1 dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Süreç verileri: Rehberlik planının uygulandığına dair kanıtlar toplanır; etkinliklerin kime, nasıl, ne zaman, nerede, ne sıklıkla ve ne kadar süre ile yapıldığına bakılır. Algıya dayalı veriler: Öğrencilerin etkinlikler sonucunda tutum veya inançlarındaki değişimler, edindikleri beceriler veya bilgi düzeylerindeki artış değerlendirilir. Sonuç verileri: Uygulanan programın öğrencilerin tutum, beceri veya bilgileri kullanma yeteneklerini olumlu yönde etkileyip etkilemediği incelenir. Ayrıca, rehberlik planının değerlendirilmesinde, sınıf rehber öğretmenlerinin gözlemleri, öğrenci algı anketleri ve rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun incelemeleri de dikkate alınabilir. Rehberlik planının etkili bir şekilde değerlendirilmesi için, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunum sistemindeki genel hedef, yerel hedef ve özel hedeflerin göz önünde bulundurulması önerilir.