• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanlığı ders kitapları ve eğitim araçlarının hazırlanmasında hangi ilkeler göz önünde bulundurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanlığı ders kitapları ve eğitim araçlarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulan bazı ilkeler şunlardır:
    • Anayasa ve kanunlara uygunluk 34. Ders kitapları, Anayasa ve kanunlara aykırı hususlar içermemelidir 34.
    • Bilimsel doğruluk 34. Kitaplarda bilimsel hata bulunmamalıdır 34.
    • Temel insan hak ve özgürlüklerine uygunluk 34. Kitaplar, temel insan hak ve özgürlüklerini destekleyen ve her türlü ayrımcılığı reddeden bir yaklaşım sunmalıdır 34.
    • Reklam yasağı 34. Ders kitaplarında reklam niteliğinde ögeler kullanılamaz 34.
    • Kazanımlara uygunluk 34. Kitaplar, eğitim ve öğretim programının amaçladığı kazanımları kapsamalıdır 34.
    • Görsel ve içerik tasarımı 34. Görsel ve içerik tasarımı, öğrenmeyi destekleyecek nitelikte ve öğrencilerin gelişim özelliklerini dikkate alarak yapılmalıdır 34.
    • Dil ve anlatım 23. Konuların işlenişinde öğrencinin seviyesine ve gelişim özelliklerine uygun, doğru, anlaşılır ve yalın bir dil kullanılmalıdır 23.
    • Ölçme ve değerlendirme 23. Değerlendirmeye ilişkin unsurlar, ölçme ve değerlendirmenin ilke ve teknikleri dikkate alınarak düzenlenmelidir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB ders kitabı kullanımına yönelik öğretmen görüşleri nelerdir?

    MEB ders kitabı kullanımına yönelik öğretmen görüşleri, yapılan çeşitli araştırmalarla ortaya konmuştur. Öğretmenlerin ders kitaplarını sıklıkla kullanma amaçları: Dersin konusunu sunma, günlük hayatla ilişkilendirme, diğer derslerle bağlantı kurma ve konu sırasını belirleme olarak belirtilmiştir. Bazı zorluklar: Öğretmenler, ders kitaplarındaki etkinlikleri uygulamada zaman problemi yaşadıklarını ve gerekli materyallerin okullarında bulunmadığını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin ders kitaplarına bağlılığı: Öğretmenlerin ders kitaplarına bağlılığı, kendi alan bilgilerine olan güvenleri, ders kitaplarındaki bilgilerin güncelliği ve sınıf düzeyi gibi faktörlere bağlı olarak değişmektedir. Öğretmenlerin ders kitaplarının iyileştirilmesine yönelik önerileri: Kitapların baskı kalitesinin artırılması, ciltlemenin daha iyi yapılması ve görsellerin öğrencilerin yaş ve algılama düzeylerine uygun seçilmesi gerektiği belirtilmiştir. Genel olarak, öğretmenler ders kitaplarını pedagojik amaçlar doğrultusunda ve öğrencilere ödev vermek için kullandıklarını ifade etmişlerdir.

    Milli eğitim Bakanlığı'nın görevi nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) bazı görevleri: Eğitim programları tasarlama ve uygulama. Ulusal politikalar belirleme. Eğitime erişimi kolaylaştırma. Özel yetenek sahibi kişilere yönelik programlar geliştirme. Eğitim kurumlarını açma ve denetleme. Yurt dışı eğitim işlerini yürütme.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, aşağıdaki temel ilkelere dayanır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık.

    Ders kitapları ve eğitim araçları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında okutulacak ders kitapları, öğrenci çalışma kitapları, öğretmen kılavuz kitapları ile Bakanlıkça hazırlanacak, satın alınacak veya hibe yoluyla sağlanacak diğer eğitim araç-gereçlerinin niteliklerinin belirlenmesi, hazırlanması, incelenmesi, değerlendirilmesi, kabulü, dağıtımı gibi süreçleri düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Ders kitaplarının sağlanması: Ders kitapları başvuru sahiplerince hazırlama, hibe, satın alma ve sipariş usulleriyle sağlanır. Ders kitaplarının nitelikleri: Kitaplar, Anayasa ve kanunlara aykırı unsurlar içeremez, bilimsel hata barındıramaz ve temel insan haklarını destekleyen bir yaklaşım sunar. Uygunluk süresi: Ders kitaplarının uygunluk süresi, Kurul kararında belirtilen öğretim yılından itibaren beş yıldır. Kapak ve iç kapak düzenlemeleri: Kitapların kapaklarında belirli bilgiler yer alır; örneğin, iç kapağın ön yüzünde yazarın/yazarların adı ve soyadı bulunur.

    Milli Eğitim Bakanlığı mevzuatları nelerdir?

    Millî Eğitim Bakanlığı mevzuatları aşağıdaki yönetmelikleri kapsar: 1. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenler. 2. Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği: Ders kitapları ve eğitim materyallerinin temini ve kullanımı ile ilgili hususları belirler. 3. Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği: Eğitim kurumlarının yönetici ve öğretmenlerinin norm kadroları ile ilgili düzenlemeleri içerir. 4. Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği: Öğretmenlerin atanma ve yer değiştirme süreçlerini düzenler. 5. Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Okul öncesi ve ilköğretim kurumlarının işleyişine dair kuralları belirler. Bu yönetmelikler, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanı sıra personel yönetimi ve diğer idari işlemleri de kapsar.