• Buradasın

    Mental retarde ve yaygın gelişim bozukluğu olan adaylar için hangi ek süreler uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mental retarde ve yaygın gelişim bozukluğu olan adaylar için ek süreler genellikle özel eğitim programları ve bireyselleştirilmiş eğitim planları kapsamında uygulanır 45.
    Bu tür adaylar için ek süreler şu şekillerde olabilir:
    • Eğitim programlarında esneklik: Öğretim sürecinin bireysellik esasına göre hazırlanması ve yapılandırılmış ortamlarda işlenmesi 4.
    • Sınavlarda ek zaman: Bazı durumlarda, sınavların tamamlanması için ek süre verilmesi 5.
    • Destekleyici hizmetler: Vaka yönetimi, danışmanlık hizmetleri ve destek grupları gibi yaşam boyu süren destekleyici hizmetler 5.
    Ek süre uygulamaları, adayın ihtiyaçlarına ve bozukluğun derecesine göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hafif derecede mental retarde ne demek?

    Hafif derecede mental retarde ifadesi, hafif düzeyde zeka geriliği anlamına gelir. Hafif zeka geriliği olan kişiler, eğitim alabilir ve aldıkları eğitimi günlük hayatta uygulayabilirler.

    Retarde mental ne demek?

    Retarde mental ifadesi, zihinsel gerilik veya mental retardasyon olarak da bilinir. Mental retardasyon, bireylerin bilişsel fonksiyonlarının ve sosyal becerilerinin normlara göre önemli ölçüde geride kaldığı bir durumdur.

    Mental retardasyon ne demek?

    Mental retardasyon, diğer adıyla zihinsel gerilik, bireylerin bilişsel fonksiyonlarının ve sosyal becerilerinin normlara göre önemli ölçüde geride kaldığı bir durumdur. Bu durum, zeka seviyesinin yaşa uygun beklentinin altında olması anlamına gelir ve öğrenme, problem çözme ve günlük yaşam becerilerini yerine getirme gibi konularda zorluk çekilmesine yol açar. Dört farklı kategoriye ayrılır: 1. Hafif Mental Retardasyon: IQ 50-70, bireyler sosyal beceriler kazanabilir ve basit işlerde çalışabilirler. 2. Orta Mental Retardasyon: IQ 35-49, temel bakım ve ihtiyaçlarını karşılayabilir, ancak gözetim ve rehberlik gerektirir. 3. Ağır Mental Retardasyon: IQ 20-34, kişiler sürekli bakım ve desteğe ihtiyaç duyar. 4. Çok Ağır Mental Retardasyon: IQ 20'nin altında, bireyler yoğun tıbbi ve fiziksel bakım gerektirir.

    Özel gereksinim bilişsel gelişim raporu nedir?

    Özel gereksinim bilişsel gelişim raporu, çocukların bilişsel becerilerini değerlendirmek ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla hazırlanan bir rapordur. Bu rapor, genellikle aşağıdaki adımları içerir: 1. Başvuru: Aileler veya yasal vasiler, çocuklarının değerlendirmesi için Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) veya yetkili sağlık kuruluşuna başvuruda bulunur. 2. Değerlendirme: Çocuk, çocuk psikiyatristi, çocuk nöroloğu, özel eğitim uzmanları ve diğer sağlık profesyonellerinden oluşan bir ekip tarafından değerlendirilir. 3. Raporun Hazırlanması: Değerlendirme sonuçlarına dayanarak, çocuğun özel gereksinimlerini ve önerilen destek hizmetlerini içeren ÇÖZGER (Çocuklar için Özel Gereksinim Raporu) hazırlanır. 4. Raporun Onaylanması ve Teslimi: Rapor, ilgili sağlık kuruluşu veya RAM tarafından onaylandıktan sonra aileye veya yasal vasiye teslim edilir. Bu raporlar, çocukların eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinden yararlanabilmeleri için kullanılır.