• Buradasın

    Eğitim programının hedefi dünya düzenini koruma barış ve mutluluğu sağlama sevgi ve işbirliği gibi değerleri kazandırma olmalıdır.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bu ifade, yeniden yapılandırmacılık eğitim felsefesini yansıtmaktadır 12.
    Yeniden yapılandırmacılık, eğitimin görevi olarak toplumu sürekli olarak yeniden şekillendirmeyi ve düzenlemeyi görür 1. Bu yolla toplumda demokrasi ve barış sağlanabileceğine inanır 12. Eğitimin hedefleri arasında, sevgi ve işbirliği gibi değerleri kazandırarak dünya düzenini koruma ve mutluluğu sağlama yer alır 12.
    Eğitim programlarının bu hedeflere ulaşması için, toplumsal sorunların tartışıldığı ve eleştirel düşünme ile problem çözme yöntemlerinin ön planda tutulduğu bir ortam oluşturulması önerilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dünya barışını sağlamak için Birleşmiş Milletler tarafından oluşturulan projeler nelerdir?

    Birleşmiş Milletler (BM), dünya barışını sağlamak için çeşitli projeler yürütmektedir. İşte bazıları: Barış Gücü Operasyonları: BM, çatışmaları önlemek ve barışı korumak için çeşitli ülkelerde barış gücü operasyonları düzenlemektedir. Silahsızlanma Anlaşmaları: BM, Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Anlaşması (NPT) ve Kimyasal Silahlar Sözleşmesi gibi önemli silahsızlanma anlaşmalarının oluşturulmasında ve uygulanmasında rol oynamaktadır. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKH): 2015 yılında kabul edilen 17 SKH, yoksulluğun sona erdirilmesi, gezegenin korunması ve herkes için barış ve refahın sağlanması amacıyla belirlenmiştir. İnsani Yardım: BM, doğal afetler, savaşlar ve diğer krizler sırasında insani yardım sağlamak için çalışır. Uluslararası Adalet Divanı: Devletler arasındaki uyuşmazlıkları uluslararası hukuka göre çözümlemek ve talep hâlinde diğer BM organlarına tavsiye görüşü vermekle sorumludur. Bu projeler, BM'nin barış ve güvenliği sağlama misyonunun bir parçasıdır.

    Katılımcı eğitim yaklaşımı nedir?

    Katılımcı eğitim yaklaşımı, eğitim sürecine katılımcıların aktif katılımını teşvik eden ve onların ihtiyaçlarına, ilgi alanlarına uygun bir eğitim deneyimi sunmayı hedefleyen bir yöntemdir. Bu yaklaşımda, eğitim programları katılımcıların önceden belirlenen hedeflere ulaşmalarına yardımcı olacak şekilde tasarlanır ve uygulanır. Katılımcı eğitim yaklaşımında kullanılan bazı eğitim teknikleri şunlardır: Soru-cevap tekniği. Küçük grup çalışmaları. Grup tartışması. Vaka çalışması. Oyunlaştırma (role-play). Beyin fırtınası (brain storming). Gösterim (demonstrasyon). Yetiştiricilik (koçluk).

    Dünya genelinde farklı ülkeler kendi eğitim ihtiyaçları ve kültürel yapıları doğrultusunda çeşitli öğretmen yetiştirme modelleri geliştirmişlerdir.

    Dünya genelinde farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme modelleri şu şekilde özetlenebilir: 1. Amerika Birleşik Devletleri: Öğretmenlik yapabilmek için en az dört yıllık lisans eğitimi zorunludur. 2. Almanya: 1970 yılından beri öğretmenlerin eğitimi yükseköğretim kurumlarında yapılmaktadır. 3. Avusturya: Öğretmen adayları, üniversite benzeri 3-4 yıl süreli öğretmen eğitim kolejlerinde yetiştirilir. 4. İngiltere: Öğretmenlik eğitimi, 3 veya 4 yıllık lisans ve 1 yıllık lisansüstü sertifikalar olmak üzere iki grupta incelenir. 5. Japonya: Öğretmen eğitimi üniversitelerde ve Eğitim, Bilim, Spor, Kültür ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylanan diğer yüksek öğretim kurumlarında yapılır.

    BEP'in öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin bu programın hazırlanmasında çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirmektedir. Ancak, bu sürecin zorlukları, özellikle web tabanlı destek eğitim ortamlarında daha da belirgin hale gelmektedir.

