Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kohort araştırma yöntemi, belirli özelliklere sahip kullanıcı gruplarının zaman içinde nasıl davrandığını inceleyen bir analiz yöntemidir 12.
Kohort kelimesi, ortak bir özelliği paylaşan insan grubunu ifade eder 3. Bu yöntemde, kohortlar genellikle belirli bir tarih veya olay temel alınarak oluşturulur (örneğin, aynı dönemde kayıt olan kullanıcılar) 2.
Kohort analizinin amacı şunlardır:
- Kullanıcı davranışlarını anlamak ve daha etkili iş stratejileri geliştirmek 24;
- Müşteri sadakatini ölçmek 2;
- Sorunları erken tespit etmek ve hızlı müdahale etmek 2.
Kohort analizi türleri iki ana kategoriye ayrılır:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: