• Buradasın

    Okul dışı öğrenme ortamları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul dışı öğrenme ortamlarından bazıları şunlardır:
    • bilim merkezleri 23;
    • müzeler 235;
    • planetaryumlar 23;
    • botanik bahçeleri 23;
    • hayvanat bahçeleri 23;
    • akvaryumlar 23;
    • sanayi kuruluşları ve tesisler 23;
    • milli parklar 2;
    • akarsular 2;
    • arıtma tesisleri 2;
    • sanat galerileri 24.
    Ayrıca, doğal sit alanları, ören yerleri, teknoparklar, üniversiteler gibi yerler de okul dışı öğrenme ortamı olarak kabul edilir 35.
    Okul dışı öğrenme ortamları, öğrencilerin okulda öğrendiklerini pekiştiren, teorik bilgilerin gerçek yaşamla ilişkili olduğunu gösteren ve yaparak yaşayarak öğrenme gibi farklı olanaklar sunan yerlerdir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenme etkinliği nedir?

    Öğrenme etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılım sağladığı bir yöntemdir. Bazı öğrenme etkinliği türleri: Oyun tabanlı öğrenme: Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. Etkinlik temelli öğretim: Öğrencilerin gözlem yapmalarını, hataları fark etmelerini ve eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlar. Not tutma ve özet çıkarma: Konuları daha iyi anlamaya ve bilgiyi hatırlamaya yardımcı olur. Soru-cevap tekniği: Bilgiyi pekiştirir ve sınavlara hazırlığı kolaylaştırır. Zihin haritaları ve kavram haritaları: Bilgiyi görselleştirerek daha kolay anlamayı sağlar. Tekrar ve test çözme: Bilgiyi kalıcı hale getirir.

    Yenilikçi öğrenme ortamları nelerdir?

    Yenilikçi öğrenme ortamları, öğrenme süreçlerini zenginleştiren fiziksel ve sosyal elementlerin birleşimidir. Yenilikçi öğrenme ortamlarına bazı örnekler: FCL (Flexible Learning Environments). Aula Nova. Çevrimiçi eğitim platformları. Eğitim yönetim sistemleri (LMS). Sanal ve artırılmış gerçeklik. Oyun tabanlı öğrenme. Akıllı öğrenme ortamları.

    Okul içi ve okul dışı faaliyetler nelerdir?

    Okul içi faaliyetler, eğitim öğretim dönemi içinde, haftanın dört günü gerçekleştirilen etkinlikleri kapsar. Bu faaliyetler arasında: Sınıf içi uygulamalar: İlk 6 hafta haftada 3 gün, günde 3 saat ders hazırlık, planlama ve izleme çalışmaları; sonraki 10 hafta haftada 3 gün, günde 6 saat ders anlatma ve planlama çalışmaları. Okul içi gözlem ve uygulamalar: Öğretmenler kurulu, zümre toplantıları, sosyal etkinlikler, öğrenci kulüp çalışmaları gibi okul içindeki tüm kurul ve komisyonların izlenmesi ve bu süreçlerde görev alınması. Okul dışı faaliyetler, haftanın bir günü, günde 6 saat olarak planlanmıştır. Örnekler: Sosyal etkinlikler: Sportif etkinlikler, sanat ve kültürel etkinlikler, öğrenci kulüpleri, belirli gün ve haftaların kutlanması. Toplum hizmeti çalışmaları: Çevre gezileri, yetiştirme kursları. Ayrıca, ders dışı etkinlikler formal eğitimi tamamlayan etkinlikler olarak da sınıflandırılır ve ev ödevleri, bilgisayar destekli çalışmalar, sınavlara hazırlık gibi faaliyetleri içerir.

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, yeni bilgi, beceri, anlayış veya deneyim kazanma sürecidir. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair temel aşamalar şunlardır: 1. Bilgi Toplama: Birey, çevresindeki olayları ve bilgileri gözlemleyerek veya dinleyerek yeni bilgiler edinir. 2. Bilgiyi İşleme: Toplanan bilgi, bireyin zihninde işlenir ve mevcut bilgilerle ilişkilendirilir. 3. Bilgiyi Depolama: İşlenen bilgi, uzun veya kısa vadeli bellekte saklanır. 4. Bilgiyi Geri Getirme: Birey, gerektiğinde öğrendiği bilgiyi geri getirir ve kullanır. Öğrenme türleri ise görsel, işitsel, kinestetik (dokunsal) ve okuma-yazma odaklı gibi çeşitli şekillerde olabilir.

    Okul dışında hangi etkinlikler yapılır?

    Okul dışında yapılabilecek bazı etkinlikler: Sportif etkinlikler: Spor kulüplerine katılma, yüzme, düzeltici jimnastik gibi aktiviteler. Sanat dersleri: Resim, çizim, heykel, modelleme, müzik aletleri çalma, koro çalışmaları. Bilimsel çevreler: Bilim, matematik, tarih gibi konularda bilgi düzeyini artıran etkinlikler. Yabancı dil dersleri: İngilizce, Almanca, Fransızca gibi dillerin öğrenilmesi. Toplum hizmeti çalışmaları: Gönüllü faaliyetler. Ev ve sokak etkinlikleri: Aileye ekonomik katkı sağlama, dinî bayramlarda yapılan etkinlikler. Bu etkinlikler, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda, velisinin bilgisi dahilinde gerçekleştirilir.

    Öğrenme toplulukları ne işe yarar?

    Öğrenme toplulukları, çeşitli amaçlarla fayda sağlar: Bilgi paylaşımı ve işbirliği: Ortak hedefler etrafında örgütlenmiş insanlar, entelektüel bilgi paylaşımı yapar ve birlikte öğrenme gerçekleştirir. Mesleki gelişim: Öğretmenler için profesyonel gelişim fırsatları sunar, öğretim uygulamalarını iyileştirmeye yardımcı olur. Akademik performans: Öğrencilerin akademik başarılarını artırabilir, daha yüksek notlar almalarını sağlayabilir. Topluluk duygusu: Katılımcılar arasında aidiyet ve duygusal bağlantılar oluşturur. Yenilikçilik: Uygulama toplulukları, çözümlerin belirlenmesi ve yeniliklerin geliştirilmesine olanak tanır. Ayrıca, öğrenme toplulukları, çevrimiçi platformlar aracılığıyla eşzamanlı veya eşzamanlı olmayan şekilde, ses, video veya metin tabanlı tartışmalarla desteklenebilir.