi, öğrencilerin ilgisini artırabilir 1.
    • Sadeleştirme: Ders içeriklerinin yüzde 35 oranında seyreltilmesi, öğrencilerin temel kavramlara odaklanmasını sağlar 2.
    Sonuç olarak, yeni müfredatta fizik dersinin zorluğu ve kolaylığı, öğrencinin bireysel öğrenme sürecine ve öğretmenin öğretim yöntemlerine bağlı olarak değişebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat yazılılar nasıl olacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de yazılı sınavlar şu şekilde planlanmıştır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6, 7, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe ve matematik dersleri için yapılacaktır. Dil Sınavları: Dil sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılacaktır. Uygulamalı Dersler: Beden eğitimi, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye derslerinin sınavları tüm okullarda aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır. Yeni müfredatın yazılı sınavlarla ilgili spesifik bir değişikliği hakkında bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak sınavların daha etkin ve adil bir şekilde değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    Yeni müfredatta 1 sınıfta hangi konular kaldırıldı?

    2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanan yeni müfredatta 1. sınıfta kaldırılan konular hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, yeni müfredatta yapılan bazı genel değişiklikler şunlardır: Ders saatleri: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. Seçmeli dersler: Seçmeli dersler tüm sınıf seviyelerinde uygulanacak şekilde genişletilmiştir. Yabancı dil ve güzel sanatlar dersleri: Ortaokul ve liselerde bu dersler kaldırılmıştır. Din dersleri: Ortaokulda 16 saat, lisede ise 8 saat (4 zorunlu, 4 seçmeli) olarak düzenlenmiştir.

    AYT Fizik müfredat değişti mi?

    Hayır, 2025 yılı için AYT Fizik müfredatında bir değişiklik yapılmamıştır. 2024-2025 eğitim-öğretim yılında 9. sınıflar yeni müfredata göre eğitime başlarken, 10., 11. ve 12. sınıflar mevcut müfredata göre eğitimlerine devam edeceklerdir.

    Yeni müfredat hangi sınıflardan başlayacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    11. sınıf fizik müfredat değişti mi?

    Evet, 11. sınıf fizik müfredatı değişmiştir. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için belirlenen yeni müfredatta, önceki yıllara göre bazı konular ve alt başlıklar güncellenmiştir. Bazı yeni konular: Vektörler; Bağıl hareket; Tork ve denge; Basit makineler; Elektriksel kuvvet ve elektrik alan; Manyetizma ve elektromanyetik indüklenme. Müfredat değişiklikleriyle ilgili daha fazla bilgiye Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" sitesinden ulaşılabilir.

    9. sınıf fizik müfredatı değişti mi?

    Evet, 9. sınıf fizik müfredatı değişti. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için belirlenen yeni müfredatta, 9. sınıf fizik konuları şu şekildedir: 1. Dönem: Fizik Bilimi ve Kariyer Keşfi; Kuvvet ve Hareket. 2. Dönem: Akışkanlar; Enerji. Yeni müfredat, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında hazırlanmıştır.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.