    BEP'in (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirir. Bu stratejiler arasında: Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel gereksinimleri, ilgi alanları ve yetenekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Eğitim materyallerinin uyarlanması: Öğrencilerin öğrenme stillerine ve gereksinimlerine uygun materyaller kullanılmalıdır. Öğretim yöntemlerinin çeşitlendirilmesi: Farklı öğretim yöntemleri kullanılarak öğrencilere uygun öğrenme ortamları sağlanmalıdır. İşbirlikçi öğrenme ortamının sağlanması: Öğretmenler, uzmanlar ve ailelerle işbirliği içinde çalışılmalıdır. Düzenli izleme ve geri bildirim: BEP'in uygulanması düzenli olarak izlenmeli ve değerlendirilmelidir. Web tabanlı destek eğitim ortamlarında bu sürecin zorlukları, teknik altyapı, öğrenci-öğretmen etkileşimi ve materyallerin uyarlanması gibi alanlarda ortaya çıkabilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için, öğretmenlerin teknolojik araçları etkin kullanması ve öğrenci geri bildirimlerine göre sürekli güncelleme yapması önemlidir.

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler nelerdir?

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler şunlardır: Amaç. Hedef. Eğitim planlamadaki amaç ve hedeflerin bazı özellikleri şunlardır: Hedefler, eğitimcinin değil, öğrenenin neler yapması gerektiğini ifade etmelidir. Hedef, öğrenenlerin kazanacağı davranışları gösteren bir eylemle ifade edilmelidir. Hedefler açık ve anlaşılır şekilde yazılmalıdır. Hedefler, farklı yorumlara olanak vermemelidir. Hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. Hedefler, gözlemlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır. Hedefler, davranışın ne zaman veya hangi şartlarda/durumda görüleceğini belirtmelidir. Hedefler, öğrenme sürecine ve içeriğe değil, öğrenme ürününe dönük olmalıdır. Eğitim planlamadaki amaç ve hedefler, “öğretim hedefleri belirlenir (genelde dikey boyuta yazılır), ders içeriği belirlenir (genelde üst tarafta yer alan yatay boyuta yazılır)” şeklinde bir tabloda özetlenebilir.

    Eğitimde katılımcılık neden önemlidir?

    Eğitimde katılımcılık, demokrasi kültürünün gelişmesi, daha etkili kararlar alınması ve kararların daha etkili uygulanması açısından önemlidir. Eğitimde katılımın önemli olmasının bazı nedenleri: Öğrenci ve veli katılımı, eğitim süreçlerinin daha etkili ve verimli yapılmasını sağlar. Katılımcılık, öğrencilerin gelecekte aktif vatandaşlar olarak karar alma mekanizmalarında yer almasını sağlar. Karar süreçlerine katılım, öğrencilerin özgüvenlerini artırır ve aidiyet duygularını güçlendirir. Takım çalışması, öğrencilerin problem çözme ve işbirliği becerilerini geliştirir. Katılımcı yönetim, öğretmenlerin kendilerini ve çalıştıkları örgütü ilgilendiren her türlü kararın alınmasına aktif olarak katılmalarını sağlar. Ayrıca, katılımın sağlanması, eşitlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik gibi demokratik değerlerin de öne çıkmasına katkıda bulunur.

    Değerler eğitimi sevgi nasıl anlatılır?

    Değerler eğitimi kapsamında sevgi şu şekillerde anlatılabilir: Sevgi örnekleri: Allah sevgisi, anne sevgisi, vatan sevgisi gibi farklı sevgi türleri açıklanabilir. Sevgi ve davranışlar: Sevgi, insan davranışlarının bir yansıması olarak ele alınabilir. Sevgi gösterileri: İnsanların sevgi göstermek için yaptıkları davranışlar örneklendirilebilir; örneğin, bir kedinin sahibine olan sevgisini nasıl gösterdiği veya bir çocuğun büyükanne ve büyükbabasına sevgisini nasıl ifade ettiği anlatılabilir. Sevgi ve diğer değerler: Sevgi ile dostluk, şefkat, yardımlaşma ve paylaşmanın ilişkisi kurulabilir. Ayrıca, "Sevgi Okuldur!" adlı Bandırma Ticaret Odası İlkokulu öğretmen ve öğrencilerinin hazırladığı kısa film de sevgi değerlerini anlatmak için kullanılabilir. Değerler eğitimi için "Sevgiyi Görmek" gibi sevgi temalı hikâye setleri de kullanılabilir.