• Buradasın

    Okul içi ve okul dışı faaliyetler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul içi ve okul dışı faaliyetler şu şekilde sınıflandırılabilir:
    Okul içi faaliyetler:
    1. Ders dışı sosyal etkinlikler: Sportif etkinlikler, sanat etkinlikleri, kültürel etkinlikler, toplantılar ve törenler, öğrenci kulüpleri gibi 23.
    2. Eğitici çalışmalar: Öğrencilerin okulda yayın faaliyetlerine katılması, folklor çalışmalarında rol alması gibi 3.
    3. Hazırlık ve alıştırma çalışmaları: Ders programına veya öğretmenin vereceği konulara dayalı olarak yapılan çalışmalar 3.
    Okul dışı faaliyetler:
    1. Ev ve sokak etkinlikleri: Çocukların evde veya sokakta geçirdikleri zaman 2.
    2. Dinî bayramlarda yapılan etkinlikler: Bayram kutlamaları ve ilgili faaliyetler 2.
    3. Aileye ekonomik katkı için yapılan işler: Çocukların aileye yardım etmesi 2.
    4. Meslek kazanmak için yapılan işler: Çocukların iş deneyimi kazanması 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul dışında hangi etkinlikler yapılır?

    Okul dışında yapılan etkinlikler genellikle üç ana kategoriye ayrılır: 1. Formal Eğitimi Tamamlayan Etkinlikler: Ev ödevleri, projeler, bilgisayar destekli etkinlikler, yetiştirme kursları, sınavlara hazırlık çalışmaları ve çevre-okul gezileri. 2. Ders Dışı Sosyal Etkinlikler: Sportif etkinlikler, sanat etkinlikleri, kültürel etkinlikler, toplantılar veya törenler, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinden yararlanma ve öğrenci kulüpleri. 3. Okul Dışı Etkinlikler: Ev ve sokak etkinlikleri, dinî bayramlarda yapılan etkinlikler, aileye ekonomik katkı için yapılan işler ve meslek kazanmak için yapılan işler.

    Okul içi etkinliklerde neler yapılır?

    Okul içi etkinliklerde yapılan bazı faaliyetler şunlardır: 1. Sportif Etkinlikler: Koşma, zıplama, yüzme, bisiklet sürme gibi aktiviteler ile çocukların fiziksel gelişimi desteklenir. 2. Sanatsal Etkinlikler: Resim yapma, müzik, dans, tiyatro ve drama gibi etkinlikler çocukların yaratıcılıklarını ve estetik duygularını geliştirir. 3. El Sanatları: Boyama, heykel yapma, kil çalışmaları gibi aktiviteler çocukların ince motor becerilerini ve problem çözme yeteneklerini artırır. 4. Bilimsel Etkinlikler: Bilim fuarları, basit kodlama ve robotik çalışmaları çocukların bilimsel düşünme ve analitik becerilerini geliştirir. 5. Grup Çalışmaları: Takım projeleri ve sosyal oyunlar, çocukların empati, iş birliği ve liderlik becerilerini geliştirir. 6. Okuma ve Yazma Etkinlikleri: Kitap kulüpleri, okuma günleri ve yazar söyleşileri çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarına ve dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

    Okul kulüpleri nelerdir?

    Okul kulüpleri, öğrencilerin ilgi alanlarına göre katılabilecekleri ve çeşitli aktiviteler yapabilecekleri sosyal yapılardır. Bazı okul kulüpleri şunlardır: 1. Kültür ve Edebiyat Kulübü: Yayın ve iletişim, kütüphanecilik gibi faaliyetleri içerir. 2. Spor Kulüpleri: Satranç, futbol, basketbol, voleybol gibi sporları kapsar. 3. Sanat Kulüpleri: Tiyatro, drama, piyano, resim, halk oyunları gibi alanları içerir. 4. Bilim Kulüpleri: Robotik, uzay bilimleri, matematik gibi bilimsel konulara odaklanır. 5. Sosyal Sorumluluk Kulüpleri: Çevre koruma, hayvanları sevme ve koruma, Kızılay gibi toplumsal projelere katılır. 6. Geri Dönüşüm Kulübü: Atık malzemeler kullanarak el becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 7. Yaratıcı Yazarlık Kulübü: Öğrencilerin yazılarıyla kendilerini ifade etmelerini sağlar.

    Okul dışı öğrenme ortamları nelerdir?

    Okul dışı öğrenme ortamları, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği, okul binası dışındaki alanlardır. Bu ortamlar şunlardır: 1. Devlet ve özel müzeler. 2. Bilim ve sanat merkezleri. 3. Tarihi ve kültürel alanlar (örneğin, ören yerleri). 4. Kütüphaneler ve edebiyat müze kütüphaneleri. 5. Doğal sit alanları ve teknoparklar. 6. Endüstriyel kuruluşlar (ziyarete açık olanlar). 7. Üniversiteler. 8. Milli ve tematik park ve bahçeler. Ayrıca, sokaklar, oyun alanları, tiyatro ve konser salonları gibi mekanlar da okul dışı öğrenme ortamları arasında yer alabilir.