• Buradasın

    Osmanlıda mektep ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Osmanlı'da mektep, çocukların temel eğitimin verildiği okul anlamına gelir 23.
    Ayrıca, mekteb kelimesi "branş", "ekol", "tâlim" ve "ticarethane" gibi farklı anlamlarda da kullanılmıştır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Osmanlı'da yapılan yenilikler nelerdir?

    Osmanlı İmparatorluğu'nda yapılan bazı yenilikler şunlardır: Tanzimat Fermanı (1839): Herkesin can, mal ve namus güvenliğinin devlet garantisi altında olduğu ilan edilmiştir. Vergilerin adil ve düzenli bir şekilde toplanması, keyfi vergilerin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Askerlik hizmeti düzenlenmiş ve belirli bir süreyle sınırlandırılmıştır. Yargılamaların açık yapılacağı ve herkesin eşit muamele göreceği belirtilmiştir. Islahat Fermanı (1856): Gayrimüslimlere devlet hizmetlerinde görev alma hakkı tanınmıştır. Mahkemelerde ve devlet dairelerinde herkesin eşit şekilde temsil edilmesi ve haklarının korunması sağlanmıştır. Vergiler ve askerlik gibi yükümlülüklerde eşitlik getirilmiştir. Gayrimüslim cemaatlerin kendi dini ve kültürel işlerini özgürce yürütmelerine izin verilmiştir. Eğitim alanındaki yenilikler: Sanat ve meslek okullarının sayısı arttırılmıştır. İlk öğretmen okulu (Darulmuallim) açılmıştır. Rüştiyelerin açılmasına hız verilmiştir. Fransızca eğitim veren ve batılı anlamda ilk eğitim verecek olan lise ile üniversite arasında bir kurum olan Galatasaray Sultanisi açılmıştır. Askeri alandaki yenilikler: Zorunlu askerlik başlatılmıştır. Avrupa donanmalarına hayran kalan Sultan Abdülaziz’in emri ile yeni ve çok güçlü bir donanma kurulmuştur. Askeri yapı yenilenmiş, terfi sistemi düzenlenmiştir. Yönetim alanındaki yenilikler: Yerel meclisler kurulmuştur. Taşra yönetimi örgütlenmiştir. İlk kez belediye örgütü kurulmuştur.

    Osmanlı mektepleri ne zaman kapandı?

    Osmanlı mektepleri, 1924 yılında çıkarılan "Tevhid-i Tedrisat" (Eğitimin Birleştirilmesi) kanunu ile kapatılmıştır.

    Osmanlı'da kaç çeşit mektep vardı?

    Osmanlı İmparatorluğu'nda çeşitli eğitim kurumları bulunmaktaydı. Başlıca mektep türleri: Sıbyan Mektepleri (Mahalle Mektepleri): Temel dini bilgilerin öğretildiği, genellikle cami veya hayır kurumlarının yanında açılan ilköğretim kurumlarıdır. Medreseler: Ulema ve devlet kademesi için eğitim veren, yüksek dereceli eğitim kurumlarıdır. Enderun Mektebi: Yüksek dereceli devlet kadrosu ve işle eğitimi birleştiren bir eğitim metoduyla memur yetiştiren önemli bir kurumdur. Askeri Mektepler: Mühendishane-i Berr-i Hümâyun, Deniz Harp Okulu gibi orduya uzman personel yetiştiren kurumlardır. Sivil Mektepler: Mekteb-i Mülkiye, Darülfünun gibi sivil halka yönelik eğitim veren kurumlardır. Ayrıca, tekke ve zaviyeler gibi devletin kontrolünden uzak eğitim kurumları da bulunmaktaydı.

    Osmanlı'da mektepler ne zaman kuruldu?

    Osmanlı'da mektepler, 18. yüzyılın son çeyreğinden itibaren Batı standartlarına göre kurulmaya başlanmıştır. Kurulan bazı önemli mektepler şunlardır: - Mühendishane-i Bahrî-i Hümayun: 1775. - Mühendishane-i Berrî-i Hümayun: 1795. - Mekteb-i Tıbbiye: 1827. - Mekteb-i Harbiye: 1835. - Rüşdiye: 1847. - Darulmuallimîn: 1848. - Mekteb-i Mülkiye: 1859.

    Osmanlıda ilk mektepler nerede açıldı?

    Osmanlı'da ilk mektepler, fethedilen her bölgede, halkın dinî ve ilmî ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla açılmıştır. Osmanlı'nın başkenti olan Bursa'da, 1326 yılında ilk mektepler kurulmuştur. Ayrıca, 1824 yılında II. Mahmut'un yayımladığı bir irade ile çocukların cahil kalmaması ve dini vecibelerini yerine getirebilmesi için ilköğretimi zorunlu hale getirmek amacıyla ilk mektepler açılmıştır. Tanzimat sonrasında modern tarzda mektepler açılmaya başlandığında, ilk mektepler zamanla iptidai mekteplere (ilkmektep, ilkokul) dönüşmüştür.

    Osmanlı'da ilim nasıldı?

    Osmanlı'da ilim, İslam dininin ilme verdiği önem çerçevesinde şekillenmiştir. Osmanlı ilim anlayışının bazı özellikleri: Medreseler: Osmanlı'nın en yüksek ilmi müessesesi olan medreselerde aklî ve naklî ilimler birlikte okutulmuştur. İlim anlayışı: Osmanlı âlimleri, "çok ve teferruatlı bilgi"yi ilim olarak görmüşlerdir. Eğitim: Osmanlı âlimleri, yabancı ülkelere giderek eğitim almış ve bu ülkelerin ilim birikimlerini Osmanlı'ya taşımışlardır. Popüler ilim dalları: 17. yüzyılda tefsir, hadis, fıkıh gibi ilimler popülerdi. Osmanlı'da ilim, 16. yüzyılın sonlarından itibaren gerilemeye başlamış, medreselerde akli ilimler ihmal edilmiş ve nitelikli telif faaliyetleri duraklamıştır.