• Buradasın

    Öğretmen olmak Doğan Cüceloğlu ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Doğan Cüceloğlu ve İrfan Erdoğan'ın "Öğretmen Olmak: Bir Can’a Dokunmak" adlı kitabı, öğretmenlik mesleğinin derin manevi ve toplumsal boyutlarını ele alır 23. Kitap, öğretmenlerin bireylerin hayatında bıraktıkları etkileri ve bir öğrencinin hayatına dokunmanın ne kadar değerli olduğunu vurgular 3.
    Kitapta ele alınan bazı konular:
    • Öğretmenlik yapmak ve öğretmen olmak arasındaki fark 24. Öğretmenlik yapmak, sadece ders anlatmayı ifade ederken; öğretmen olmak, öğrencinin hayatına dokunmayı ve onu değerli hissettirmeyi içerir 24.
    • Öğretmenin bilgelik rolü 4. Öğretmen, sadece bilgi veren değil, yön gösteren ve ilham veren bir kişidir 4.
    • Öğretmenin toplumsal rolü 4. Öğretmen, toplumda bir tanık, lider ve yol gösterici olmalıdır 4.
    • Öğretmenin özgürlük sorumluluğu 2. Öğretmenin kendisi özgür olmadan öğrencisini özgürleştiremeyeceği vurgulanır 4.
    Kitap, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamayı ve onlarla okurlar arasında bir diyalog kurmayı hedefler 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Doğan Cuceloğlu öğretmen olmak kaç sayfa?

    Doğan Cüceloğlu ve İrfan Erdoğan'ın "Öğretmen Olmak" kitabı 208 sayfadır.

    İyi öğretmen ve kötü öğretmen arasındaki fark nedir?

    İyi öğretmen ve kötü öğretmen arasındaki bazı farklar: İyi öğretmen: Sınıfa güler yüzle girer ve öğrencilerle bireysel olarak ilgilenir. Sevgiye ve saygıya dayalı bir disiplin ortamı sağlar. Çocuk ve insan psikolojisini iyi bilir. Kendini sürekli yeniler ve araştırarak öğrenir. Eleştiri ve cezayı ön planda tutmaz. Kötü öğretmen: Sınıfta korkuya ve baskıya dayalı bir eğitim yürütür. Konuları bir kere anlatır ve öğrenci buluşlarını yadırgar. Sürekli sert ve asık yüzlüdür. Öğrenci ailelerini olumsuz yönde etkiler. Sosyal etkinliklerin içinde yer almaz. Öğretmenin iyisi veya kötüsü yoktur; her öğretmen, sınıfına girdiğinde dışarıdakileri unutmaya çalışarak öğrencilerine bir şeyler vermeye çalışır.

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.

    Öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olmalı?

    Öğretmen-öğrenci ilişkisi şu özelliklere sahip olmalıdır: Empati ve saygı: Öğretmenler, öğrencilere karşı empati göstermeli ve onları saygıyla karşılamalıdır. İletişim ve ilgilenme: Öğretmenler, öğrencilerle etkili iletişim kurmalı ve onların ilgi alanlarına değer vermelidir. Destekleyici ve güven verici olma: Öğretmenler, öğrencilere destekleyici yaklaşmalı, başarılarını takdir etmeli ve onlara güven vermelidir. Adil ve tutarlı olma: Öğretmenler, adil davranmalı ve tutarlı olmalıdır. İlgi çekici ve etkileşimli dersler: Dersler, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde planlanmalıdır. Geri bildirim: Öğretmenler, öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirim vermelidir. Motivasyon sağlama: Öğretmenler, öğrencileri motive etmeli ve kendi öğrenme süreçlerini yönlendirmelerine destek olmalıdır. Olumlu sınıf ortamı: Sıcak ve destekleyici bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.

    Doğan Cüceloğlu'nun en çok okunan kitabı hangisi?

    Doğan Cüceloğlu'nun en çok okunan kitabı, "İçimizdeki Çocuk" olarak kabul edilir. Bu eser, aile ve sosyal çevrenin çocuğun iç dünyasına etkilerini ele alır ve mutsuz bir çocukluk dönemi geçiren kişilerin içindeki çocukla tanışmasına yardımcı olur.

    Doğan Cüceloğlu'nun hayatı kısaca özeti nedir?

    Doğan Cüceloğlu'nun hayatının özeti şu şekilde olabilir: 9 Şubat 1938'de Mersin'in Silifke ilçesinde 11 çocuklu bir ailenin en küçük çocuğu olarak doğdu. Ortaokulu Silifke'de, liseyi Ankara ve Kırklareli'de bitirdi. İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden mezun oldu. Amerika Birleşik Devletleri'nde Illinois Üniversitesi'nde Bilişsel Psikoloji alanında doktora yaptı. Türkiye'de Hacettepe Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi'nde çalıştı. 1980-1996 yılları arasında ABD'deki Fullerton şehrinde California Eyalet Üniversitesi'nde görev aldı. 1996'dan sonra Türkiye'de üniversite öğrencilerine, öğretmenlere, ana-babalara ve iş adamlarına yönelik seminerler, konferanslar ve atölye çalışmaları düzenledi. 16 Şubat 2021'de İstanbul'da 83 yaşında hayatını kaybetti.

    Doğan Cücelioğlu neden eğitimci oldu?

    Doğan Cüceloğlu'nun neden eğitimci olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Doğan Cüceloğlu'nun eğitim hayatı şu şekilde özetlenebilir: Mersin'in Silifke ilçesinde 11 çocuklu bir ailenin en küçük çocuğu olarak dünyaya geldi. Ortaokulu Silifke'de, liseyi Ankara ve Kırklareli'de bitirdi. İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden mezun oldu. Akademik kariyerine aynı üniversitede başlayarak Mümtaz Turhan'ın asistanlığını yaptı. 1964 yılında Amerikan Psikoloji Derneği bursu ile ABD'ye giderek Illinois Üniversitesi'nde Charles E. Osgood danışmanlığında dil psikolojisi (psikolinguistik) alanında doktora yaptı. Türkiye'de Hacettepe Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi'nde dersler verdi. 1996 yılında Türkiye'ye dönerek üniversite öğrencilerine, öğretmenlere, ana-babalara ve iş adamlarına yönelik seminerler, konferanslar ve atölye çalışmaları düzenledi.