• Buradasın

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi yıllık planı ne zaman hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi yıllık planı, genellikle her eğitim öğretim yılının başında hazırlanır. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yıllık planların hazırlanması, Eylül 2024 civarında başlamıştır 124.
    Yıllık planların hazırlanmasında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan çerçeve planlara uyulması gerekmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi yazılı ve uygulamalı sınavlar nasıl yapılır?

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi yazılı sınavları, öğretim programındaki kazanımları ve becerileri ölçecek şekilde yapılır. Soru Türleri: Yazılı sınavlar açık uçlu sorulardan oluşur, ancak ikinci yazılıda kısa yanıtlı, doğru-yanlış, eşleştirmeli veya çoktan seçmeli sorular da bulunabilir. Kapsam: Sınavlar, geriye doğru azalan bir oranda tüm konuları kapsar. Uygulama: Sınavlar, okul öğretmenleri tarafından uygulanır ve değerlendirilir. Sıklık: Her dönemde en az iki yazılı sınav yapılır. Uygulamalı sınavlar ise dinleme ve konuşma becerilerini ölçer ve ayrı ayrı puanlanır. Ayrıca, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için birinci yazılı sınavın 6-10 Kasım 2024, ikinci yazılı sınavın ise 15-19 Ocak 2025 tarihleri arasında yapılması önerilmektedir.

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülüğe MEB senaryoları nereden bakılır?

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ait MEB senaryoları (yazılı sınav örnekleri), aşağıdaki sitelerden görüntülenebilir: eskisehirodm.meb.gov.tr. ogmmateryal.eba.gov.tr. dilbilgisi.net. Ayrıca, okul genelinde yapılacak ortak yazılı sınavlara yönelik açıklamalar ve örnek senaryolar, odsgm.meb.gov.tr adresinde yayımlanmaktadır.

    12 sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde hangi konular var?

    12. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde işlenen bazı konular şunlardır: 1. dönem konuları: XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti ve Dünya; Mustafa Kemal’in Eğitim ve Askerlik Hayatı; I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti; I. Dünya Savaşı’nın Sonuçları. 2. dönem konuları: Atatürkçülük ve Türk İnkılabı; İki Savaş Arasındaki Dönemde Türkiye ve Dünya; II. Dünya Savaşı Sürecinde Türkiye ve Dünya; II. Dünya Savaşı Sonrasında Türkiye ve Dünya; Toplumsal Devrim Çağında Dünya ve Türkiye; XXI. Yüzyılın Eşiğinde Türkiye ve Dünya.

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi neden önemli?

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi, Türkiye Cumhuriyeti'nin temel değerlerini ve devrimlerini gelecek nesillere aktarmak için önemlidir. Bu dersin önemi şu noktalarda toplanabilir: Milli birlik ve beraberlik: Ders, milli birlik ve beraberliğin sağlanmasında ortak bir tarih bilinci oluşturur. Atatürkçü düşünce sistemi: Öğrencilere Atatürk'ün ilke ve inkılâplarını, Türkiye Cumhuriyeti'nin temel prensiplerini öğretir. Tarihsel düşünme becerileri: Öğrencilerin tarihsel düşünme, neden-sonuç ilişkisi kurma ve değişim ile sürekliliği algılama becerilerini geliştirir. Demokratik değerler: Demokrasinin tarihsel gelişim sürecini öğreterek, öğrencilerin demokratik toplum düzeninin gerektirdiği değer ve tutumları kazanmalarına yardımcı olur. Güncel konulara duyarlılık: Ders, öğrencilerin Türkiye'nin bugünkü meseleleri hakkında fikir sahibi olmalarını sağlar.

    12 sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük 1 dönem 1 yazılı konuları nelerdir?

    12. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi 1. dönem 1. yazılı sınav konuları şunlardır: XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti ve Dünya: Mustafa Kemal’in eğitim ve askerlik hayatı. 20. yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti’nin siyasi, sosyal ve ekonomik durumu. I. Dünya Savaşı süreci ve Osmanlı Devleti’nin durumu. I. Dünya Savaşı’nın sonuçları. Milli Mücadele: Kuvay-ı Milliye’nin oluşumundan Büyük Millet Meclisinin açılışına kadar olan süreç. Büyük Millet Meclisinin açılış süreci ve sonrasındaki gelişmeler. Sevr Antlaşması’nın Milli Mücadele sürecine etkileri. Doğu ve Güney Cephelerinde verilen mücadeleler. Düzenli ordunun kurulmasından Mudanya Ateşkes Antlaşması’na kadar olan gelişmeler. Atatürkçülük ve Türk İnkılabı: Atatürk ilkeleri. Siyasi, hukuk, eğitim, kültür, toplumsal ve ekonomi alanlarında meydana gelen inkılaplar ve gelişmeler. Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esaslar. Bu konular, 2024-2025 eğitim yılı müfredatına göre belirlenmiştir.

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülükte hangi konular kesin çıkar?

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde kesin olarak çıkacak konular hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu ders genellikle aşağıdaki konuları içerir: Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı. Türk İnkılabı ve Atatürkçülük. Millî Mücadele Dönemi. Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu. Atatürk ilkeleri (cumhuriyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik, inkılapçılık). İnkılaplar (saltanatın kaldırılması, Ankara'nın başkent ilan edilmesi, İzmir İktisat Kongresi vb.). Eğitim programı ve müfredat zaman zaman değişebileceği için güncel bilgilere ulaşmak önemlidir.

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı nedir?

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı, öğrencilere Atatürk'ün kişilik özelliklerini ve yeteneklerini örnek almayı, Millî Mücadele'nin ve Türk İnkılabı'nın anlamını kavramayı, Türkiye'nin jeopolitik önemini değerlendirmeyi ve dijital tarih yaklaşımını kazandırmayı amaçlar. Ortaöğretim İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı, sosyal bilimlerin bakış açısı ve disiplinler arası bir anlayış ile hazırlanmıştır. Bazı genel amaçlar: Atatürk'ün askerlik, devlet adamlığı ve inkılapçı niteliklerini örnek almak. Türk milletinin millî birlik ve beraberlik içinde her zorluğun üstesinden gelebileceğini anlamak. Türk İnkılabı'nın tarihi anlamını ve evrensel özelliklerini kavramak. Günümüz gelişmelerini doğru analiz edebilecek bir tarih bilinci kazanmak. Öğretim programı üç üniteden oluşur: 1. Mustafa Kemal Atatürk'ün kişilik özellikleri. 2. Millî Mücadele'nin hazırlık süreci. 3. Atatürk Dönemi'nde iç ve dış siyasi gelişmeler. Bazı özel amaçlar: Atatürk ilkelerinin ortaya çıkışını ve Türk modernleşmesi içindeki yerini anlamak. Hukuk, eğitim, kültür ve toplumsal alanda yapılan inkılapları ve gelişmeleri kavramak. Türkiye'nin jeopolitik önemini bölgesel ve küresel etkileri açısından değerlendirmek. Ülkemize yönelik iç ve dış tehditlere karşı duyarlı olmak.