• Buradasın

    KİDr'de uygulama ve araştırma merkezleri hangi ölçütte değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kurum İç Değerlendirme Raporu'nda (KİDR) uygulama ve araştırma merkezleri, "Araştırma ve Geliştirme" (C) ölçütü kapsamında değerlendirilir 134.
    Bu ölçüt altında, yükseköğretim kurumunun araştırma süreçlerinin yönetimi, araştırma kaynaklarının yeterliliği ve çeşitliliği, araştırma kaynaklarının yönetimi, araştırma yetkinliğinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi gibi konular ele alınır 23.

    Konuyla ilgili materyaller

    Uygulama ve araştırma merkezi KİDR nedir?

    Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR), yükseköğretim kurumlarının uygulama ve araştırma merkezlerini de kapsayan, kendilerini dört ana başlıkta (Liderlik ve Kalite, Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı) değerlendirerek oluşturdukları rapordur. KİDR'in amacı: kurumun güçlü ve gelişmeye açık yönlerini tanımasına ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamaktır.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri şunlardır: Amaçlar ilkesi: Ölçme ve değerlendirme, öğretim hedefleri doğrultusunda yapılmalıdır. Devamlılık ilkesi: Öğrencinin akademik başarısı, sisteme girdiği andan itibaren çıkışına kadar ve sonrasında izleme çalışmalarıyla sürekli değerlendirilmelidir. Genişlik-kapsamlılık ilkesi: Değerlendirme, öğrencinin akademik başarısını etkileyen tüm faktörler (öğrenme tarzı, çalışma alışkanlıkları, ilgi ve tutumları) göz önünde bulundurularak yapılmalıdır. Kendi kendini değerlendirme ilkesi: Öğrencilere, derslerdeki başarı durumlarını ve öğrenmelerinin niteliğini değerlendirme fırsatı verilmelidir. Ölçme araçlarında çeşitlilik ilkesi: Öğretmenler, isabetli değerlendirme yapabilmek için farklı ölçme tekniklerini bir arada kullanmalıdır. İşbirliği ilkesi: Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri, öğretmen ve öğrenci iş birliğine dayalı olarak planlanıp uygulanmalıdır. Planlama ilkesi: Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin hangi aşamalarda ve yöntemlerle gerçekleştirileceği, dönem başında planlanmalıdır. Bireysel farklılıklar ilkesi: Eğitimde amaç, birey içi ve bireylerarası farklılıkları geçerli ve güvenilir şekilde ortaya koyarak, bu farklılıkları öğrencilerin başarısını artırmak için kullanmaktır.