• Buradasın

    Ortaokuldaki zümreler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaokuldaki zümreler, aynı sınıfı okutan veya alanı aynı olan öğretmenlerden oluşur 13.
    Başlıca zümreler şunlardır:
    1. Sınıf/Şube Öğretmenler Kurulu: Aynı şubede ders okutan öğretmenler ile rehberlik öğretmenlerinden oluşur 3.
    2. Ortaokullar Zümresi: Ortaokullar ile imam hatip ortaokulları zümresidir 34.
    3. Özel Eğitim Zümresi: Özel eğitim programları ve ilköğretim programları uygulanan zümrelerdir 34.
    Ayrıca, il ve ülke düzeyinde de zümreler bulunabilir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul zümre başkanı ne yapar?

    Okul zümre başkanı, eğitim kurumlarında belirli bir disiplin veya alan üzerindeki öğretmenlerin bir araya geldiği zümrelerin liderliğini üstlenir. Görevleri şunlardır: 1. Eğitim Programlarının Planlanması: Zümre üyeleri ile birlikte ders programlarını ve müfredatın uygulanmasına yönelik planlamaları yapar. 2. Öğretmenler Arası İletişim: Öğretmenler arasında iletişimi sağlar, toplantılar düzenleyerek deneyimlerin paylaşılmasını teşvik eder ve işbirliğini artırır. 3. Ders Geliştirme ve Değerlendirme: Ders materyallerinin geliştirilmesinde ve öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesinde aktif rol oynar. 4. Eğitimde Yenilikçi Uygulamaların Tanıtımı: Yeni eğitim yöntemlerini ve teknolojileri sınıfa entegre eder. 5. Öğrenci Başarısının İzlenmesi: Öğrencilerin akademik başarılarını izler ve değerlendirmek için yöntemler geliştirir. 6. Raporlama ve Belgeleme: Yapılan çalışmalar ve alınan kararlar hakkında raporlar hazırlar ve bunları ilgili makamlara iletir. 7. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla seminerler ve eğitimler düzenler.

    ŞÖK ve Zümre aynı mı?

    ŞÖK (Şube Öğretmenler Kurulu) ve zümre farklı kavramlardır. Zümre, aynı ders veya branşta görev yapan öğretmenlerin oluşturduğu bir grup veya birliktir ve öğrencilerin daha başarılı olmaları için işbirliği yapmayı ve derslerin planlanmasını sağlar. ŞÖK ise, bir okuldaki tüm öğretmenlerin oluşturduğu kuruldur ve okulun genel işleyişi ile öğrenci başarısını artırmak için çeşitli konuları görüşmek, kararlar almak ve uygulamak amacıyla toplanır.

    Bilişim zümresi ne yapar?

    Bilişim zümresi, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerinde öğretmenlere rehberlik eder. Bu kapsamda aşağıdaki faaliyetleri yürütür: 1. Müfredat Planlaması: Öğrencilere sunulacak içeriği belirler ve dersin amaçlarına uygun bir şekilde yapılandırır. 2. Öğretim Stratejileri: Öğrencilere programlama, yazılım geliştirme ve diğer bilişim becerilerini kazandırmak için öğretim stratejileri sunar. 3. Öğrenci Değerlendirmesi: Öğrenci başarılarını ölçmek için çeşitli değerlendirme araçları ve yöntemleri geliştirir. 4. İşbirliği ve Koordinasyon: Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle işbirliği yaparak ortak projeler ve etkinlikler planlar. 5. Güncel Gelişmeler: Öğretim programlarındaki güncellemeleri takip eder ve ders konularına yeni teknolojileri ekler.

    Zümredeki öğretmenler aynı mı?

    Evet, zümredeki öğretmenler aynıdır. Zümre, eğitim kurumunda aynı sınıfı okutan veya alanı aynı olan öğretmenlerden oluşur.

    2 dönem zümre yapılır mı?

    Evet, 2. dönem zümre toplantısı yapılır. Ortaöğretim kurumlarında ikinci dönem zümre toplantısı, okulların açılmasından bir hafta sonra veya açıldığı hafta gerçekleştirilir. Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyulması hâlinde ara dönemlerde de yapılabilir.

    Ortaokul zümresi kimlerden oluşur?

    Ortaokul zümresi, aynı sınıfın derslerini okutan branş öğretmenlerinden oluşur.

    Sosyal bilgiler zümresi ne yapar?

    Sosyal Bilgiler Zümresi, Sosyal Bilgiler dersinin etkili bir şekilde planlanması ve uygulanması için öğretmenlere rehberlik eder. Bu zümrenin yaptığı bazı faaliyetler şunlardır: 1. Müfredat Belirleme: Ders içeriği, hedefleri ve değerlendirme yöntemlerini belirler. 2. Güncel Meseleleri Ele Alma: Öğrencilere güncel toplumsal konular hakkında farkındalık kazandırır. 3. İş Birliği ve Koordinasyon: Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği yaparak ortak bir anlayış oluşturur. 4. Öğretim Materyalleri: Derslerin daha verimli işlenebilmesi için gerekli kitap, araç-gereç ve öğretim materyallerini belirler. 5. Öğrenci Başarısı: Öğrenci başarılarını izler, değerlendirir ve iyileştirme stratejileri geliştirir.