Odak grup görüşmesi, belirli bir konu hakkında katılımcıların bakış açılarına, yaşantılarına, ilgilerine, deneyimlerine, eğilimlerine, düşüncelerine, algılarına, duygularına, tutum ve alışkanlıklarına dair derinlemesine, detaylı ve çok boyutlu nitel bilgi edinmek amacıyla gerçekleştirilen bir veri toplama tekniğidir. Odak grup görüşmesinin temel özellikleri: Grup dinamiği: Grup içi etkileşim ve dinamizmin yeni ve farklı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlaması. Moderatör: Toplantıyı yöneten, herkesin konuşmasına imkan veren, konunun dağılmasını önleyen ve etkileşimi sağlayan kişi. Katılımcılar: Genellikle farklı yaşlara, işlere, statülere ve deneyimlere sahip 6-10 kişi. Süre: 30-90 dakika arasında değişebilir. Odak grup görüşmeleri, sosyal psikoloji ve iletişim teorilerine dayanır ve pazar araştırmaları ile eylem araştırmalarında yaygın olarak kullanılır.