• Buradasın

    Hemşirelikte anabilim dalları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hemşirelikte bazı anabilim dalları:
    • Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı 14.
    • İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı 14.
    • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı 14.
    • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı 14.
    • Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı 14.
    • Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı 14.
    • Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı 14.
    • Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı 14.
    • Onkoloji Hemşireliği Anabilim Dalı 1.
    • Hemşirelikte Eğitim Anabilim Dalı 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Anabilim dalı ne iş yapar?

    Anabilim dalı, üniversitelerde bölümlerin alt bilim veya uzmanlık dallarını ifade eder. Anabilim dalının bazı işlevleri: Eğitim ve öğretim: Eğitim-öğretimin düzenli bir şekilde sürdürülmesini sağlar. Araştırma: Eğitim alanında teorik ve pratik bilgileri bir araya getirerek, toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek araştırmalar yapar. Stratejik planlama: Anabilim dalının stratejik planını hazırlar ve fakülte stratejik planı doğrultusunda çalışmasını sağlar. Ders dağılımı: Ders dağılımını öğretim elemanları arasında dengeli şekilde yapar ve bölüm başkanına önerir. İletişim ve koordinasyon: Bölüm başkanlığı ile anabilim dalı arasındaki yazışmaları ve koordinasyonu sağlar.

    Hemşirelik esasları anabilim dalı hangi alanda çalışır?

    Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı, hemşirelik eğitimi için temel bilim niteliği taşır ve hemşirelik mesleğinin diğer sağlık mesleklerinden farklılaşmasını sağlar. Çalışma alanları: Hemşirelik bakımı. Hemşirelik süreci. Hemşirelikte simülasyona dayalı eğitim. Hemşirelikte etik ve değerler. Hemşirelik model ve kuramları. Hemşirelikte profesyonelleşme. Hemşirelik bilişimi ve bilişim teknolojileri. Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ve hemşirelik eğitimi. Rehabilitasyon hemşireliği. Yara bakımı.

    Hemşirelik yönetimi kaça ayrılır?

    Hemşirelik yönetimi, üç ana kademeye ayrılır: 1. Üst yönetim: Başhemşire veya hemşirelik hizmetleri müdürü ve yardımcılarını içerir. 2. Orta yönetim: Bölüm sorumlu hemşireleri ve supervisor hemşireler. 3. Alt yönetim: Servis sorumlu hemşireleri. Ayrıca, uzman hemşireler ve yetki belgesine sahip hemşireler de belirli alanlarda yönetim sorumlulukları üstlenebilir.

    Hemşirelerin konusu ne?

    Hemşirelerin konusu, bireylerin, ailelerin ve toplumların sağlığını korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini artırmaktır. Hemşireler, bu amaç doğrultusunda çeşitli roller üstlenir: Bakım hizmetleri: Hastaların hemşirelik ihtiyaçlarını belirler, bakım planlarını yapar, uygular ve değerlendirir. Tıbbi tedavi planı uygulaması: Doktorlar tarafından hazırlanan tanı ve tedavi planlarının uygulanmasında rol alır. Eğitim ve danışmanlık: Hastaları ve ailelerini bakım ve tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirir. Araştırma ve kalite geliştirme: Sağlık alanında araştırmalar yapar ve kalite geliştirme çalışmalarına katılır. Yönetim ve işbirliği: Sağlık hizmetlerinin yönetiminde yer alır ve diğer sağlık ekipleriyle işbirliği yapar.

    Hemşirelikte araştırma süreci nedir?

    Hemşirelikte araştırma süreci, beş ana aşamadan oluşur: 1. Değerlendirme. 2. Teşhis. 3. Planlama. 4. Uygulama. 5. Değerlendirme.

    Hemşirelikte eğitim felsefesi nedir?

    Hemşirelikte eğitim felsefesi, hemşirelik eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve temel kavramlarını belirleyen düşünce yapısıdır. Hemşirelik eğitimini etkileyen bazı felsefi akımlar şunlardır: Ascetism (1850-1890). Romantizm (1890'dan itibaren). Pragmatizm (1930'dan itibaren). Hümanistik Existentializm (1970'den itibaren). Hemşirelik eğitimi felsefesi, aynı zamanda hemşirelik öğrencisinin ahlaki, entelektüel, duygusal ve fiziksel bütünlüğünü geliştirmeyi hedefler.

    Hemşirelik öğretim yöntemleri nelerdir?

    Hemşirelik eğitiminde kullanılan bazı öğretim yöntemleri şunlardır: Örnek olay. Vaka çalışması. Kavram haritası. Rol oynama (drama). Gösterip yaptırma. Altı şapkalı düşünme tekniği. Simülasyon. Soru-cevap. Düz anlatım.