• Buradasın

    Öğrenme patikası nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenme patikası, bireyin gelecekteki çalışma sorumluluklarını ve isteklerini karşılamak için kişisel eğitim ve gelişim deneyimlerini tasarladığı süreçtir 3.
    Bu süreç, dört temel aşamadan oluşur:
    1. Bilinçsiz-yetersizlik: Bilginin varlığından habersiz olunduğu ve o bilginin kullanılamadığı aşama 1.
    2. Bilinçli-yetersizlik: Bilginin varlığından haberdar olunduğu ancak kullanılamadığı aşama 1.
    3. Bilinçli-yeterlilik: Bilginin varlığından haberdar olunduğu ve kullanıldığı, ancak otomatik yapılamadığı aşama 1.
    4. Bilinçsiz(bilinçdışı)-yeterlilik: Bilginin otomatik olarak kullanılabildiği aşama 1.
    Ayrıca, öğrenme patikaları terimi, eğitim ve iş yetkinliklerini uçtan uca bir arada öğrenmek için tasarlanmış eğitim ve çalıştay gibi programları da ifade edebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İnformal öğrenme örnekleri nelerdir?

    İnformal öğrenme örnekleri şunlardır: 1. Stretch Assignments: Çalışanların yetkinliklerinin ötesinde projeler verilmesi, onları yeni beceriler kazanmaya zorlar. 2. Mentorluk: Deneyimli çalışanların daha az deneyimli çalışanlara bilgi aktarması. 3. Ağ Oluşturma: Meslektaşlar arasında bilgi paylaşımını teşvik eden sosyal etkinlikler ve toplantılar. 4. Job Rotation: Çalışanların farklı rollerde deneyim kazanması için işlerinin değiştirilmesi. 5. Quora: Uzmanların sorularını yanıtladığı, yüksek seviyeli bir informal öğrenme platformu. 6. Podcast Dinleme: Uzmanların görüşlerini dinleyerek yeni perspektifler kazanmak. 7. Kendi Kendine Öğrenme: Kitap okuma, online kurslar alma veya araştırma yapma.

    Patika ne anlama gelir?

    Patika kelimesi, engebeli yerlerden gelip geçenlerin ayak izlerinden oluşan, tekerlekli araç işlemeyen dar yol, çığır, keçi yolu anlamına gelir.

    Öğrenme etkinliği nedir?

    Öğrenme etkinliği, bireyin bilgi, beceri veya tutum kazanmasını sağlamak amacıyla yapılan düzenlemeler ve etkinliklerdir. Öğrenme etkinliklerinin temel bileşenleri: - Dikkat çekme: Öğrencinin derse odaklanmasını sağlama. - Uyarıcı materyali sunma: Konuya ilişkin görsel veya duyusal materyaller kullanma. - Rehberlik etme: Yeni konunun pekiştirilmesi için rehberlik yapma. - Performansı ortaya çıkarma: Öğrencinin öğrendiği bilgiyi uygulamasını sağlama. - Dönüt ve düzeltme: Öğrencinin hatalarını düzeltme ve geri bildirim verme. - Performans değerlendirme: Konunun öğrenilip öğrenilmediğini değerlendirme. Etkin öğrenme yöntemleri arasında not tutma, zihin haritaları, soru-cevap tekniği ve tekrar gibi stratejiler de yer alır.

    Öğrenme patikaları nasıl tasarlanır?

    Öğrenme patikalarının tasarımı için aşağıdaki yöntemler ve modeller kullanılabilir: 1. Bilişsel Yük Teorisi: Bu teori, çalışan belleğin sınırlı kapasitesini dikkate alarak, öğretim materyallerinin karmaşıklığını optimize etmeyi amaçlar. 2. Miller'in Yasası: Ortalama bir kişinin çalışan belleğinde yedi (artı veya eksi iki) öğeyi tutabileceği gerçeğinden yola çıkarak, içeriği küçük, yönetilebilir parçalara bölmek öğrenmeyi kolaylaştırır. 3. Öğrenme Halkası Modeli: Bu model, üç aşamalı olarak oluşturulmuştur: Keşfetme, Kavram Tanıtımı ve Kavram Uygulaması. Bu aşamalar, öğrencilerin yeni bilgileri keşfetmelerini, anlamalarını ve uygulamalarını sağlar. 4. ADDIE Modeli: Bu model, analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarını içerir. Her aşama, öğretim sürecinin farklı bir yönünü kapsar ve sürecin sistematik bir şekilde ilerlemesini sağlar. 5. Gagné'nin Öğretim Modeli: Bu model, dikkat çekme, hedeften haberdar etme, ön koşul öğrenmeleri hatırlatma gibi adımları içerir.

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, yeni bilgi, beceri, anlayış veya deneyim kazanma sürecidir. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair temel aşamalar şunlardır: 1. Bilgi Toplama: Birey, çevresindeki olayları ve bilgileri gözlemleyerek veya dinleyerek yeni bilgiler edinir. 2. Bilgiyi İşleme: Toplanan bilgi, bireyin zihninde işlenir ve mevcut bilgilerle ilişkilendirilir. 3. Bilgiyi Depolama: İşlenen bilgi, uzun veya kısa vadeli bellekte saklanır. 4. Bilgiyi Geri Getirme: Birey, gerektiğinde öğrendiği bilgiyi geri getirir ve kullanır. Öğrenme türleri ise görsel, işitsel, kinestetik (dokunsal) ve okuma-yazma odaklı gibi çeşitli şekillerde olabilir.