Buradasın
İçerik pazarlama takvimi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İçerik pazarlama takvimi oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedeflerin belirlenmesi 123. İçerikle neyin amaçlandığı, hedef kitlenin kim olduğu ve hangi platformlarda daha fazla vakit geçirdiği gibi soruların cevapları netleştirilmelidir 123.
- İçerik konularının ve formatlarının belirlenmesi 12. Sektörle ilgili anahtar kelime araştırması yapılarak içerik fikirleri üretilebilir 2.
- İçerik takvimi şablonunun oluşturulması 12. Bunun için bir e-tablo (Google Sheets, Excel) veya proje yönetim aracı (Asana, Trello, Notion) kullanılabilir 12.
- İçeriklerin planlanması ve doldurulması 2. Takvim, aylık veya üç aylık dönemler halinde planlanabilir 2.
- Uygulama ve iyileştirme 2. Sorumlu kişilerin içerikleri zamanında hazırladığından ve planlanan tarihlerde yayınladığından emin olunmalıdır 2.
İçerik pazarlama takvimi oluşturmak için kullanılabilecek bazı araçlar şunlardır:
- Google Calendar 1. Her bir içerik parçası için etkinlikler oluşturma, son tarihler için hatırlatıcı ayarlama ve takvimi ekiple paylaşma imkanı sunar 1.
- Trello 15. Kart tabanlı sistemiyle her içerik parçası için bir kart oluşturma ve ayrıntıları takip etme olanağı tanır 15.
- ClickUp 1. İçeriklerin fikir aşamasından yayınlanmasına kadar olan süreci takip etmeye yardımcı olan bir proje yönetim platformudur 1.
İçerik pazarlama takvimi oluşturma süreci, işletmenin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: