Buradasın
Tetkik planı nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tetkik planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Tetkik Ekibinin Oluşturulması: Alanında uzman kişilerden oluşan bir tetkik ekibi oluşturulmalıdır 13. Ayrıca, iç tetkiki gerçekleştirecek kişinin ISO 19011 İç Tetkikçi eğitimini almış olması gerekmektedir 1.
- Tetkik Amaç ve Kapsamının Belirlenmesi: Tetkikin amacı ve hangi süreçlerin inceleneceği net bir şekilde tanımlanmalıdır 13.
- Tetkik Programının ve Zamanlamasının Yapılması: Tetkikin ne zaman ve hangi birimlerde gerçekleştirileceği belirlenmelidir 3. Planlama aşamasında, işletmenin ihtiyaçları, risk analizleri ve yasal gereklilikler göz önünde bulundurulmalıdır 3.
- Kaynak Erişiminin Sağlanması: Yönetim sistemine ait dokümanlar kurumun doküman yönetim portalinde eksiksiz olarak bulunmalıdır 1. Çalışanların belgelere ve kaynaklara erişim izni olmalıdır 1.
- Soru Listesinin Oluşturulması: Yönetim sistemine göre ilgili kontrollere yönelik soru listeleri hazırlanmalıdır 13.
- Planda Belirtilen Alanların İncelenmesi: Tetkik planında belirtilen alanlara göre inceleme yapılmalı ve bulgular toplanmalıdır 13.
- Raporlama: Tetkik sonuçları üst yönetime raporlanmalı ve raporda giriş, tetkikin amacı, incelenen alanlar, bulgular, iyileştirme önerileri ve tetkik sonucu gibi bilgiler yer almalıdır 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: