• Buradasın

    Gemi adamı olmak için kaç yıl okumak gerekir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemi adamı olmak için 4 yıl üniversite eğitimi almak gerekmektedir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2 yıl gemi mühendisliği okunur mu?

    Hayır, 2 yıl gemi mühendisliği okunmaz. Gemi mühendisliği eğitimi genellikle 4 yıl sürer. Ancak, gemi inşaatı gibi bazı programlar 2 yıllık önlisans düzeyinde okunabilir.

    Denizci olmak için hangi bölüm okunmalı?

    Denizci olmak için okunabilecek bazı bölümler: Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği. Denizcilik İşletmeleri Yönetimi veya Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi. Güverte. Denizcilik Anadolu ve Meslek Liseleri. Ayrıca, 2 yıllık Deniz Ulaştırma ve İşletme Ön Lisans Programı da bulunmaktadır.

    Gemi kaptanlığı hangi bölüm?

    Gemi kaptanı olmak için Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği bölümünden mezun olmak gerekmektedir. Ayrıca, Gemi Yönetimi, Yat Kaptanlığı, Makine Zabitliği, Balıkçı Gemisi Kaptanlığı ve Gemi Otomasyonu gibi bölümlerden mezun olanlar da gemi kaptanı olabilmektedir. İki yıllık deniz ulaştırma işletme bölümü de bulunmaktadır.

    Gemi adamı talepleri nelerdir?

    Gemi adamlarının talepleri, Türk İş Hukuku, Deniz İş Kanunu ve uluslararası sözleşmeler çerçevesinde çeşitli alanlarda düzenlenmiştir. İşte bazı önemli talepler: 1. İş Sözleşmesi ve Çalışma Koşulları: Gemi adamları, belirli bir hizmet sözleşmesi ile çalışmak zorundadır. 2. Ücret ve Fazla Mesai Hakları: Gemi adamlarının ücretleri düzenli ve eksiksiz ödenmelidir. 3. İş Kazaları ve Sağlık Sigortası: Gemi adamları, iş kazası geçirdiklerinde tam tazminat hakkına sahiptir ve sağlık hizmetlerinden yararlanmalıdır. 4. Dinlenme Hakkı: Günlük en az 10 saat dinlenme süresi sağlanmalıdır. 5. Sosyal Güvence: Gemi adamlarının sigortalı çalıştırılması gerekmektedir. 6. Eğitim ve Yeterlilik: Gemi adamları, gerekli eğitimleri alıp yeterlilik sınavlarını geçerek belgelerini almalıdır.

    Kaptan ve gemi adamı arasındaki fark nedir?

    Kaptan ve gemi adamı arasındaki temel fark, görev ve sorumluluklarıdır: Kaptan, geminin sevk ve idaresinden birinci derecede sorumlu olan kişidir. Gemi adamı ise, bir hizmet akdine dayanarak gemide çalışan kaptan, zabit, tayfa ve diğer personeli ifade eder. Dolayısıyla, kaptan gemi adamının bir alt başlığı değil, gemi adamının içinde yer aldığı daha geniş bir kategorinin, yani geminin yönetim kadrosunun bir parçasıdır.

    Gemi Adamı Sınavı Zor mu?

    Gemi adamı sınavı, belirli bir zorluk seviyesine sahiptir. Sınav, denizcilik sektörüne ilişkin teorik ve pratik bilgileri kapsayan geniş bir eğitim yelpazesini içerir. Sınavda başarılı olmak için gerekli olan sertifikasyonlar arasında temel ilk yardım bilgileri, yangın söndürme ve yangından korunma, denizde kurtarma teknikleri, kişisel sosyal sorumluluk, gemi güvenliği ve can kurtarma araçlarının kullanımı gibi konular yer alır. Ayrıca, PTE Akademik sınavı gibi dil sınavları da gemi adamı sınavı için bir gereklilik olup, bu sınavın sonuçları da iki yıl süreyle geçerlidir.

    Gemi akademisi hangi yeterlilikleri veriyor?

    Gemi akademileri, farklı yeterlilik seviyelerinde çeşitli eğitimler sunmaktadır. Bazı yeterlilikler: Güverte sınıfı: Gemici, usta gemici, sınırlı vardiya zabiti, vardiya zabiti, birinci zabit, kaptan, uzakyol vardiya zabiti, uzakyol birinci zabiti, uzakyol kaptanı. Makine sınıfı: Yağcı, usta makine tayfası, makine lostromosu, makine zabiti, ikinci makinist, başmakinist, uzakyol vardiya makinisti/mühendisi, uzakyol ikinci makinisti/mühendisi, uzakyol başmakinisti/başmühendisi. Yat sınıfı: Yat kaptanı (149 GT), yat kaptanı (499 GT), yat kaptanı (sınırsız). Balıkçı sınıfı: Balıkçı gemisi güverte tayfası, balıkçı gemisi kaptanı, açık deniz balıkçı gemisi kaptanı. Yardımcı sınıflar: Telsiz zabitleri, elektro-teknik zabitleri, sağlık zabitleri, stajyerler, yardımcı hizmetliler (kamarot, aşçı). Yeterlilikler, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından belirlenen yönetmeliklere göre düzenlenmektedir.