Buradasın
Planla yap kontrol et uygula nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Planla-Yap-Kontrol Et-Uygula (PDCA), iş süreçlerini iyileştirmek ve değişiklikleri uygulamak için kullanılan bir yönetim aracıdır 15. Bu döngü, sürekli iyileştirme felsefesine dayanır ve dört aşamadan oluşur 15:
- Planla (Plan) 125. Hedefler belirlenir, süreçler analiz edilir ve bir eylem planı oluşturulur 125.
- Yap (Do) 125. Planlanan adımlar uygulanır 125.
- Kontrol Et (Check) 125. Süreçlerin performansı izlenir ve değerlendirilir 125.
- Önlem Al (Act) 125. Sapmalar giderilir ve sürekli iyileştirme sağlanır 125.
PDCA döngüsü, hata oluşumunu engellemeyi ve süreçleri sürdürülebilir şekilde iyileştirmeyi amaçlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: