Kaba değerlendirme iki farklı bağlamda yapılabilir: 1. Proje Yönetimi: Projenin başlangıcında yapılan kaba değerlendirme, projenin boyutunu, kapsamını, riskleri ve gereksinimleri belirlemeyi amaçlar. Bu süreç şu adımları içerir: Projenin amacını ve kapsamını belirleme. Gerekli insan, finansal ve fiziksel kaynakları belirleme. Karşılaşılabilecek olası riskleri analiz etme ve yönetim planını oluşturma. Projenin maliyet tahminini yapma. Zaman çizelgesi oluşturma. Elde edilen verileri değerlendirme ve bir rapor hazırlama. 2. Özel Eğitim: Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin değerlendirilmesi için kullanılan kaba değerlendirme, öğrencinin mevcut performansını, güçlü yönlerini ve ihtiyaç duyduğu destekleri belirlemeyi hedefler. Bu değerlendirme genellikle aşağıdaki adımları içerir: Öğrencinin bilişsel, akademik, dil ve iletişim, sosyal ve duygusal becerilerini değerlendirme. Kaba değerlendirme formunu kullanarak öğrencinin kazanımları yapıp yapmadığını belirleme. Öğrencinin sorulara doğru cevabı için "+" işareti, yanlış veya eksik cevabı için ise "-" işareti kullanma. Değerlendirme sırasında öğrencinin tüm tepkilerine karşı tepkisiz kalma, ancak olumlu davranışlarını pekiştirme.