• Buradasın

    Öğretmenler kurulu toplantısında projeler nasıl değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenler kurulu toplantısında projelerin değerlendirilmesi, okul bazlı projeler ve kitap okuma faaliyetlerinin önemi ile kütüphanelerdeki kitap sayısının artırılması ve güncellenmesine yönelik çalışmaların teşvik edilmesi gibi maddeleri içerebilir 1.
    Değerlendirme sürecinde ele alınabilecek bazı konular:
    • Proje çalışmaları: Tamamlanmış proje çalışmaları ve planlanan projeler 3.
    • Proje konuları: Eğitim kurumlarının kademe ve türüne göre proje konuları 3.
    • Ölçme ve değerlendirme: Proje ve performans çalışmalarının ölçme ve değerlendirilmesine yönelik ölçekler 3.
    Ayrıca, projelerin yenilikçi yaklaşımlar ve yarışmalar ile olan ilişkisi de değerlendirilebilir 1.
    Öğretmenler kurulu toplantılarının etkili ve verimli olabilmesi için, toplantı yönetiminin zaman planlaması, gündem maddelerinin sırasıyla ele alınması ve katılımcıların görüşlerini rahatça ifade edebilmesi gibi unsurlara dikkat edilmesi önerilir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlerin proje hazırlaması için hangi kaynaklar kullanılabilir?

    Öğretmenlerin proje hazırlaması için kullanılabilecek bazı kaynaklar: Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı. Academia.edu. Vizetek Yayıncılık. Ayrıca, proje başvurusu yapılabilecek kurum ve kuruluşların internet sayfaları incelenerek, hangi başlık veya program adı altında başvuru yapılabileceğine karar verilebilir.

    2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında neler yapılır?

    2025 yılı için 2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri şunlardır: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni eğitim modelinin tanıtımı ve uygulanması. Birinci dönemin değerlendirilmesi: Başarılar, eksiklikler ve öğrenci davranışlarının analizi. Öğrenci başarısı: Akademik başarılar, devamsızlık ve disiplin sorunlarının görüşülmesi. Destekleme ve yetiştirme kursları: Kursların etkinliğinin artırılması. Zümre toplantıları ve eğitim programları: Ders planlarının ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının gözden geçirilmesi. Sosyal etkinlikler: Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlayacak etkinliklerin planlanması. Değerler eğitimi: İyi ahlak ve vatandaşlık bilinci oluşturma çalışmalarının değerlendirilmesi. Veli toplantıları: Velilerle iletişimi güçlendirmek için toplantıların planlanması. Rehberlik hizmetleri: Öğrencilerin psikolojik sorunları ve kariyer planlaması konularında rehberlik. İş sağlığı ve güvenliği: Okulda çalışanların ve öğrencilerin güvenliği için alınacak tedbirlerin belirlenmesi. Bilişim teknolojileri: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımının sağlanması.

    Öğretmenler Kurulu'nda kimler bulunur?

    Öğretmenler Kurulu'nda bulunan kişiler: Eğitim kurumu müdürü veya müdürün bulunmadığı durumlarda müdürlüğe vekâlet eden kişi; Müdür başyardımcısı; Müdür yardımcıları; Öğretmenler; Uzman ve eğitici personel. Ayrıca, eğitim kurumunun özelliğine göre ilgili gündem maddelerinde görüş ve düşüncesine başvurulmak üzere aşağıdaki kişiler de toplantıya çağrılabilir: İlgili sektör temsilcileri; Eğitici/öğretici personel; Usta öğretici; Proje uzmanı; Proje koordinatörü; Teknisyen; İş sağlığı ve güvenliği uzmanı; Okul sağlığı hemşiresi; Pansiyon öğrenci temsilcisi; Okul aile birliği başkanı.

    Öğretmenler neden proje verir?

    Öğretmenlerin proje vermesinin bazı nedenleri: Öğrencilerin gelişimine katkı sağlamak. Öğrenmeyi pekiştirmek. Özgüven ve sorumluluk kazandırmak. Araştırma ve inceleme alışkanlığını artırmak. Eğitim süreçlerini iyileştirmek.

    Öğretmenler kurulu karar örneği nasıl yazılır?

    Öğretmenler kurulu karar örneği yazarken aşağıdaki unsurlar yer almalıdır: Toplantı adı. Tarih ve saat. Yer. Katılımcılar. Gündem maddeleri. Kararlar. Sonraki toplantı tarihi ve saati. Toplantıyı düzenleyen ve başkanlık eden. Tutanağı onaylayanlar. Örnek bir öğretmenler kurulu toplantı tutanağına şu sitelerden ulaşılabilir: turkedebiyati.org; egitimle.net; hangisoru.com.

    Öğretmenler kurulu gündem maddeleri kim belirler?

    Öğretmenler kurulu gündem maddelerini eğitim kurumu müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısı belirler.

    Proje tabanlı öğretimde öğretmenin rolü nedir?

    Proje tabanlı öğretimde öğretmenin rolü, bir rehber veya kolaylaştırıcı olmaktır. Öğretmen, öğrencilere şu konularda yardımcı olur: 1. Yönlendirme: Öğrencilere projeyi planlama ve görevleri paylaşma konusunda rehberlik eder. 2. Kaynak Sağlama: Gerekli kaynakları ve materyalleri temin eder. 3. Destek Olma: Süreç boyunca öğrencilere destek verir ve onları motive eder. 4. Değerlendirme: Projelerin sunum ve değerlendirmesinde yer alır, hem akran hem de öğretmen geri bildirimi sağlar. Bu şekilde, öğretmen öğrencilerin bağımsız düşünme ve öğrenme becerilerini teşvik eder.