• Buradasın

    Matematik öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Matematik öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri, Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılarak belirlenebilir 3. Bu ölçek sonuçlarına göre öğretmenler, öncü, kuşkucu, yenilikçi ve gelenekçi kategorilerinde yer alabilirler 34.
    Ayrıca, yapılan bir araştırmada, matematik öğretmeni adaylarının matematiksel düşünme durumları ile bireysel yenilikçilik durumları arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konmuştur 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitim bilişim ağını kullanma durumları ve bireysel yenilikçilik özellikleri nelerdir?

    Ortaokul matematik öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'nı (EBA) kullanma durumları ile ilgili bazı bulgular şunlardır: Öğretmenler, EBA'yı genellikle eğitim öğretim süreçlerinde faydalı bulmaktadır. Ancak, EBA'nın içerik yönünden yetersiz veya kısmen yeterli görüldüğü durumlar da vardır. Öğretmenler, EBA'yı ders bölümünde kullanmak ve içerik sağlamak amacıyla tercih etmektedir. Haber ve yarışma bölümleri ise öğretmenler tarafından daha az ilgi görmektedir. Öğretmenlerin büyük bir kısmı EBA'yı ara sıra kullanmaktadır; çok sık kullananların oranı %17 civarındadır. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik özellikleri ile ilgili bazı bulgular ise şunlardır: Araştırmaya katılan öğretmenlerin %47,3'ü "erken benimseyenler", %41,8'i ise "temkinle benimseyen çoğunluk" kategorisindedir. Yenilikçilerin oranı ise %8,2'dir. Öğretmenlerin EBA'yı kullanma durumları, bireysel yenilikçilik özelliklerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bu sonuçlar, okulların teknolojik donanımının iyileştirilmesi ve EBA konulu seminerlere katılımın artırılmasının kullanımı artırabileceğini göstermektedir.

    Etkili matematik öğretmeni nasıl olunur?

    Etkili bir matematik öğretmeni olmak için aşağıdaki özelliklere sahip olmak önemlidir: 1. Derin Matematik Bilgisi: Konuları eksiksiz ve derinlemesine anlayabilmeli, matematik dünyasında kendini güncel tutabilmelidir. 2. İletişim Becerileri: Matematik dilini anlaşılır bir şekilde aktarabilmeli, karmaşık kavramları basit ve somut örneklerle açıklayabilmelidir. 3. Motivasyon Sağlama: Öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak için gerçek hayatta matematiğin kullanıldığı örnekler vererek onları motive etmelidir. 4. Farklı Öğrenme Stillerine Uygunluk: Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını ve güçlü yönlerini anlayarak derslerini çeşitlendirmeli ve uygun öğrenme ortamları sunmalıdır. 5. Empati ve Destek: Öğrencilere güven veren, destekleyen ve onları motive eden bir yaklaşım sergilemelidir. 6. Yaratıcılık ve Eğlence: Dersleri eğlenceli ve yaratıcı yöntemlerle sunarak öğrencilerin ilgisini canlı tutmalıdır. 7. Sürekli Öğrenme ve Gelişme: Yenilikçi öğretim yöntemlerini takip ederek kendini sürekli geliştirmelidir. Bu nitelikler, matematik öğretmeninin öğrencilerin matematik başarısını artırmasına ve onlara matematiği sevdirmesine yardımcı olur.