• Buradasın

    Öğrenme patikası nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenme patikası, bireyin gelecekteki çalışma sorumluluklarını ve isteklerini karşılamak için kişisel eğitim ve gelişim deneyimlerini tasarladığı süreçtir 3.
    Bu süreç, dört temel aşamadan oluşur:
    1. Bilinçsiz-yetersizlik: Bilginin varlığından habersiz olunduğu ve o bilginin kullanılamadığı aşama 1.
    2. Bilinçli-yetersizlik: Bilginin varlığından haberdar olunduğu ancak kullanılamadığı aşama 1.
    3. Bilinçli-yeterlilik: Bilginin varlığından haberdar olunduğu ve kullanıldığı, ancak otomatik yapılamadığı aşama 1.
    4. Bilinçsiz(bilinçdışı)-yeterlilik: Bilginin otomatik olarak kullanılabildiği aşama 1.
    Ayrıca, öğrenme patikaları terimi, eğitim ve iş yetkinliklerini uçtan uca bir arada öğrenmek için tasarlanmış eğitim ve çalıştay gibi programları da ifade edebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenme patikaları nasıl tasarlanır?

    Öğrenme patikalarının tasarımı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Katılımcıların ulaşmak istediği hedefler netleştirilmelidir. 2. Gerekli Yeterliliklerin Tespiti: Hedeflere ulaşmak için gereken sosyal beceriler ve yeterlilikler belirlenmelidir. 3. Müfredat Oluşturma: Genel konsept anlaşıldıktan sonra, konu parçalara ayrılarak özet video anlatımları ve yazılı kaynak taramaları ile müfredat oluşturulmalıdır. 4. Etkileşim ve Yoğunluk: Öğrenme sürecinde bireyin diğer kişilerle ve bilgilerle etkileşim kurabilmesi sağlanmalı, ancak bu etkileşimin yoğunluğu iyi ayarlanmalıdır. 5. Duyusal ve Bilişsel Tetikleyiciler: Öğrenme deneyimini daha etkili hale getirmek için duyusal ve bilişsel tetikleyiciler kullanılmalıdır. Öğrenme patikaları tasarlanırken, Proludus gibi platformların sunduğu uygulamalı programlar veya BULearn gibi e-öğrenme içerikleri oluşturma ve geliştirme eğitimleri de dikkate alınabilir.

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, yeni bilgi, beceri, anlayış veya deneyim kazanma sürecidir. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair temel aşamalar şunlardır: 1. Bilgi Toplama: Birey, çevresindeki olayları ve bilgileri gözlemleyerek veya dinleyerek yeni bilgiler edinir. 2. Bilgiyi İşleme: Toplanan bilgi, bireyin zihninde işlenir ve mevcut bilgilerle ilişkilendirilir. 3. Bilgiyi Depolama: İşlenen bilgi, uzun veya kısa vadeli bellekte saklanır. 4. Bilgiyi Geri Getirme: Birey, gerektiğinde öğrendiği bilgiyi geri getirir ve kullanır. Öğrenme türleri ise görsel, işitsel, kinestetik (dokunsal) ve okuma-yazma odaklı gibi çeşitli şekillerde olabilir.

    Öğrenme etkinliği nedir?

    Öğrenme etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılım sağladığı bir yöntemdir. Bazı öğrenme etkinliği türleri: Oyun tabanlı öğrenme: Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. Etkinlik temelli öğretim: Öğrencilerin gözlem yapmalarını, hataları fark etmelerini ve eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlar. Not tutma ve özet çıkarma: Konuları daha iyi anlamaya ve bilgiyi hatırlamaya yardımcı olur. Soru-cevap tekniği: Bilgiyi pekiştirir ve sınavlara hazırlığı kolaylaştırır. Zihin haritaları ve kavram haritaları: Bilgiyi görselleştirerek daha kolay anlamayı sağlar. Tekrar ve test çözme: Bilgiyi kalıcı hale getirir.

    Patika ne anlama gelir?

    Patika, engebeli bir kırsal arazide iki nokta arasındaki en kısa yolun, insan ve hayvan geçişleri nedeniyle bitkiden arınarak oluşması anlamına gelir. TDK'ye göre patika kelimesinin diğer anlamları şunlardır: çığır; keçi yolu; yolak.

    İnformal öğrenme örnekleri nelerdir?

    İnformal öğrenme örnekleri şunlardır: Aile içinde öğrenme: Anne, baba, kardeş, dede, nine gibi akrabalarla kurulan ilişkiler. Arkadaşlarla etkileşim: Arkadaşlarla oyun oynamak, sohbet etmek, gezmek. Kendi kendine öğrenme: Kitap okumak, film izlemek, müzik dinlemek, oyun oynamak. İnternet ve teknoloji kullanımı: İnternetten araştırma yapmak, blog yazmak, sosyal medya kullanmak. Gönüllü çalışmalar: Sivil toplum kuruluşlarına katılmak, kampanyalara destek olmak. Deneyimlerle öğrenme: Bir beceriyi geliştirmek veya yeni bir şey öğrenmek için deneyimleri kullanmak. İnformal öğrenme, planlı ve programlı olmayan, bireyin çevresinden ve deneyimlerinden öğrendiği bir eğitim türüdür.