• Buradasın

    Eş zamanlı ipucuyla öğretim nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eş zamanlı ipucuyla öğretim şu adımlarla gerçekleştirilir:
    1. Dikkat Çekme: Öğretmen, bireyin dikkatini hedef davranışa çekmek için "Bugün ... öğreneceğiz. Hazır mısın?" gibi ifadeler kullanır 1.
    2. Hedef Uyaran ve İpucu Sunumu: Hedef uyaran hemen ardından kontrol edici ipucu sunulur 12. Örneğin, "Ördek resmi var" gibi 2.
    3. Tepki Bekleme: İpucunun ardından bireyin doğru tepkide bulunması için 4-5 saniye beklenir 1.
    4. Pekiştirme: Doğru tepkiler birincil veya ikincil pekiştireçlerle ödüllendirilir 1. Yanlış tepkilerde ise hata düzeltmesi yapılır veya bir sonraki denemeye geçilir 12.
    5. Yoklama Oturumları: Uyaran kontrolü transferinin gerçekleşip gerçekleşmediğini sınamak için ipucu sunulmayan yoklama oturumları düzenlenir 23.
    6. Veri Kayıt: Uygulama sırasında kullanılacak veri kayıt tekniğine karar verilir ve elde edilen veriler grafiğe işlenerek kararlar alınır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eş zamanlı ipucuyla öğretim kaç denemeden oluşur?

    Eş zamanlı ipucuyla öğretim, sabit bekleme süreli öğretim gibi denemelerden oluşur.

    Eş zamanlı ne demek?

    Eş zamanlı kelimesi, "başlamalarıyla bitmeleri arasında geçen zaman eşit olan" veya "aynı zamanda oluşan" olayları ifade eder.

    Eşzamanlı ipucu işlem süreciyle öğretimde hangi basamaklar planlanmalıdır?

    Eşzamanlı ipucu işlem süreciyle öğretimde planlanması gereken dokuz basamak şunlardır: 1. Ana Yönerge (Hedef Uyaran): Öğrenciye davranışı yerine getireceği anımsatılır, ancak nasıl yerine getirileceği hakkında ipucu verilmez. 2. Uygun İpucu Belirleme: Öğrencinin özellikleri ve öğretilmesi amaçlanan davranışların özelliklerine göre en etkili ipucu seçilir. 3. Öğretim Oturumlarını Planlama: Eşzamanlı ipucu öğretim oturumlarının ve yoklama oturumlarının tarihleri belirlenir. 4. Yanıt Aralığı Süresini Belirleme: Hedef uyaran ve kontrol edici ipucu sunulduktan sonra öğrencinin tepkide bulunması için 3-5 saniye gibi bir süre beklenir. 5. Öğrenci Davranışlarına Tepki: Öğrencinin doğru, yanlış veya tepkide bulunmama durumlarına göre nasıl tepki verileceği belirlenir. 6. Denemeler Arası Süreyi Belirleme: Ana yönerge ve ipucu sunularak öğrencinin yanıt vermesi beklendikten sonra tekrar ana yönerge vermek üzere geçen süre belirlenir. 7. Veri Kayıt Yöntemini Belirleme: Öğretim sürecinde kullanılacak veri kayıt tekniği belirlenir. 8. Uygulama ve Kayıt Tutma: Öğretim süreci uygulanır ve öğrencinin performansı kaydedilir. 9. Gerektiğinde Değişiklikler Yapma: Öğrencinin gösterdiği performansa göre öğretim yönteminde gerekli düzeltmeler yapılır.

    Eş zamanlı ipucu yöntemi hangi becerilerin öğretiminde kullanılır?

    Eş zamanlı ipucu yöntemi, çeşitli becerilerin öğretiminde kullanılır, bunlar arasında: Akademik beceriler (nesne eşleştirme gibi); Mesleki beceriler; Toplumsal yaşam becerileri; Öz bakım becerileri; Boş zaman becerileri; Ev becerileri; İletişim becerileri.

    Eş zamanlı ipucu ne zaman kaldırılır?

    Eş zamanlı ipucu, bireyin doğru tepkide bulunmasını sağlayan ipucu sunulduktan sonra, belirlenen ölçüt karşılandığında kaldırılır. Bu ölçüt, öğrencinin ana yönergeye bağımsız olarak doğru şekilde tepki vermesi olarak tanımlanır.

    Eş zamanlı ve eş zamansız uzaktan eğitim nedir?

    Eş zamanlı (senkron) ve eş zamansız (asenkron) uzaktan eğitim kavramları, uzaktan eğitim yöntemlerinin zamanlama açısından farklı türlerini ifade eder. - Eş zamanlı uzaktan eğitim, öğretmen ve öğrencilerin aynı anda canlı ders yapabilmelerini sağlar. - Eş zamansız uzaktan eğitim ise ders materyallerinin önceden hazırlanarak öğrencilerle paylaşılmasını içerir.

    Eşli öğrenme yöntemi nedir?

    Eşli öğrenme yöntemi, öğrencilerin birbirleriyle işbirliği yaparak bilgi ve beceriler edindiği bir öğretim yaklaşımıdır. Bu yöntemde: 1. Öğrenciler eşleştirilerek çalışırlar ve her eş bir görev üstlenir. 2. Eşlerden biri hareketi yaparken, diğeri gözlemci olarak hareket eder ve öğretmenin verdiği ölçütlere göre performans hakkında bilgi verir. 3. Uygulama sırasında eşlerin görevi sürekli değişir. Bu yöntem, sosyal becerileri geliştirir, sorumluluk alma ve liderlik özelliklerini artırır.