Buradasın
Okullarda afet planı nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Okullarda afet planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Kurulun Kurulması ve Çalışma Gruplarının Oluşturulması: Afet ve acil durumlara yönelik faaliyetler ekip çalışması gerektirir 1. "Okul Afet ve Acil Durum Yönetimi Kurulu" ve çalışma grupları kurulmalıdır 12.
- Planın Afet Yönetimi Döngüsüne Uygun Hale Getirilmesi: Plan, zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme safhalarını içermelidir 15.
- Okulun Genel Durumunun Açıklanması: Okul binası, müştemilatı, öğrenci sayısı, tehlikeli madde ve malzeme durumu gibi bilgiler toplanarak okulun mevcut durumu tespit edilmelidir 15.
- Tehlike ve Risklerin Belirlenmesi: Okulun karşı karşıya kalabileceği tehlikeler belirlenmeli, risk analizi yapılmalı ve öncelikler belirlenmelidir 15.
- Hazırlık Aşaması: Planın tanıtılması, görevlilerin eğitimi, gerekli eğitim materyallerinin hazırlanması, tatbikatlarla bilgi ve becerilerin geliştirilmesi gibi çalışmalar yapılmalıdır 15.
- Planın Duyurulması ve Test Edilmesi: Plan, velilere, öğrencilere ve yerel toplum liderlerine duyurulmalı, tatbikatlarla sınanmalıdır 4.
- Yıllık Faaliyetlerin Hazırlanması ve Planın Değerlendirilmesi: Plan ve faaliyetler her faaliyetten sonra ve her yılın sonunda değerlendirilmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: