• Buradasın

    Şerif Mardin'in Jön Türkler hakkındaki görüşleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şerif Mardin'in Jön Türkler hakkındaki görüşleri şu şekilde özetlenebilir:
    1. Siyasi Fikirlerin Sığlığı: Mardin'e göre Jön Türklerin siyasi fikirleri, kendilerinden önceki kuşak olan Yeni Osmanlılara oranla çok daha az teorik ve spekülatif içerikliydi 3. Jön Türkler, daha pratik ve hızlı sonuçlar elde etmeye odaklanmışlardı 2.
    2. Eğitim ve Entelektüel Düzey: Jön Türklerin, Tıbbiye ve Harbiye gibi teknik eğitim veren okullarda yetişmeleri, onların Batı'nın siyasi hâkimiyetinin kaynağında modern bilim ve askeri gücün olduğunu düşünmelerine yol açmıştı 1. Bu durum, entelektüel derinliklerinin sınırlı kalmasına neden olmuştu.
    3. İslami Temaların Kullanımı: Mardin, Jön Türklerin İslami temaları propaganda maksadıyla kullandıklarını ve bu nedenle fikirlerinin gerçek içeriğinden ziyade yüzeysel bir düzeyde kaldığını ifade etmişti 12.
    4. Eylem Odaklılık: Jön Türklerin, komitacılık deneyimleri sayesinde daha çok aksiyona yönelik bir siyasi programa sahip oldukları ve bu nedenle Yeni Osmanlı aydınlarına göre daha dayanıklı ve ihtilalci bir kimliğe sahip oldukları belirtilmişti 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    İttihatçı ve Jön Türk aynı mı?

    İttihatçılar ve Jön Türkler aynı anlama gelir. Jön Türkler, Osmanlı Devleti'nde 1880'li yıllardan itibaren II. Abdülhamit iktidarına muhalif olarak ortaya çıkan ve toplumun genç ve eğitimli kesimlerinden oluşan grupları ifade etmek için kullanılır. İttihat ve Terakki Cemiyeti ise 1889 yılında kurulmuş bir siyasal hareket ve siyasi partidir.

    Şerif Mardin Jön Türklerin siyasi fikirleri 1895-1908 ne anlatıyor?

    Şerif Mardin'in "Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908" adlı eseri, Jön Türklerin fikirlerinin ortaya çıkışını ve şekillenmesini ele alır. Eserde işlenen bazı konular: Jön Türklerin en önemli isteklerinin "hürriyet" değil, Osmanlı İmparatorluğu'nun parçalanmasını durdurmak olduğu. Jön Türklerin, derin teoriler veya özgün siyasi formüller ortaya koymamış olmaları. Jön Türklerin, Avrupa'da tartışılan fikirlerin popülerleştirilmiş şekillerinden ve ikinci derecedeki düşünürlerin görüşlerinden etkilenmiş olmaları. Jön Türklerin, Abdülhamit döneminde geliştirilen bazı siyasi ve sosyal dünya görüşlerini kabul etmek zorunda kalmaları. Eserde ele alınan fikir ve siyaset adamları arasında Beşir Fuat, Mizancı Murat, Ahmet Rıza, Abdullah Cevdet ve Prens Sabahattin gibi isimler bulunur.

    Şerif Mardin hangi bilim dalına katkı sağlamıştır?

    Şerif Mardin, siyaset bilimi, tarih, sosyoloji ve din sosyolojisi alanlarında özgün çalışmalar yaparak sosyal bilimlere önemli katkılar sağlamıştır. Bazı katkıları: Merkez-çevre teorisi: İlk kez Edward Shils tarafından kullanılan merkez-çevre teorisini Türkiye’ye adapte etmiştir. Metodolojik yaklaşımlar: Çalışmalarında tarihsel arka plan çözümlemeleri, disiplinler arası yaklaşım ve anlayıcı sosyoloji kullanmıştır. Kavramsal araçlar: Kavramsal araçlardan yararlanmıştır. Derinlemesine analizler: Yalınkat değerlendirmelerden ziyade konunun arka planını, sürekliliğini ve bütünlüğünü gözeten çok katmanlı ve derinlikli analizler sunmuştur. Mahalle baskısı kavramı: 2007 yılında bu kavramı ortaya atmıştır.

    Jön Türklerde kadın hakları nasıldı?

    Jön Türklerde kadın hakları ile ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Eğitim: Jön Türkler, kadınların eğitim hakkının desteklenmesi gerektiğini savunmuşlardır. Siyasi Aktivizm: Jön Türkler, kadınların siyasi aktivizmine önem vermiş ve onları bu alanda teşvik etmişlerdir. Yasal Haklar: 1917'de kabul edilen Hukuk-ı Âile Sonuç Kararnâmesi ile kadınlar, sosyo-ekonomik ve hukuki alanlarda bazı haklar elde etmişlerdir. Jön Türkler, kadınların mevcut statükoya itirazlar yöneltmesini ve haklarını aramasını desteklemişlerdir.

    Jön Türkler hangi akıma mensuptur?

    Jön Türkler, milliyetçi, laik ve meşrutiyetçi bir akımın temsilcileridir.

    Şerif Mardin'in en önemli çalışması nedir?

    Şerif Mardin'in en önemli çalışması olarak birkaç eser öne çıkmaktadır: "The Genesis of The Young Ottoman Thought" (1962). "Jön Türklerin Siyasi Fikirleri: 1895-1908" (1964). "Din ve İdeoloji". "Bediüzzaman Said Nursi Olayı/Modern Türkiye'de Din ve Toplumsal Değişim". Ayrıca, "merkez-çevre" teorisini Türkiye'ye adapte etmesi ve "mahalle baskısı" kavramını ortaya atması da önemli çalışmaları arasında yer alır.

    Jön Türklerin amacı nedir?

    Jön Türklerin temel amacı, II. Abdülhamid'in baskıcı istibdat yönetimine son vererek meşrutiyeti yeniden ilan etmek ve yönetime bir meclisin dahil olmasını sağlamaktır. Jön Türkler, padişahlık rejimini tamamen reddetmek yerine, yönetime eşit bir meclisin dahil olduğu bir yönetim yapısını savunmuşlardır. Jön Türklerin diğer amaçları arasında: Eğitim reformları (eğitimin yaygınlaştırılması ve modernleştirilmesi); Batılılaşma (Osmanlı'nın Batılı devletlerle entegrasyonu ve Batı'nın siyasi ve sosyal yapılarının örnek alınması); Milliyetçilik (Osmanlı coğrafyasındaki farklı milletlerin haklarının korunarak devletin birliğinin sağlanması) yer alır.