• Buradasın

    Öğretmen olmak Doğan Cüceloğlu ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Doğan Cüceloğlu ve İrfan Erdoğan'ın "Öğretmen Olmak: Bir Can'a Dokunmak" kitabı, öğretmenlik mesleğinin sadece bilgi aktarımı olmadığını, aynı zamanda bireylerin yaşamlarına yön veren bir sanat olduğunu anlatır 12.
    Kitapta ele alınan konular arasında:
    • Etkin bir öğretmenin nitelikleri: Öğrenciyle iletişim kurma, onu motive etme ve potansiyelini ortaya çıkarma 3.
    • Eğitim sisteminin eleştirisi: Ezberci eğitimden ziyade, yaratıcı düşünmeyi ve problem çözmeyi teşvik eden bir eğitim modelinin önemi 3.
    • Gerçek hikayeler ve ilham verici örnekler: Farklı öğretmenlerin ve öğrencilerin hikayeleri üzerinden öğretmenlik mesleğinin zorlukları ve güzellikleri 3.
    • Mesleki gelişim: Öğretmenlerin sürekli öğrenme ve kendini geliştirme gerekliliği 3.
    Kitabın ana mesajı, bir öğretmenin bir öğrencinin ruhuna dokunarak yaşamına katkıda bulunmasının, mesleğin en önemli boyutu olduğudur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Doğan Cücelioğlu neden eğitimci oldu?

    Doğan Cüceloğlu, iletişim psikolojisi alanındaki uzmanlığını edindikten sonra öğretim üyesi olarak çalışmaya başlayarak eğitimci oldu. Ayrıca, Cüceloğlu seminerler, konferanslar ve atölye çalışmaları düzenleyerek geniş kitlelere psikolojiyi sevdirmeyi amaçladı.

    İyi öğretmen ve kötü öğretmen arasındaki fark nedir?

    İyi öğretmen ve kötü öğretmen arasındaki bazı farklar: İyi öğretmen: Sınıfa güler yüzle girer ve öğrencilerle bireysel olarak ilgilenir. Sevgiye ve saygıya dayalı bir disiplin ortamı sağlar. Çocuk ve insan psikolojisini iyi bilir. Kendini sürekli yeniler ve araştırarak öğrenir. Eleştiri ve cezayı ön planda tutmaz. Kötü öğretmen: Sınıfta korkuya ve baskıya dayalı bir eğitim yürütür. Konuları bir kere anlatır ve öğrenci buluşlarını yadırgar. Sürekli sert ve asık yüzlüdür. Öğrenci ailelerini olumsuz yönde etkiler. Sosyal etkinliklerin içinde yer almaz. Öğretmenin iyisi veya kötüsü yoktur; her öğretmen, sınıfına girdiğinde dışarıdakileri unutmaya çalışarak öğrencilerine bir şeyler vermeye çalışır.

    Doğan Cuceloğlu öğretmen olmak kaç sayfa?

    Doğan Cüceloğlu ve İrfan Erdoğan'ın "Öğretmen Olmak" kitabı 208 sayfadır.

    Doğan Cüceloğlu'nun hayatı kısaca özeti nedir?

    Doğan Cüceloğlu'nun hayatının özeti şu şekilde olabilir: 9 Şubat 1938'de Mersin'in Silifke ilçesinde 11 çocuklu bir ailenin en küçük çocuğu olarak doğdu. Ortaokulu Silifke'de, liseyi Ankara ve Kırklareli'de bitirdi. İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden mezun oldu. Amerika Birleşik Devletleri'nde Illinois Üniversitesi'nde Bilişsel Psikoloji alanında doktora yaptı. Türkiye'de Hacettepe Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi'nde çalıştı. 1980-1996 yılları arasında ABD'deki Fullerton şehrinde California Eyalet Üniversitesi'nde görev aldı. 1996'dan sonra Türkiye'de üniversite öğrencilerine, öğretmenlere, ana-babalara ve iş adamlarına yönelik seminerler, konferanslar ve atölye çalışmaları düzenledi. 16 Şubat 2021'de İstanbul'da 83 yaşında hayatını kaybetti.

    Doğan Cüceloğlu'nun en çok okunan kitabı hangisi?

    Doğan Cüceloğlu'nun en çok okunan kitabı, "İçimizdeki Çocuk" olarak kabul edilir. Bu eser, aile ve sosyal çevrenin çocuğun iç dünyasına etkilerini ele alır ve mutsuz bir çocukluk dönemi geçiren kişilerin içindeki çocukla tanışmasına yardımcı olur.

    Öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olmalı?

    Öğretmen-öğrenci ilişkisi şu özelliklere sahip olmalıdır: Empati ve saygı: Öğretmenler, öğrencilere karşı empati göstermeli ve onları saygıyla karşılamalıdır. İletişim ve ilgilenme: Öğretmenler, öğrencilerle etkili iletişim kurmalı ve onların ilgi alanlarına değer vermelidir. Destekleyici ve güven verici olma: Öğretmenler, öğrencilere destekleyici yaklaşmalı, başarılarını takdir etmeli ve onlara güven vermelidir. Adil ve tutarlı olma: Öğretmenler, adil davranmalı ve tutarlı olmalıdır. İlgi çekici ve etkileşimli dersler: Dersler, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde planlanmalıdır. Geri bildirim: Öğretmenler, öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirim vermelidir. Motivasyon sağlama: Öğretmenler, öğrencileri motive etmeli ve kendi öğrenme süreçlerini yönlendirmelerine destek olmalıdır. Olumlu sınıf ortamı: Sıcak ve destekleyici bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.