Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Savunma sınavı uzatması yapmak için izlenmesi gereken adımlar, üniversiteye ve enstitüye göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak şu adımlar izlenir:
- Jüri Teklif Yazısı: Savunma sınavı için Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından enstitüye "Jüri Teklif Yazısı" yazılmalıdır 1. Bu yazıda, yüksek lisans için asil ve yedek öğretim üyelerinden en az birer kişinin, doktora için ise asil üyelerden en az iki, yedek üyelerden bir kişinin üniversiteden dışarısından seçilmesi gerekmektedir 1.
- Benzerlik Raporu: Danışman öğretim üyesi, SABİS (öğretim elemanı) e-posta adresinden öğrencinin ad-soyadı, program ve e-postanın konu bölümüne “Benzerlik Kontrolü” yazarak e-posta gönderir 2. E-postada tezin kılavuza uygun hazırlanmış son hali ve tüm bölümleri eksiksiz eklenmiş halde tek bir dosya olarak (Word hali) egitimtez@sakarya.edu.tr adresine iletilir 2.
- Eksik Evrak Kontrolü: Öğrencinin, SAÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Lisansüstü Eğitim Senato Esaslarında belirtilen yeterli AKTS yükünü tamamlayıp tamamlamadığı ve diğer gerekli evrakların kontrolü öğrenci işleri personeli tarafından yapılır 2.
Uzatma alıp ikinci kez savunmaya girecek öğrenciler, bu süreçleri yeniden 1. aşamadan başlatmalıdır 12.
Daha detaylı bilgi için ilgili üniversitenin veya enstitünün yönergelerinin incelenmesi önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: