İzometrik perspektif, üç boyutlu nesnelerin iki boyutlu bir yüzeyde, paralel kalan paralel çizgiler kullanılarak temsil edilme yöntemidir. İzometrik perspektif, mimari, endüstriyel tasarım, video oyunu geliştirme ve mühendislik gibi alanlarda yaygın olarak kullanılır. İzometrik perspektif çiziminde genellikle şu adımlar izlenir: 1. Eksenlerin Çizimi: T cetveli ve 30°lik gönye ile yatayla 30° açı yapan eksenler çizilir. 2. Ölçülerin İşlenmesi: Eksenler üzerine parçanın genişlik, yükseklik ve derinlik ölçüleri işlenir. 3. Perspektifin Oluşturulması: Bu noktalardan eksenlere paralel doğrular çizilerek dikdörtgen prizmanın perspektifi meydana getirilir. 4. Görünüşlerin Eklenmesi: Görünüşlerdeki boşluklar prizma üzerinde sırasıyla oluşturulur. 5. Son Dokunuşlar: Fazla çizgiler silinir ve çizim koyulaştırılarak tamamlanır.