• Buradasın

    MEB sosyoloji müfredatı değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, MEB sosyoloji müfredatı değişti.
    2026-2027 eğitim yılından itibaren lise son sınıflara "Hedef Temelli Destek Eğitimi" dersi eklenecek ve bu ders kapsamında sosyoloji de yer alacak 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB yeni müfredat hangi kitaplar?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yeni müfredatına uygun bazı kitaplar: Ders Kitapları: 2024-2025 eğitim öğretim yılında, okul öncesi, 1. sınıf, 5. sınıf ve 9. sınıflarda "beceri örgüsü" temelli yeni ders kitapları okutulacaktır. Konu Özetleri ve Diğer Kaynaklar: OGM Materyal platformunda, yeni müfredata uygun konu özetleri ve çeşitli ders anlatım materyalleri bulunmaktadır. Yeni müfredat kapsamındaki kitapların tamamına MEB'in "tymm.meb.gov.tr/ders-kitaplari" adresinden ulaşılabilir.

    Meb yeni müfredatta hangi dersler var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için açıkladığı yeni müfredatta yer alan bazı dersler şunlardır: Matematik. Türk Dili ve Edebiyatı. Fizik. Kimya. Biyoloji. Coğrafya. Tarih. Felsefe. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Peygamberimizin Hayatı. Ayrıca, seçmeli dersler de 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıf seviyelerinde uygulanacaktır. Yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul 1., ortaokul 5. ve lise 9. sınıflardan itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Müfredat ne anlama gelir?

    Müfredat kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Eğitim terimi olarak: Müfredat, öğretim programı veya eğitim öğretim planı anlamına gelir. 2. Genel anlam olarak: Müfredat, bir bütünü oluşturan bireyler veya ayrıntılar anlamında kullanılır.

    Meb müfredat kazanımları değişti mi?

    Evet, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredat kazanımları değişmiştir. 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak yeni müfredat, 1. sınıftan 12. sınıfa kadar tüm kademelerde uygulanacaktır. Bazı değişiklikler: Ders saatleri: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. Seçmeli dersler: Seçmeli dersler tüm sınıf seviyelerinde uygulanacak ve belirli gün veya günler "seçmeli ders saatleri" olarak belirlenecektir. Din dersleri: Ortaokulda din dersleri 16 saate çıkarılmış, liselerde ise 8 saat olup bunun 4 saati zorunlu, 4 saati ise seçmeli olarak belirlenmiştir. Yabancı dil ve güzel sanatlar dersleri: Ortaokul ve liselerde bu dersler kaldırılmıştır.

    MEB müfredat değişikliği neden yapıldı?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), müfredat değişikliğini öğrencilerin daha beceri temelli ve anlam odaklı öğrenmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirmiştir. Bu değişikliğin temel nedenleri arasında: Bilgiye ulaşma yollarının değişmesi. Ezbere dayalı sistemin terk edilmesi. Ayrıca, müfredat değişikliği ile ders içeriklerinin sadeleştirilmesi ve konu yoğunluğunun dengelenmesi amaçlanmıştır.

    Müfredatı kim belirler?

    Müfredatı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan bir komisyon belirler. Bu komisyon, alanında uzman akademisyenler ve öğretmenlerden oluşur. Ayrıca, müfredatın yenilenmesi sürecinde halkın da görüşleri alınır.
    A group of Turkish high school students in uniforms discussing excitedly over open textbooks in a sunlit classroom, while a teacher points to a flowchart on the blackboard illustrating different educational pathways.

    Meb lise müfredatı değişti mi?

    Evet, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) lise müfredatında değişiklikler yapmaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında yürürlüğe girecek olan yeni müfredat, lise 9. sınıflardan başlayarak kademeli şekilde uygulanacaktır. MEB'in üzerinde çalıştığı bazı yeni model seçenekleri şunlardır: 3+1 Modeli: Lise eğitiminin ilk üç yılı zorunlu olup, 12. sınıf üniversiteye hazırlık yılı olarak planlanmaktadır. 2+2 Modeli: Lise eğitimi iki aşamaya bölünecek, ilk iki yılı tamamlayan öğrencilere temel diploma verilecek, isteyenler iki yıl daha akademik eğitime devam edebilecektir. Yaş Esaslı Model: Öğrenciler 16 yaşına geldiklerinde örgün eğitime devam etmek veya açık öğretim sistemine geçmek arasında seçim yapabilecektir. Bu değişiklikler, öğrencilerin farklı ilgi alanlarına ve hedeflerine hitap edecek esnek yapılar oluşturmayı amaçlamaktadır.