• Buradasın

    Özel eğitim öğretmenliğinin gelişimi nasıl olmuştur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim öğretmenliğinin gelişimi şu şekilde olmuştur:
    1. Cumhuriyet Öncesi Dönem: Osmanlı döneminde özel gereksinimli bireyler için bimarhaneler kurulmuş, ancak toplumdan dışlanmışlardır 13.
    2. Cumhuriyet Sonrası Dönem: 1921 yılında İzmir'de Sağır-Dilsiz ve Körler Okulu açılmış, 1950'de ise özel eğitim hizmetleri Sağlık Sosyal Yardım Bakanlığı'ndan Milli Eğitim Bakanlığı'na devredilmiştir 23.
    3. 1950'ler ve 1960'lar: Gazi Eğitim Enstitüsü bünyesinde özel eğitim şubeleri açılmış, 1965 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde özel eğitim bölümü kurulmuştur 12.
    4. 1980'ler: Özel eğitim hizmetleri genel müdürlük bünyesine alınmış, 1983 yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı oluşturulmuştur 2.
    5. 1990'lar ve Sonrası: 1992 yılında Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü kurulmuş, 2016 yılında özel eğitim öğretmenliği lisans programları birleştirilmiştir 14.
    Ayrıca, özel eğitim öğretmenlerinin yetiştirilmesi için sertifika programları ve hizmet içi eğitimler de düzenlenmiştir 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim okul öncesi öğretmeni ne iş yapar?

    Özel eğitim okul öncesi öğretmeni, çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli görevler üstlenir. Bu görevler arasında: Eğitim programı planlama ve uygulama: Yıllık, aylık, haftalık ve günlük eğitim planları hazırlamak ve bu planlar doğrultusunda etkinlikler düzenlemek. Öğrenme ortamı hazırlama: Sınıf içi ve dışı öğrenme ortamını, çocukların gelişimlerine uygun materyallerle donatmak ve düzenli tutmak. Çocuk gelişimini gözlemleme ve değerlendirme: Çocukların gelişimlerini sistematik olarak gözlemlemek ve değerlendirmek. Aile iletişimi ve işbirliği: Velilerle düzenli iletişim kurarak çocukların gelişim süreçleri hakkında bilgilendirmek ve işbirliği yapmak. Çocuk güvenliğini sağlama: Sınıf içinde ve dışında çocukların güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri almak. Temel bakım ve hijyen: Çocukların öz bakım becerilerini kazanmalarına rehberlik etmek ve sınıfın hijyenini sağlamak. Ayrıca, özel eğitim okul öncesi öğretmenleri, diğer öğretmenler ve uzmanlarla da iş birliği içinde çalışırlar.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, herhangi bir nedene bağlı olarak gelişimsel farklılığı bulunan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: - Zeka geriliği olan çocuklar. - Yaygın gelişimsel bozukluklar (örneğin, otizm). - Ortopedik ve hareket bozukluğu olanlar. - Görme ve işitme engelliler. - Konuşma bozukluğu olanlar. - Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. - Öğrenme güçlüğü çekenler. - Duygusal ve davranış bozukluğu olanlar. - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Özel eğitim öğretmenliği hangi tarihte kuruldu?

    Özel eğitim öğretmenliği programları, Türkiye'de 1982 yılında kurulmuştur.

    Dünyada özel eğitim ne zaman başladı?

    Dünyada özel eğitimin sistematik olarak başlaması 18. ve 19. yüzyıllarda gerçekleşmiştir.

    Özel Eğitim Öğretmenliği zor bir bölüm mü?

    Özel Eğitim Öğretmenliği bölümü, bazı zorluklarıyla birlikte genel olarak ödüllendirici bir alan olarak değerlendirilmektedir. Bu bölümün zorlukları arasında: - Öğrencilerin karmaşık ihtiyaçlarıyla başa çıkmak; - Stresli ve duygusal olarak zorlu durumlarla uğraşmak; - Uzun çalışma saatleri ve ağır iş yükü yer almaktadır. Ancak, özel eğitim öğretmenliğinin avantajları da vardır, bunlar arasında: - Sürekli etkinlik yapma ve birçok alanda görev alma imkanı; - Eğlenceli etkinliklerle dolu keyifli bir öğrencilik hayatı; - KPSS açısından alan sınavının olmaması. Sonuç olarak, Özel Eğitim Öğretmenliğinin zorluklarının üstesinden gelmek, kişinin bu alana olan ilgisi, sevgisi ve sahip olduğu niteliklere bağlıdır.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.