• Buradasın

    Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitim bilişim ağını kullanma durumları ve bireysel yenilikçilik özellikleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaokul matematik öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı'nı (EBA) kullanma durumları ile ilgili bazı bulgular şunlardır:
    • Öğretmenler, EBA'yı genellikle eğitim öğretim süreçlerinde faydalı bulmaktadır 13.
    • Ancak, EBA'nın içerik yönünden yetersiz veya kısmen yeterli görüldüğü durumlar da vardır 13.
    • Öğretmenler, EBA'yı ders bölümünde kullanmak ve içerik sağlamak amacıyla tercih etmektedir 23.
    • Haber ve yarışma bölümleri ise öğretmenler tarafından daha az ilgi görmektedir 23.
    • Öğretmenlerin büyük bir kısmı EBA'yı ara sıra kullanmaktadır; çok sık kullananların oranı %17 civarındadır 23.
    Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik özellikleri ile ilgili bazı bulgular ise şunlardır:
    • Araştırmaya katılan öğretmenlerin %47,3'ü "erken benimseyenler", %41,8'i ise "temkinle benimseyen çoğunluk" kategorisindedir 4.
    • Yenilikçilerin oranı ise %8,2'dir 4.
    • Öğretmenlerin EBA'yı kullanma durumları, bireysel yenilikçilik özelliklerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir 4.
    Bu sonuçlar, okulların teknolojik donanımının iyileştirilmesi ve EBA konulu seminerlere katılımın artırılmasının kullanımı artırabileceğini göstermektedir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    BİT'in eğitim ve öğretimde kullanımına yönelik tutumları nelerdir?

    BİT'in eğitim ve öğretimde kullanımına yönelik tutumlar genellikle olumlu olmakla birlikte, bazı zorluklar ve eksiklikler de bulunmaktadır. Olumlu tutumlar: Öğretmenler, BİT'in öğretim programlarının amacına ulaşmasına katkı sağladığını düşünmektedir. BİT'in dersleri daha ilgi çekici hale getireceği ve öğrenci başarısını artıracağı inancı yaygındır. BİT'in eğitim ve öğretimin kalitesini artırdığına yönelik bir algı vardır. Zorluklar ve eksiklikler: Kalabalık sınıflarda BİT kullanımından kaynaklanan sorumluluk artışı endişesi bulunmaktadır. BİT'in uygulamada fazladan iş yükü getirdiği düşüncesi mevcuttur. Öğretmenlerin BİT uygulama konusunda bazı eksiklikleri olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin BİT'e yönelik tutumları ile uygulama başarıları arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur.

    Eğitim teknolojileri kuramları nelerdir?

    Eğitim teknolojileri kuramlarından bazıları şunlardır: Davranışçı kuram. Bilişsel kuram. Yapılandırmacı kuram. Bağlantıcılık kuramı. Sorgulayıcı öğrenme. Durumlu öğrenme kuramı. Kritik kuram. Dönüştürücü öğrenme kuramı.

    Matematik öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri nelerdir?

    Matematik öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerine dair doğrudan bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerini genel olarak ele alan bazı araştırmalar mevcuttur. Bayram Gökbulut'un araştırması. Dilek Manbaki ve Rüyam Küçüksüleymanoğlu'nun araştırması. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem ve görev yapılan okul kademesi gibi değişkenlere göre farklılık gösterebileceği belirtilmiştir.

    Eğitim bilişim ağındaki matematik uygulamaları nelerdir?

    Eğitim Bilişim Ağı'ndaki (EBA) matematik uygulamaları arasında şunlar bulunmaktadır: Konu anlatım videoları ve etkileşimli içerikler. Dijital oyunlar. Çeşitli matematik uygulamaları. EBA'daki matematik uygulamalarına "eba.gov.tr" adresinden ulaşılabilir.

    Eğitim bilişim ağı ortaokulda nasıl kullanılır?

    Eğitim Bilişim Ağı (EBA), ortaokulda şu şekilde kullanılır: 1. Giriş Yapma: EBA'ya, eba.gov.tr adresi üzerinden veya mobil uygulamalar (iOS ve Android) aracılığıyla erişim sağlanır. 2. Ders Materyallerine Erişim: EBA'da ders kitapları, anlatım videoları, sınavlar ve uygulamalar gibi çeşitli ders içerikleri bulunur. 3. Etkileşimli Öğrenme: EBA, öğrencilerin öğretmenleriyle ve sınıf arkadaşlarıyla etkileşim kurmalarını sağlar. 4. Kişiselleştirilmiş Öğrenme: EBA, öğrenciye özel takvim, destek yayınlar ve kaynaklar sunar. 5. Puan ve Arma Toplama: EBA'da puan toplama ve arma alma sistemleri bulunur, bu da motivasyonu artırır.

    Eğitim teknolojileri nelerdir?

    Eğitim teknolojileri (EdTech), eğitim süreçlerini geliştirmek ve kolaylaştırmak için teknolojinin kullanılmasını ifade eder. Bazı eğitim teknolojileri: Çevrimiçi öğrenme platformları. Kişiselleştirilmiş öğrenme. Sanal ve artırılmış gerçeklik (VR/AR). Oyunlaştırma (Gamification). Veri analitiği. Eğitim teknolojilerine örnek olarak kalem, kâğıt ve kitap gibi en eski teknolojiler de verilebilir.