• Buradasın

    Talim ve terbiye kurulu başkanı Mustafa Necati Bey'in eğitim hakkındaki görüşleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mustafa Necati Bey'in eğitim hakkındaki bazı görüşleri:
    • Eğitimin amacı: Eğitimi, vatandaşı gelecekteki görevine hazırlayan bir araç olarak görür 23.
    • İşe dayalı eğitim: İş eğitimini, eğitimin ekonomik süreçlerle uyumunu ve üretkenliği savunur 1.
    • Karma eğitim: 1926'da ortaokullarda, 1927'de ise tüm liselerde karma eğitime geçilmesini sağlar 234.
    • Öğretmenlik mesleği: Öğretmenlerin karar süreçlerine katılmalarına önem verir ve öğretmenlik mesleğini saygın hale getirmek için düzenlemeler yapar 13.
    • Çağdaş ve bilimsel eğitim: Eğitimde çağdaş, akıl ve bilime dayalı bir yapı oluşturmayı hedefler 4.
    • Fırsat eşitliği: İlk ve orta öğretimin parasız olmasını sağlar 13.
    • Sanat eğitimi: Güzel sanatların yaygınlaşmasına önem verir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mustafa Necati'nin talim terbiye kuruluna yaptığı katkılar nelerdir?

    Mustafa Necati'nin Talim ve Terbiye Kurulu'na (TTK) yaptığı bazı katkılar şunlardır: Talim ve Terbiye Dairesi'nin Kurulması: Mustafa Necati, TTK'yı kurarak eğitim politikalarının özerk bir yapıda yürütülmesini hedeflemiştir. Eğitim Programlarının Modernleştirilmesi: 1926'da hazırlanan ilkokul programı, John Dewey'in raporlarından etkilenerek hayata geçirilmiştir. Eğitimin Planlı Hale Getirilmesi: TTK aracılığıyla eğitim sisteminin planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesi sağlanmıştır. Karışık Eğitime Geçiş: 1927-1928 eğitim-öğretim yılında 70 ortaokulda, 1928-1929'da ise tüm liselerde karışık eğitime geçilmiştir. Mustafa Necati, TTK'nın özerk bir yapıya kavuşmasını amaçlamış olsa da, TTK bu görevi hiçbir zaman yerine getirememiştir.

    Mustafa necati bey ne yaptı?

    Mustafa Necati Bey'in bazı önemli faaliyetleri: Kuvâ-yi Milliye'de Görev: İzmir'in işgali üzerine Balıkesir'e giderek Kuvâ-yi Milliye'ye katılmış ve Yunanlar ile Ahmet Anzavur kuvvetlerine karşı mücadelede yer almıştır. TBMM Üyeliği: TBMM'nin ilk üç döneminde Saruhan (Manisa) ve İzmir milletvekili olarak görev yapmıştır. Bakanlıklar: Mübadele, İmar ve İskân Vekâleti, Adalet Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı görevlerinde bulunmuştur. Eğitim Alanında Yenilikler: Millî Eğitim Bakanı olarak, öğretmenlerin özlük haklarını iyileştirmiş, eğitim işlerini valilerin kontrolünden çıkararak bakanlığın kontrolüne almış ve "Maarif hizmetinde asıl olan öğretmenliktir" hükmünü getirmiştir. Harf Devrimi: Mustafa Necati Bey'in döneminde Harf İnkılabı gerçekleştirilmiştir. Sosyal Çalışmalar: Çocuk Esirgeme Kurumu (Himaye-i Etfal Cemiyeti) ve Kızılay gibi kuruluşların çalışmalarına destek vermiştir.

    Mustafa Necati neden talim terbiye kurulunu kurdu?

    Mustafa Necati, Talim ve Terbiye Kurulu'nu (TTK) eğitim programlarının yapımında ve teşkilatta söz sahibi olması için özerk bir yapı oluşturmak amacıyla kurmuştur. Ayrıca, bu kurulun, Bakanlığın beyni durumunda olmasını ve siyasi tasarruflardan etkilenmemesini hedeflemiştir. Mustafa Necati, TTK'nın kurulmasıyla ilgili olarak, Fransa'daki "Meclis-i Ali-i Maarifi" örneğini göstermiştir.