• Buradasın

    Özel eğitimde kaynaştırma zorunlu mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kaynaştırma, belirli koşullar altında zorunludur.
    • 37-66 ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur ve bu süre, Özel Eğitim Değerlendirme Kurul Raporu ile velinin yazılı onayı doğrultusunda 78 aya kadar uzatılabilir 1.
    • Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu doğrultusunda her tür ve kademedeki eğitimlerini kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla sürdürebilirler 5.
    Ayrıca, 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, özel eğitim gerektiren bireylerin eğitimleri, bireysel eğitim planları doğrultusunda akranları ile birlikte uygun yöntem ve teknikler kullanılarak sürdürülmesi gerekmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.

    Kaynaştırma örneği nedir?

    Kaynaştırma örnekleri: Yazı – a → yazı – y – a (durum ekinden önce). Dede-i → dede- s -i (iyelik ekinden önce). Altı – ar → altı – ş – ar (üleştirme sıfatı ekinden önce). Sanatçının şiiri – e → sanatçının şiiri – n – e (iyelik ekinden sonra gelen durum ekinden önce). Şayet vaktin varsa gel de sana biraz "serayı" gezdireyim. Bu ay "kirayı" zamanında yatırabilecek misiniz?. Yarın sınıf arkadaşlarımla "tiyatroya" gideceğiz. Amcam hepimize ikişer tane kalem hediye etti. Senin bu yaptığına dereyi görmeden paçaları sıvamak denir. Kısmetse seneye İzmir'de yaşamaya başlayacağım.

    Kaynaştırma öğrencisi ne demek?

    Kaynaştırma öğrencisi, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin, kendi akranları ile birlikte eğitim ve öğretim görmesine imkan tanıyan bir sistem içinde yer alan öğrencidir. Bu öğrenciler; zihinsel, fiziksel, duygusal ya da gelişimsel açıdan farklılık gösterse de, normal sınıf ortamlarında eğitim alarak topluma daha etkili biçimde entegre olurlar. Kaynaştırma öğrencisi olabilmek için, öğrenmeyle ilgili özel durumun, devlet hastanesinden heyet raporuyla belgelenmesi gerekir.

    Kaynaştırma eğitimi kaç yıl sürer?

    Kaynaştırma eğitiminin süresi, bireyin ihtiyaçlarına ve gelişim durumuna bağlı olarak değişir. Türkiye'de kaynaştırma eğitimi, okul öncesi dönemden lise sonuna kadar devam edebilir. Okul öncesi dönem: 37-66 ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi zorunludur ve bu süre eylül ayı sonu esas alınarak 78 aya kadar uzatılabilir. İlkokul ve ortaokul: Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, bu kademelerde kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin bulunduğu sınıflarda sınıf mevcutları; özel eğitime ihtiyacı olan iki bireyin bulunduğu sınıflarda 25, bir bireyin bulunduğu sınıflarda 35 öğrenciyi geçmeyecek şekilde düzenlenir. Lise: Kaynaştırma öğrencileri de diğer öğrenciler gibi tercih ve nakil işlemleri yapabilir. Her kademe geçişinde, kaynaştırma kararının RAM (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) tarafından yenilenmesi gerekmektedir.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim, tipik olarak gelişen çocukların eğitim deneyimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Özel eğitim ise, bilişsel, dil, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde yaşıtlarına göre farklı özellikler gösteren ve destek eğitime ihtiyacı olan bireyler için geliştirilmiş bir eğitim anlayışıdır. Özel eğitim alan öğrencilerin programları, "Parasız ve Uygun Halk Eğitimi" (FAPE) kapsamında değerlendirilir.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.