• Buradasın

    İkinci öğretmenlik için hangi öğretmen olmak gerekir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İkinci öğretmenlik için uzman öğretmen veya başöğretmen olmak gerekmektedir 12.
    Bunun için aşağıdaki şartları taşımak gereklidir:
    1. Uzman öğretmen unvanı için:
      • En az 10 yıl öğretmenlik deneyimi 12.
      • Disiplin cezası almamış olmak 1.
      • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen uzman öğretmenlik eğitimini başarıyla tamamlamak 12.
    2. Başöğretmen unvanı için:
      • En az 10 yıl uzman öğretmenlik deneyimi 12.
      • Yine disiplin cezası almamış olmak 2.
      • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen başöğretmenlik eğitimini başarıyla tamamlamak 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    En kolay öğretmen hangi bölümden olunur?

    En kolay öğretmen olunabilecek bölümler arasında Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Özel Eğitim Öğretmenliği öne çıkmaktadır.

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre öğretmenliğe atanma şartları nelerdir?

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre öğretmenliğe atanma şartları şunlardır: 1. Genel Kültür, Özel Alan Eğitimi ve Pedagojik Formasyon: Öğretmen adaylarında bu alanlarda niteliklerin aranması. 2. Mezuniyet: Öğretmenlik mesleğine kaynak teşkil eden en az lisans düzeyinde yükseköğretim programlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışı yükseköğretim programlarından mezun olma. 3. Güvenlik Soruşturması: 7/4/2021 tarihli ve 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu'na göre güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının yapılmış olması. 4. Sınav Başarısı: Millî Eğitim Bakanlığı veya Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılacak sınavlarda başarılı olma. 5. Diğer Şartlar: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda belirtilen diğer devlet memuru olma şartlarına uygunluk.

    Öğretmen ataması için hangi sınav?

    2025 yılı itibarıyla öğretmen ataması için Akademik Giriş Sınavı (AGS) uygulanacaktır.

    Öğretmenlik branşları nelerdir?

    Öğretmenlik branşları, farklı alanlarda sunulan lisans programları ile çeşitli alanlarda eğitim veren öğretmenleri kapsar. İşte bazı öğretmenlik branşları: Fen Bilimleri: Fizik, kimya, biyoloji gibi dersleri içeren branş. Sosyal Bilimler: Tarih, coğrafya, edebiyat gibi dersleri kapsayan branş. Türkçe: Dil ve edebiyat ağırlıklı öğretmenlik branşı. İngilizce: Yabancı dil öğretmenliği branşı. Matematik: Matematik öğretmenliği branşı. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık: Öğrencilerin kişisel ve akademik gelişimlerine rehberlik eden branş. Özel Eğitim Öğretmenliği: Özel gereksinimi olan öğrencilere eğitim veren branş. Sınıf Öğretmenliği: İlkokul düzeyinde eğitim veren branş.

    Kaç çeşit öğretmen var?

    Kaç çeşit öğretmen olduğu konusunda farklı sınıflandırmalar bulunmaktadır: 1. Kadrolu Öğretmen: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre istihdam edilen öğretmenler. 2. 4/B'li Öğretmen: Sözleşmeli personel statüsünde çalışan öğretmenler. 3. 4/C'li Öğretmen: Geçici personel olarak görev yapan öğretmenler. 4. Vekil Öğretmen: Öğretmenlerin izinli veya görevli oldukları dönemlerde yerlerine atanan öğretmenler. 5. Ücretli Öğretmen: Öğretmen sayısının yetersiz olduğu durumlarda ek ders görevi verilen öğretmenler. Ayrıca, uzman öğretmen, başöğretmen, okul müdürü gibi özel unvanlara sahip öğretmenler de bulunmaktadır.

    BÖTE mezunu hangi öğretmenlik yapabilir?

    BÖTE (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) mezunları, Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görev yapabilirler. Bunun yanı sıra, BÖTE mezunları özel okullarda, kreş, anaokulu ve özel bilgisayar kurslarında da öğretmenlik yapabilirler; bu durumda KPSS şartı aranmaz, sadece lisans mezunu olmak yeterlidir.

    İkinci öğretmenler ne iş yapar?

    İkinci öğretmenler, eğitim sürecinde birinci öğretmene yardımcı olarak çeşitli görevler üstlenirler: Akademik destek: Ders içeriklerini pekiştirmek ve öğrencilerin eksiklerini gidermek için bireysel veya grup dersleri düzenlerler. Sınıf yönetimi: Sınıf düzenini sağlar, öğrencilerin disiplinini korur ve sınıf içi etkinliklere katkıda bulunurlar. Öğrenci takibi: Öğrencilerin gelişimini yakından takip eder ve sınıf öğretmeniyle birlikte öğrenciye özel eğitim planları oluştururlar. Rehberlik: Öğrencilerin sorunlarını dinler, onlara rehberlik eder ve duygusal destek sağlarlar. Ayrıca, ikinci öğretmenler, öğrencilerin aileleri, diğer öğretmenler ve okul yönetimi ile iletişim kurarak bir köprü görevi üstlenirler.