Hemşirelikte eğitim felsefesi, hemşirelik eğitiminin ve uygulamalarının temelini oluşturan, hemşireliğin amacına uygun soyut yapılardır. Bu felsefe, şu soruları yanıtlamaya çalışır: Hizmet verilen insanın doğası nedir? Hemşireliğin doğası nedir? Toplumun doğası nedir? Sağlık nedir? Hemşirelik eğitiminin amaçları nedir? Hemşirelik eğitimini etkileyen dört temel felsefi akım şunlardır: 1. İdealizm (Asetisizm): İnsanı manevi olarak ele alır ve iş/görev merkezli bakım vermeyi vurgular. 2. Romantizm: Hemşirelerin giyimde, edebiyat ve resimde duygusal bir görünüşte yansıtılmasını savunur. 3. Pragmatizm: Problemlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, verilerin toplanması ve analiziyle hipotezlerin test edilmesini gerektirir. 4. Hümanistik Varoluşçuluk: Bireysel tercihlerin ve sorumluluğun öncelikli olduğu, insan varlığını merkeze alan bir bakım anlayışını savunur.