Buradasın
Bireyde istendik davranış değişikliği oluşturma süreci olarak tanımlanan eğitim; girdiler, süreç, çıktılar ve kontrol (değerlendirme) bileşenlerinden oluşan bir sistemdir (Baykul, 1992, s. 86; Kara, 2009, s.7).
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Eğitim, bireyde istendik davranış değişikliği oluşturma süreci olarak tanımlandığında, dört temel bileşenden oluşur: girdiler, süreç, çıktılar ve kontrol (değerlendirme) 12.
- Girdiler: Eğitim sistemine katkıda bulunan tüm unsurlar, yani para, araç ve gereçler, öğrencilerin özellikleri, kanunlar, yönetmelikler ve öğretmenin özellikleri gibi 12.
- Süreç: Hedef davranışların geliştirilmesi için yapılan dersler, laboratuvar çalışmaları ve diğer eğitim faaliyetleri 12.
- Çıktılar: Eğitim süreci sonunda öğrencilerin kazandığı davranışlar ve bu davranışların yeterliliği 12.
- Kontrol (Değerlendirme): Çıktılara bakarak sistemin işleyişi hakkında yargıda bulunma ve sistemin onarılmasını sağlama süreci 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: