• Buradasın

    Örtük program ve beceri gelişimi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Örtük program, eğitim kurumlarında resmi olmayan, yazılı olmayan ders dışı etkinlikleri kapsayan bir programdır 12. Bu program, öğrencilerin sosyal ve kültürel normlar, değerler ve beklentiler çerçevesinde dolaylı yoldan edindiği bilgi ve davranışları içerir 12.
    Beceri gelişimi açısından örtük program, öğrencilere işbirliği yapma, iletişim kurma, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi temel yetkinlikleri kazandırır 1. Ayrıca, toplumda kabul görmüş norm ve değerleri benimsemelerine yardımcı olarak toplumsal uyum sürecine katkıda bulunur 1.
    Örtük programın temel amacı, öğrencilerin sadece teorik bilgiyle yetinmeyip, sosyal ve kültürel alanda da deneyim kazanmalarını sağlamaktır 5. Bu süreçte, öğretmen-öğrenci ilişkileri, okul ve sınıf iklimi ile derslerin sayısal, sözel veya eşit ağırlık olması gibi faktörler belirleyici rol oynar 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilişsel becerileri gelişmiş ne demek?

    Bilişsel becerileri gelişmiş ifadesi, bir kişinin düşünme, problem çözme, hafıza, anlama ve dil kullanma gibi zihinsel yeteneklerinin yüksek düzeyde olduğunu ifade eder. Bilişsel beceriler şunları içerir: Dikkat. Hafıza. Problem çözme. Dil becerisi. Yaratıcılık. Zeka. Bilişsel beceriler, genetik ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişebilir ve geliştirilebilir.

    Beceri analizi nasıl yapılır?

    Beceri analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Planlama: Analizin amacı ve hedefleri belirlenmelidir. 2. Önemli becerilerin belirlenmesi: İş tanımları incelenerek ve sektör araştırmaları yapılarak, ilgili pozisyon veya görevler için kritik beceriler tespit edilmelidir. 3. Mevcut becerilerin ölçülmesi: Yetenek testleri, performans değerlendirmeleri veya mülakatlar gibi araçlarla mevcut beceri seviyeleri ölçülmelidir. 4. Verilerin analizi ve aksiyon planları: Elde edilen verilere dayanarak, eksik beceriler belirlenmeli ve eğitim ve gelişim planları oluşturulmalıdır. Bu süreç, bireylerin kariyer gelişimi, işverenlerin iş gücü planlaması ve eğitim kurumlarının program geliştirme süreçlerinde önemli bir rol oynar.

    Beceri öğrenimi ve örtük programla ilişkisi nedir?

    Beceri öğrenimi ve örtük program arasındaki ilişki şu şekildedir: Örtük program, belirli bir eğitim kurumunun müfredatında açıkça belirtilmemiş ancak öğrencilerin kazanması gerektiği kabul edilen bilgi ve becerileri ifade eder. Beceri öğrenimi ise, öğrencilerin iletişim, işbirliği, eleştirel düşünme, problem çözme gibi yetkinliklerin geliştirilmesini kapsar.

    Gelişimin temel kavramları nelerdir?

    Gelişimin temel kavramları şunlardır: Büyüme: Vücudun boy, kilo ve hacim olarak artması. Olgunlaşma: Vücut organlarının kendilerinden beklenen fonksiyonu yerine getirebilecek düzeye ulaşması için geçirdiği biyolojik değişimler. Öğrenme: Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucunda davranışlarında meydana gelen kalıcı izli değişiklikler. Hazır Bulunuşluk: Olgunlaşma ve öğrenme sonucu kişinin belli davranışları yapabilecek düzeye gelmesi. Gelişim: Büyüme, olgunlaşma, kalıtım ve öğrenmenin ürünü olup, organizmanın işlevlerindeki nicel ve nitel değişimleri ifade eder. Ayrıca, gelişimin baştan-ayağa, merkezden-dışa ve genelden özele doğru bir yol izlediği ve gelişimde bireysel farklılıkların olduğu gibi temel ilkeleri de bulunmaktadır.

    Eğitimde program geliştirme nedir?

    Eğitimde program geliştirme, programın daha gerçekçi ve etkili bir duruma getirilmesi için yapılan tüm çalışmaları ifade eder. Eğitimde program geliştirmenin bazı temel unsurları: Hedefler. İçerik. Eğitim durumları. Değerlendirme. Eğitimde program geliştirme süreci genellikle şu aşamaları içerir: 1. İhtiyaç analizi. 2. Hedef ve kazanımların belirlenmesi. 3. İçerik analizi. 4. Eğitim durumlarının hazırlanması. 5. Programın denenmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması.

    Gelişim programı nedir?

    Gelişim programı, bireylerin veya kurumların ihtiyaçlarına yönelik bilgi, beceri ve yeteneklerini artırmayı amaçlayan yapılandırılmış süreçlerdir. Bazı gelişim programı türleri: Çalışan gelişim programları. Öğrenci gelişim programları. Kişisel gelişim programları. Zihinsel gelişim programları.

    Beceri çeşitleri nelerdir?

    Beceri çeşitleri farklı şekillerde sınıflandırılabilir: Kullanım alanına göre: Yaşam becerileri. Meslek becerileri. Sosyal beceriler. Yumuşak beceriler (zaman yönetimi, takım çalışması, liderlik, iletişim gibi). Zor beceriler (pratik, teknik, el becerileri). Türüne göre: Bilişsel beceriler (kağıt-kalem kullanmadan matematiksel hesaplamalar gibi). Algısal beceriler (bir nesneye veya şekle bakıp zamanla diğer görüntüleri fark etme). Motor beceriler (kas ve iskelet sistemini belli bir koordinasyonda kullanma). Diğer sınıflandırmalar: Görev organizasyonuna göre (kesik, seri, devamlı). Motor ve bilişsel öğelerin önemine göre (motor beceriler, zihinsel beceriler). Çevrenin tahmin edilebilirlik düzeyine göre (açık, kapalı). Kullanılan kas büyüklüğüne göre (büyük kas kitlesi, küçük kas kitlesi).