Bruner ve Piaget'in bilişsel gelişim kuramları arasındaki bazı farklar şunlardır: Piaget, bilişsel gelişimi kalıtımın bir sonucu olarak görürken, Bruner bilişsel gelişimi bireyin biyolojik özelliklerinin yanında kültürel özelliklerinden de etkilenen aktif bir süreç olarak tanımlar. Piaget'in teorisi doğrusal bir yolu izlerken, Bruner'in teorisi bireyin kültürel etkisi altında ileri geri atlamalar yapan daha dairesel bir yol izler. Bruner, dilin bilişsel gelişimi önemli ölçüde etkilediğini vurgularken, Piaget dilin rolünü ikinci planda tutar. Piaget'e göre bilişsel gelişim belirli bir sıra izleyen pasif bir süreçken, Bruner'e göre bireyin merakı, başarılı olma isteği ve birlikte çalışma arzusu öğrenmeyi harekete geçiren güçtür. Piaget, bilişsel gelişimi dört dönemde incelerken, Bruner bilişsel gelişimi eylemsel, imgesel ve sembolik dönemler olarak üç aşamada ele alır.