• Buradasın

    Hjulstrom diyagramı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hjulström diyagramı, suyun akış hızı ile tane boyu arasındaki ilişkiyi gösteren bir diyagramdır 13. 1939 yılında Hjulström tarafından geliştirilmiştir 13.
    Bu diyagramda:
    • Üst iç bükey eğri, belirli bir boya sahip tanelerin aşındırılmaya başladığı kritik hızları gösteren bir banttır 5.
    • Doğru orantı, kum boyu ve daha kaba tanelerin aşındırılarak harekete geçirilmesi için akım ile tane boyu arasında vardır 13.
    • Daha küçük ince silt ve kil tanelerini koparmak ve harekete geçirmek için, kumdan daha büyük akış hızına ihtiyaç vardır 13. Bunun nedeni, birbirine yapışan kil tanelerinin kohezif olmasıdır 13.
    • Akış sona erdiğinde, kil taneleri çökelir 13.
    Hjulström diyagramı, tanenin depolanması ile akış hızı arasında doğru orantı olduğunu gösterir 13. Bu nedenle, akış içerisindeki materyallerin tane boyunun, sedimanın depolanma zamanındaki hızı için bir gösterge olarak kullanılabileceği düşüncesi ortaya çıkmıştır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Diyagram nedir?

    Diyagram, herhangi bir olayın gelişim ve değişimini gösteren grafiktir. Diyagramın diğer anlamları: taslak; şema. Diyagramlar, genellikle tümevarım yöntemi kullanılarak birleştirilen parçaların bir bütünlük oluşturduğu çizimlerdir. Başlıca diyagram türleri: noktalı diyagramlar; bölümlü alan diyagramları; çizgi ve sütun diyagramları. Diyagramlar, çeşitli sektörlerde, sunumlarda ve bazı edebi eserlerde kullanılarak bir olayın, kurumun ya da kişinin geçirdiği evrelerin detaylı olarak tasvir edilmesini sağlar.

    Hjulstorm eğrisi nasıl okunur?

    Hjulström eğrisi, nehirlerde tortu hareketini belirlemek için kullanılır ve tortu partikül boyutu ile su hızını dikkate alır. Eğriyi okumak için: Erozyon Bölgesi: Partikül boyutu arttıkça, erozyon için gerekli hız artar. Çökelme Bölgesi: Partikül boyutu küçüldükçe, çökelme hızı azalır. Eğrinin dezavantajları arasında su derinliğinin dikkate alınmaması ve akış hızı yavaşladığında çökelmenin, akış hızı hızlandığında ise erozyonun meydana geldiğini göstermemesi bulunur. Hjulström eğrisi, Åke Sundborg tarafından genişletilerek daha detaylı hale getirilmiş ve farklı taşıma modları eklenmiştir.