Yükseköğretimde kalite ve akreditasyon süreçleri şu şekilde özetlenebilir: Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) Hazırlama: Yükseköğretim kurumları, eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetlerine ilişkin kalite güvencesi süreçlerini izlemek için her yıl KİDR hazırlar. Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP): YÖKAK tarafından, eğitim-öğretim, araştırma ve yönetim sistemi süreçlerinin "planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma" döngüsü kapsamında değerlendirilmesini sağlar. Kurumsal Dış Değerlendirme Programı: YÖKAK, mezun veren yükseköğretim kurumlarının eğitim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetlerini değerlendirir. İzleme ve Ara Değerlendirme: YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının kalite gelişimlerini ve güçlü/iyileşmeye açık alanlarını izler. Akreditasyon Kararı: Değerlendirme süreçleri sonunda YÖKAK, kuruma tam akreditasyon (5 yıl), koşullu akreditasyon (2 yıl) veya kurumsal gelişim desteği kararı verir. Akreditasyon süreçleri, eğitim kalitesinin güvence altına alındığını gösterir ve uluslararası tanınırlık, sürekli iyileştirme ve işveren güveni gibi avantajlar sağlar.