• Buradasın

    MEB ölçme ve değerlendirme Merkezi nerede?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak İstanbul, Fatih, Binbirdirek Mahallesi, İmran Öktem Caddesi, No:1 adresinde bulunmaktadır 123.
    İletişim Bilgileri:
    • Telefon: (0212) 384 36 52 12.
    • Faks: 0(212) 528 10 54 1.
    • Web Sitesi: istanbulodm.meb.gov.tr 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    A group of focused educators in a Turkish classroom reviewing exam papers and discussing assessment strategies, with a large chart of student performance data displayed on the wall.

    Meb ölçme değerlendirme ne iş yapar?

    MEB Ölçme Değerlendirme Merkezleri, eğitim öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik çeşitli görevler üstlenir. Bu görevler arasında: Ortak sınavların koordinasyonu: Okul, ilçe, il ve ülke genelinde yapılacak ortak sınavlar için koordinasyon sağlamak. Ulusal ve uluslararası izleme araştırmaları: Ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarını il düzeyinde yürütmek. Soru hazırlama ve sınav uygulamaları: Sınav sorularının hazırlanması, dizgisinin yapılması, sınav evrakının basımı ve dağıtımı, sınavın uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlarının duyurulması işlemlerini gerçekleştirmek. Öğretmen eğitimleri: Ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda öğretmen ve okul yöneticilerini bilgilendirmek ve ilgili eğitimlerin ilde yaygınlaştırılmasını sağlamak. Analiz çalışmaları: Sınav sonuçlarına yönelik analiz çalışmaları yapmak. Ayrıca, merkezler eğitim ve öğretimi etkileyen faktörleri tespit etmek amacıyla anketler geliştirebilir ve genel müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yerine getirebilir.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesi açısından önemlidir. Ölçme ve değerlendirmenin bazı önemli amaçları şunlardır: Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek. Öğrenme eksikliklerini ve eğilimleri belirlemek. Öğretim sürecini değerlendirmek. Öğretmen yeterlik ve performansını değerlendirmek. Öğrencilere açık ve anlaşılır geri bildirim vermek. Öğretim programlarının adil, etkili ve her öğrenciyi destekleyici bir şekilde işlenmesine katkı sağlamak. Ayrıca, ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin tüm öğelerinde yapılarak sistemin bir tür kontrol mekanizmasını sağlar.

    Ölçme Değerlendirme Genel Müdürlüğü nereye bağlıdır?

    Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlıdır.

    Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitli görevler üstlenir: Sınav işlemleri: Sınav başvurularını alır, adayların sınava gireceği bina ve salonları yerleştirir, sınav evrakını tasnif eder ve optik okumasını gerçekleştirir. Değerlendirme ve puanlama: Sınav evrakını değerlendirir, puanları hesaplar, sonuç belgelerini düzenler ve sonuçları yayımlar. Yerleştirme işlemleri: Adayların tercihlerine göre yerleştirme işlemlerini yapar. Arşivleme: Sınav evraklarını yasal süreler içinde arşivler. İtiraz incelemesi: Sınav sonuçlarıyla ilgili itirazları inceler ve karara bağlar. Yazılım ve bilgi güvenliği: Bilgi teknolojileri ve yazılım projeleri geliştirir, bilgi güvenliği ile ilgili politikaları hazırlar. Diğer görevler: Genel Müdürlük çalışmalarıyla ilgili çeşitli bilgi ve yönetim işlerini yürütür.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Meb'in yayınladığı örnek ölçme ve değerlendirme araçları nasıl kullanılır?

    MEB tarafından yayınlanan örnek ölçme ve değerlendirme araçları, yeni müfredata uygun olarak aşağıdaki şekillerde kullanılabilir: 1. Çalışma Kağıtları: Öğrencilerin belirli konulardaki bilgilerini uygulama fırsatı sunar. 2. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını değerlendirmek için kullanılır. 3. Tanılayıcı Dallanmış Ağaçlar: Öğrencilerin bilgi düzeylerini ve kavrama yeteneklerini detaylı bir şekilde ölçmeyi amaçlar. 4. Yapılandırılmış Gridler: Öğrencilerin belirli kriterlere göre değerlendirilmesine olanak tanır. 5. Performans Görevleri: Öğrencilerin belirli bir alandaki becerilerini pratikte gösterme fırsatı sunar. Ayrıca, öğretmenlere öğrenci performansını ölçmek ve geliştirmek amacıyla ödevler, projeler, öğrenci portfolyoları, sunumlar ve gözlem formları gibi ek araçlar da önerilmektedir.
    A group of Turkish students in a classroom, focused and writing exams under the supervision of a teacher, with stacks of answer sheets and evaluation rubrics on a wooden desk nearby.

    Meb ortak sınav ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    MEB ortak sınav ölçme ve değerlendirme süreci şu şekilde yapılır: Sınavların Uygulanması: Ülke, il ve ilçe geneli ortak yazılı sınavlar millî eğitim müdürlükleri tarafından yürütülür. Diğer yazılı sınavlar, aynı sınıf düzeyinde birden fazla şube bulunan okullarda ortak yapılır. Okul geneli ortak yazılı sınavlar okul müdürlükleri tarafından yürütülür. Sınavların Değerlendirilmesi: Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi Genel Müdürlük tarafından yapılır. İlçe geneli ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince oluşturulan komisyonlarca yapılır. Okul geneli sınavların cevap kâğıtları eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince puanlanır. Öğrenci cevaplarının puanlanmasından sonra cevap kâğıtları öğrencilere gösterilir. Puanlama Yöntemleri: Öğrenci cevap kâğıtları, eğitim kurumu sınıf/alan zümresi, okuldaki ilgili dersin öğretmenleri, komşu okuldaki eğitim kurumu sınıf/alan zümresi veya çift puanlama yöntemi ile puanlanabilir. Elektronik ortamda yapılan sınavlarda veya cevap kâğıtları dijital ortama aktarıldığında açık uçlu sorular çift puanlama yöntemi ile değerlendirilir. Sınavların İçeriği: Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olarak yapılır. Uygulamalı sınavların süresi ve hangi kazanımlara göre yapılacağı ders öğretmenlerince belirlenir.