Buradasın
Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitim bilişim ağını kullanma durumları ve bireysel yenilikçilik özellikleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ortaokul matematik öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'nı (EBA) kullanma durumları ile ilgili bazı bulgular şunlardır:
- Öğretmenler, EBA'yı genellikle eğitim öğretim süreçlerinde faydalı bulmaktadır 13.
- Ancak, EBA'nın içerik yönünden yetersiz veya kısmen yeterli görüldüğü durumlar da vardır 13.
- Öğretmenler, EBA'yı ders bölümünde kullanmak ve içerik sağlamak amacıyla tercih etmektedir 23.
- Haber ve yarışma bölümleri ise öğretmenler tarafından daha az ilgi görmektedir 23.
- Öğretmenlerin büyük bir kısmı EBA'yı ara sıra kullanmaktadır; çok sık kullananların oranı %17 civarındadır 23.
Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik özellikleri ile ilgili bazı bulgular ise şunlardır:
- Araştırmaya katılan öğretmenlerin %47,3'ü "erken benimseyenler", %41,8'i ise "temkinle benimseyen çoğunluk" kategorisindedir 4.
- Yenilikçilerin oranı ise %8,2'dir 4.
- Öğretmenlerin EBA'yı kullanma durumları, bireysel yenilikçilik özelliklerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir 4.
Bu sonuçlar, okulların teknolojik donanımının iyileştirilmesi ve EBA konulu seminerlere katılımın artırılmasının kullanımı artırabileceğini göstermektedir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: