• Buradasın

    Reggio'nun 100 dili nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Reggio'nun 100 dili, Reggio Emilia eğitim yaklaşımının kurucusu Loris Malaguzzi'nin çocukların kendilerini tek bir yöntemle değil, en az 100 farklı dille ifade edebileceklerine olan inancını ifade eder 123.
    Bu diller, çocukların duygu, düşünce ve hayal dünyalarını aktarmak için kullanabilecekleri tüm yaratıcı yolları kapsar ve şu şekillerde kendini gösterebilir 2:
    • Sanat 2. Çizim, resim, heykel ve kolaj çalışmaları 2.
    • Müzik ve hareket 2. Ritmik sesler, enstrümanlarla yapılan doğaçlamalar veya danslar 2.
    • Drama ve rol oyunları 2. Çocukların oyun oynarken farklı kimlikler üstlenmeleri 2.
    • Doğa ile etkileşim 2. Su, kum, taş gibi doğal malzemelerle oynama 2.
    • İnşa etme ve tasarlama 2. Lego, ahşap bloklar veya geri dönüştürülebilir malzemelerle yapılan yapılar 2.
    Bu yaklaşım, çocukların farklı yollarla düşünmelerine ve yaratıcı potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olur 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Reggio Emilia yaklaşımı nedir?

    Reggio Emilia yaklaşımı, 1970 yılında İtalya'daki okul öncesi eğitim kurumlarında reform yapmak amacıyla geliştirilen bir eğitim programıdır. Temel ilkeleri: 1. Çocuk bir lider olarak algılanır: Çocukların doğuştan yetenekli, kendini yönetebilir ve meraklı oldukları varsayılır. 2. Çevre üçüncü öğretmendir: Çevre, çocukların gelişimini desteklemek üzere zengin materyallerle düzenlenir. 3. Öğretmen bir rehberdir: Öğretmenler, problem durumları yaratarak çocuklarla birlikte öğrenme yaşantıları oluştururlar. 4. Dokümantasyon bir iletişim aracıdır: Çocukların ve öğretmenlerin gelişiminin belgelenmesi, öğrenme deneyimlerini izlemek için kullanılır. 5. Aile bir ortak olarak algılanır: Ailenin çocuğun eğitim sürecine katılımı önemsenir. Bu yaklaşım, çocukların aktif katılımını teşvik eder ve onların entelektüel gelişimlerini çeşitli etkinlikler aracılığıyla destekler.

    Reggio'nun 10 ilkesi nedir?

    Reggio Emilia Yaklaşımının dokuz temel ilkesi bulunmaktadır: 1. Çocuk bir lider olarak algılanır. 2. Çocuk bir işbirlikçi (ortak) olarak algılanır. 3. Çocuk bir iletişimci olarak algılanır. 4. Çevre üçüncü öğretmendir. 5. Öğretmen bir ortak, bir rehberdir. 6. Belgelendirme bir iletişim aracıdır. 7. Aile bir ortak olarak algılanır. 8. Organizasyon temeldir. 9. Eğitimin amacı, gelişimdeki engelleri kaldırmaktır.