• Buradasın

    E rehberlik modülü nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    e-Rehberlik Modülü'nü kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. MEBBİS Girişi: e-Rehberlik Modülü'ne, MEBBİS üzerinden kişisel şifre ile giriş yapılır 13.
    2. Yıllık Program Hazırlama: Okul/kurum yıllık rehberlik programı, e-Rehberlik üzerinden hazırlanır ve sistem üzerinden RAM'a gönderilir 4.
    3. Haftalık Program Hazırlama: Haftalık program, sistem üzerinden hazırlanır 4.
    4. Hedef Girişleri: Genel, yerel ve özel hedef girişleri yapılır 14.
    5. Çalışma Veri Girişleri: Bireysel ve grupla yapılan çalışmaların veri girişleri yapılır ve sistemde arşivlenir 14.
    6. Raporlama ve Form Çıktıları: Yapılan çalışmalar raporlanır ve görüşme formlarının çıktıları alınır 4.
    Rehberlik öğretmeni olmayan okullarda ise yıllık rehberlik hizmetleri programı orgm.meb.gov.tr adresinde, Rehberlik Hizmetleri sekmesinde yer alan EK-1 Rehberlik Sunum Sistemi'nden yararlanılarak hazırlanır 3. Program formatı için EK-3 Rehberlik Programı kullanılır 3. Hazırlanan program RAM'a resmi yazıyla gönderilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim modülü nedir?

    Eğitim modülü, belirli bir konu veya beceri alanına odaklanan, bağımsız ve tamamlanabilir bir eğitim birimidir. Eğitim modülleri, net öğrenme hedefleri, öğretim materyalleri, uygulamalı etkinlikler ve değerlendirme bileşenlerini içerir. Eğitim modüllerinin bazı kullanım alanları: Kurumsal eğitim programları. Müşteri eğitim platformları. Okul ve üniversite çevrimiçi dersleri.

    E rehberlik modülü ne zaman aktif olacak?

    e-Rehberlik Modülü, 2020 yılında özel okullar için de kullanıma hazır hale getirilmiştir. Modülün aktif olma tarihi ile ilgili daha güncel bir bilgi bulunamamıştır.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde bulunması gereken bazı belgeler: Kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. Yıllık rehberlik planı. Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf başkanı/başkan yardımcısı seçim tutanağı. Kulüp öğrenci dağılım listesi. Öğrenci bilgi formları (tanıma fişleri). Devamsızlık takip listesi. Öğrenci gözlem kayıtları. PDR servisine öğrenci yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları ve ev ziyaret formları. Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama çıktıları. PDR servisi tarafından uygulanan test/envanter raporları. 1. ve 2. dönem sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları. Rehberlik dosyasında bulunan belgeler, sınıf ve öğrenciler hakkında detaylı bilgi edinmeyi sağlar.

    Elektronik program rehberi nasıl çalışır?

    Elektronik Program Rehberi (EPG), yayın akışını takip etmenizi sağlayan bir teknolojidir. İki çalışma modu vardır: 1. İnternet bağlantısı olmadan: EPG, televizyonun bağlı olduğu yayın sistemi üzerinden yayın bilgilerini alır. 2. İnternet bağlantısı ile: EPG, internet üzerinden program bilgileri, kanal logoları, dizi ve filmlerdeki oyuncular hakkında bilgiler ve fragmanlar gibi daha fazla detay sunar. EPG'nin bazı işlevleri: Program arama ve türlere göre filtreleme. Favorilere ekleme. Zamanlayıcı oluşturma. EPG, canlı televizyon hizmetleri ve IPTV platformlarında kullanılır.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.