Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İçerik düzenleme yaklaşımları şu şekilde sınıflandırılabilir:
- Doğrusal (Lineer) Yaklaşım: Ders içeriği, birbirinin devamı niteliğindeki konulardan oluşur ve ön koşul şartı gerektirir 13.
- Modüler Yaklaşım: İçerik, birbiriyle ilişkisi olmayan bağımsız konulardan oluşur ve öğrenci istediği konudan başlayabilir 13.
- Sarmal Yaklaşım: İlk yıllarda ele alınan konular, ilerleyen yıllarda kapsamı genişletilerek tekrar edilir 13.
- Piramitsel Yaklaşım: Geniş tabanlı ortak konularla başlar ve ileri yıllarda uzmanlaşmanın olduğu küçük birimlere doğru daralır 13.
- Çekirdek Yaklaşım: Ortak dersler alındıktan sonra öğrenciler, süreç esnasında alan seçer ve sonraki yıllarda uzmanlık dersleri alır 13.
- Konu Ağı – Proje Merkezli Yaklaşım: Konular küçük projeler olarak belirlenir ve öğrenciler yaparak yaşayarak öğrenir 13.
- Sorgulama Yaklaşımı: İçerik, süreç esnasında öğretmenin belirlediği ihtiyaçlara göre şekillenir ve "Yaşantı Merkezli Tasarım"a uygundur 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: