• Buradasın

    Öğrenme nesne ambarı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenme nesne ambarı (ÖNA), kısaca öğrenim nesnelerini, bu nesneleri tanımlayıcı bilgileri, kullanım hakları ve değerlendirmeleriyle birlikte depolamak, aramak ve kullanmayı kolaylaştırmak amaçlarıyla oluşturulmuş sistemlerdir 5.
    ÖNA'ların bazı işlevleri:
    • Depolama 5. Öğrenim nesneleri ve bu nesnelere ait tanımlayıcı bilgiler (üst veri) depolanır 5.
    • Arama ve erişim 5. Nesnelerin etkin bir şekilde aranması ve erişilmesi için mekanizmalar sağlanır 5.
    • Yeniden kullanım 5. Öğretmenler, daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirerek daha kaliteli ve verimli nesneler ortaya çıkarabilir 4.
    ÖNA'lara örnek olarak şunlar verilebilir:
    • Apple Learning Interchange — Learning Resources 14. Eğitim ve öğretim konusunda kaynak sağlayan bir veritabanı uygulamasıdır 14.
    • Careo (Campus Alberta Repository of Educational Objects) 14. Eğitimciler için eğitim materyalleri sağlayan web tabanlı bir projedir 14.
    • SKOOOL 23. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış, ilk ve ortaöğretim derslerini kapsayan nesneler bulunan bir ambardır 23.
    • ATANESA (Atatürk Üniversitesi Nesne Ambarı) 23. Orta ve yüksek öğrenim seviyesinde 8000’in üzerinde nesneyi barındıran bir ambardır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nesne ambarı nasıl kullanılır?

    Nesne ambarı kullanımı, farklı alanlarda çeşitli şekillerde gerçekleşebilir: Programlama: Delphi gibi programlarda nesne ambarı, uygulamalarda kullanılmak üzere önceden tanımlı nesneler sunar. Eğitim: Öğrenme nesnesi ambarları, öğretmenlerin ve eğitimcilerin tekrar kullanılabilir öğrenme nesnelerine erişmesini sağlar. Genel kullanım adımları: 1. Dosya > Yeni (File > New) seçeneği ile nesne ambarı görüntülenir. 2. İlgili nesne (örneğin, "About box" veya "Dual list box") seçilir. 3. Ekleme yöntemi seçilir: "Copy" (kopya oluşturma), "Inherit" (temel nesneye bağlı kalma) veya "Use" (doğrudan düzenleme). 4. Gerekli alanlar doldurulur ve "OK" butonuna basılır. Ayrıca, nesne ambarında bulunan nesneleri daha sonra kullanmak üzere "Nesne Sepeti" bölümüne eklemek de mümkündür.

    Alana özgü nesne ambarı oluşturma nedir?

    Alana özgü nesne ambarı oluşturma, belirli bir ders veya konu ile ilgili öğrenme nesnelerinin toplandığı sanal bir depo olan nesne ambarı oluşturma sürecini ifade eder. Nesne ambarının bazı özellikleri: Çeşitlilik. Erişilebilirlik. Kalite. Bazı alana özgü nesne ambarları: MERLOT. SKOOOL. AtaNesA.

    Ambar sistemi nasıl çalışır?

    Ambar sistemi, farklı müşterilerin yüklerini aynı taşıma aracıyla toplayarak belirlenen ambar noktalarına ulaştırır. Ambar sisteminin çalışma şekli: Yüklerin toplanması. Taşıma. Depolama. Dağıtım. Ambar sisteminin avantajları: Maliyet avantajı. Esneklik. Daha az karbon ayak izi. Dijital takip imkanı. Dezavantajları: Teslimat süresi. Kapsamlı planlama gereksinimi. Sabit teslimat noktaları.

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, bireyin yaşantılar sonucu davranışlarında meydana gelen oldukça uzun süreli değişikliklerdir. Öğrenme süreci şu şekilde gerçekleşir: 1. Duyu organları yoluyla yeni bilgiler fark edilir ve kısa süreli hafızaya aktarılır. 2. Tekrar edilmeyen bilgiler unutulur, tekrar edilenler ise uzun süreli hafızaya kaydedilir. 3. Belli bir zaman dilimi geçtikten sonra bilgiler hatırlanabiliyorsa veya sorulduğunda doğru cevap verilebiliyorsa öğrenme gerçekleşmiş demektir. Öğrenme, bilişsel, duyuşsal, devinişsel, sosyal ve sezgisel olmak üzere farklı biçimlerde gerçekleşebilir. Öğrenme sürecinde ilham, motivasyon ve anlamlandırma önemlidir.