• Buradasın

    Konuşma halkasına neden ihtiyaç duyulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Konuşma halkası tekniğinin kullanılma ihtiyaçlarından bazıları şunlardır:
    • Empati becerisi geliştirme 125. Öğrenciler, kendilerini bir olayın içindeki kahramanın yerine koyarak duygu ve düşüncelerini ifade eder 125.
    • Görüş farklılıklarına saygı 125. Farklı görüşlere saygı gösterme davranışı geliştirilir 125.
    • İletişim becerileri 14. Sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturularak öğrenciler arasında ilişkiler ve iletişim geliştirilir 14.
    • Kendini ifade etme 4. Öğrenciler kendilerini daha rahat ifade etme becerisi kazanır 4.
    • Demokratik tutum 4. Demokratik bir ortamda demokratik tutum ve davranışlar kazandırılır 4.
    • Dinleme eğitimi 4. Dinleme eğitimi sağlanır 4.
    • Sosyal gelişim 4. Sosyal açıdan gelişim sağlanır ve empati becerisi kazandırılır 4.
    • Yaratıcı düşünme 4. Yaratıcı düşünme becerisi gelişir 4.
    • Kuralların belirlenmesi 4. Sınıfta, okulda, bahçede, yaşamda uyulması gereken kurallar ve sorumluluklar tanımlanır 4.
    • Şiddet ve dışlanma 4. Okulda şiddet ve dışlanma gibi konular tartışılır 4.
    • Dikkat toplama 4. Dinleme ve dikkat toplama gibi iletişim becerileri geliştirilir 4.
    • Daha fazla yetki ve sorumluluk 4. Öğrencilere daha fazla yetki ve sorumluluk verilir 4.
    • Güçlü sınıf duygusu 4. Daha güçlü bir sınıf duygusu geliştirilir 4.
    • Grupla çalışma 4. Grupla çalışma becerisi kazanılır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Konuşmak neden önemli?

    Konuşmanın önemli olmasının bazı nedenleri: İletişim kurma: Konuşmak, bilgi ve duyguların karşı tarafa aktarılmasını sağlar. Düşünceyi ifade etme: Konuşma, insanın aklını kullanma ve düşüncelerini dile getirme aracıdır. Sosyal bağlantılar: Topluluk önünde konuşmak, sosyal bağlantıları genişletir ve insanlarla daha iyi ilişkiler kurmayı sağlar. Güven kazanma: Topluluk önünde konuşma pratiği, güven kazandırır ve bu güven, hayatın diğer alanlarına da yayılır. Eleştirel düşünme: Konuşma sırasında karşılaşılan zorluklar, eleştirel düşünme becerisini geliştirir.

    Konuşma halkası tekniği nedir?

    Konuşma halkası tekniği, öğrencilerin görüş farklılıklarını görmelerini ve bu farklılıklara saygı göstermelerini sağlayan bir tartışma tekniğidir. Amaçları: Sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturmak. Öğrenciler arasında iletişimi ve ilişkileri geliştirmek. Öğrencilerin empati yapma becerisini geliştirmek. Uygulama aşamaları: 1. Sınıftaki masalar kenara çekilerek sandalyelerle yuvarlak bir oturma alanı oluşturulur. 2. Bir olay örgüsü (masal, öykü, film vb.) anlatılır veya canlandırma yapılır. 3. Öğretmen tartışılacak bir konu belirler. 4. Konuşma sırasını belirtecek bir nesne (top, kalem vb.) kullanılır. 5. Konuşma başlatılır ve durum anlatılır veya canlandırma yapılır. 6. Konuşmak istemeyen öğrenci "pas" diyebilir. 7. Konuşan kişiler dikkatle dinlenir ve sözü kesilmez. Avantajları: Öğrencilerin kendilerini rahatça ifade etmelerine olanak sağlar. Öğrencilerin ilgi ve dikkatlerini uyanık tutar. Öğrencilerin tamamına yakınının derse katılımına olanak sağlar. Dezavantajları: Utangaç veya içe kapanık çocuklar konuşma zorunluluğu olduğu için dersten soğuyabilirler. Zaman sorunu yaşanabilir. Tartışmalar çok sesli olabilir. Konu farklı yerlere dağılabilir.

    Konuşma halkasında kaç kişi konuşur?

    Konuşma halkasında tüm öğrenciler sırayla konuşur.

    Etkili konuşma nasıl yapılır?

    Etkili konuşma yapmak için şu yöntemler uygulanabilir: Hazırlık yapmak. Farklı kelimeler kullanmak. Göz teması kurmak. Beden dilini doğru kullanmak. Ses tonunu ayarlamak. Kısa ve net olmak. Dinlemeyi bilmek. Konuşma hızını ayarlamak. Konu dışına çıkmamak. Etkili konuşma için pratik yapmak ve sürekli kendini geliştirmek önemlidir.

    Konuşma halkasında kaç kişi konuşur?

    Konuşma halkasında ideal olarak 4 ile 15 kişi konuşur.

    Konuşma halkasının kuralları nelerdir?

    Konuşma halkası yönteminin bazı kuralları: Söz sırası gelmeden konuşulmayacak. Arkadaşlara gülünmeyecek ve alay edilmeyecek. Konuşan kişinin yüzüne bakılacak. Söylenenler dikkatlice dinlenecek ve sözü kesilmeyecek. Görüşlerin gerekçesi açıklanacak. Kibar davranılacak. Konuşma nesnesi (mendil, kalem vb.) elde olmadan konuşulmayacak. Alaycı, aşağılayıcı ve kırıcı sözler kullanılmayacak. Sınıfla ilgili konular konuşurken isim verilmeyecek. Yalnızca sıra geldiğinde konuşulacak. Yapılanlar hedef doğrultusunda özetlenecek.