• Buradasın

    TUS kontenjanları neden düşürüldü?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TUS kontenjanlarının düşürülmesinin birkaç nedeni olabilir:
    1. Sağlıkta şiddet, ücret düşüklüğü ve malpraktis davaları gibi faktörler, adayların TUS tercihlerini şekillendirmiş ve bazı branşlara olan talebi azaltmıştır 2.
    2. Yabancı uyruklu adaylar için daha fazla kontenjan ayrılması, Türk hekim adayları arasında eşitsizlik eleştirilerine yol açmış ve bu da kontenjanların gözden geçirilmesine neden olmuştur 13.
    3. Eğitici sayısının yetersizliği, özellikle bazı branşlarda çok sayıda asistan yetiştirilmesi durumunda kaliteli eğitim verilemeyeceği endişesiyle kontenjanların düşürülmesine yol açmış olabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kontenjan ne demek?

    Kontenjan kelimesi üç farklı anlamda kullanılabilir: 1. Bir yükümlülük veya yararlanma işinde o işin kapsamına girenlerin oluşturduğu belirli sayıdaki topluluk. 2. Bir malın, alım satım veya dağıtım işinde ilgililerin her birine düşen pay oranı. 3. Bir kuruluşun veya bir kimsenin seçip almakta yararlanabileceği ölçü, sayı.

    20.250 kontenjan hangi bölümlere verildi?

    20.250 kontenjan, 2024 öğretmen atamalarında çeşitli branşlara dağıtıldı. İşte bazı örnekler: İlköğretim Matematik: 174 kontenjan; İngilizce: 968 kontenjan; Sınıf Öğretmenliği: 3.263 kontenjan; Sosyal Bilgiler: 754 kontenjan; Fen Bilimleri: 305 kontenjan; Matematik: 317 kontenjan; Hemşirelik: 85 kontenjan (sağlık hizmetleri bölümü).

    TUS ne anlama gelir?

    TUS, "Tıpta Uzmanlık Sınavı"nın kısaltmasıdır.

    Asistanlık kontenjanları neden azaldı?

    Asistanlık kontenjanlarının azalmasının birkaç nedeni vardır: 1. Öğrenci Talebinin Azalması: Bazı bölümlere olan talebin düşmesi, kontenjanların azaltılmasına yol açmıştır. 2. İstihdam Sorunları: Mezunların iş bulma olanaklarının sınırlı olması, bu bölümlerin çekiciliğini azaltmış ve kontenjanların düşmesine neden olmuştur. 3. Finansal ve Fiziksel Kapasite Sorunları: Üniversitelerin finansal ve fiziksel kapasitelerinin yetersizliği de kontenjan azaltma kararlarında etkili olmuştur. 4. Yeni Eğitim Politikaları: Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) ikinci öğretimi kapatması ve bazı bölümlerin kontenjanlarını düşürmesi gibi yeni eğitim politikaları da bu duruma katkıda bulunmuştur.