• Buradasın

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önem konulu bir konuşma yapınız yaptığınız konuşma aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atatürk'ün Milli Eğitime Verdiği Önem Konulu Konuşma
    Giriş: Atatürk, milli eğitimin bir milletin kalkınması ve gelişmesi için en önemli temel olduğunun bilincindeydi 3. Bu nedenle, cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren milli eğitimi modernleştirmek ve geliştirmek için birçok reform yapmıştır 3.
    Konuşma Ölçütleri:
    • Eğitimin Yaygınlaştırılması 5. Atatürk, milli eğitimin memleketin en uzak köşelerine kadar yaygınlaştırılmasını ve bilgisizliğin yok edilmesini istemiştir 5.
    • Eğitimde Kadın-Erkek Eşitliği 5. Kadınların ve kızların erkekler gibi eğitimin her kademesinden yararlanmaları için büyük bir çaba sarf etmiştir 5.
    • Uygulamaya Önem Verilmesi 5. Milli eğitimin kişilere ve topluma yarar sağlaması gerektiğini vurgulamıştır 5.
    • Bilimsel Eğitim 5. Eğitim sisteminin ve programlarının bilimsel olması gerektiğini belirtmiştir 5.
    • Laiklik İlkesi 5. Medreselerin kapatılması ve Öğretim Birliği Kanunu ile laiklik ilkesini uygulamıştır 5.
    • Türkiye Cumhuriyeti'nin Korunması 5. Gençlere, Türkiye'nin bağımsızlığına ve milli ananelere düşman unsurlarla mücadele etme gereğinin öğretilmesini istemiştir 5.
    • Öğretmenlere Önem Verilmesi 5. İyi eğiticiler olmadan iyi eğitim yapılamayacağını ifade etmiştir 5.
    Sonuç: Atatürk'ün milli eğitime verdiği önem, Türkiye'nin eğitim sisteminin gelişmesinde önemli rol oynamıştır 3. Ancak, onun hedeflerine ulaşmak için hala yapılması gereken çok şey vardır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk'ün eğitime verdiği önemi anlatan görseller nelerdir?

    Atatürk'ün eğitime verdiği önemi anlatan bazı görseller: Eskişehir Kütahya Muharebeleri sırasında düzenlenen Maarif Kongresi'ni gösteren fotoğraflar. Atatürk'ün öğretmenlerle bir araya geldiği bir görüşme. Atatürk'ün yeni harflerin tanıtımını yaptığı fotoğraflar. Atatürk'ün öğrencilerle birlikte olduğu fotoğraflar. Bu görsellere ve daha fazlasına şu sitelerden ulaşılabilir: Pinterest. Wannart. Webtekno.

    Atatürk'ün milli kültürle ilgili görüşleri nelerdir?

    Atatürk'ün milli kültürle ilgili bazı görüşleri: Kültür tanımı: Atatürk'e göre kültür, "bir insan topluluğunun; devlet hayatında, fikir hayatında, yani ilimde, içtimaiyatta ve güzel sanatlarda, iktisadi hayatta yapabildiği şeylerin bileşkesidir". Milli kültürün önemi: Atatürk, milli kültürü Türkiye Cumhuriyeti'nin temel direği olarak kabul etmiştir. Kendine özgü değerlerin korunması: Atatürk, milli kültürde kendine ait özel çizgilerin silinmemesi gerektiğini, körü körüne taklitçiliğe sapmaktan kaçınılması gerektiğini belirtmiştir. Eğitim ve kültür ilişkisi: Milli bir eğitim programından bahsederken, milli ahlak ve tarihle uyumlu bir kültür anlayışının genç nesillere öğretilmesini istemiştir. Kültürün dinamizmi: Atatürk, milli kültürün temel dayanaklarını oluşturan vasıfların gelişkenlik ve dinamiklik özelliğini geçerli saymıştır.

    Atatürk'ün eğitim ve bilimle ilgili sözleri nelerdir?

    Atatürk'ün eğitim ve bilimle ilgili bazı sözleri: "En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur". "Milletimizin siyasî, toplumsal hayatında, milletimizin fikrî terbiyesinde rehberimiz ilim ve teknik olacaktır. Mektep sayesinde, mektebin vereceği ilim ve teknik sayesindedir ki Türk Milleti, Türk sanatı, ekonomisi, Türk şiir ve edebiyatı, bütün güzelliğiyle gelişir". "Toplumun düşmanı cehalet, cehaletin düşmanı öğretmendir". "En büyük savaş, cahilliğe karşı yapılan savaştır". "Dünyada her şey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir". "Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız. Bilim ve fen için bağ ve koşul yoktur".

    Atatürk'e göre milli kültürün oluşmasındaki en önemli unsur nedir?

    Atatürk'e göre milli kültürün oluşmasındaki en önemli unsur hakkında farklı görüşler bulunmaktadır. Bazı görüşlere göre Atatürk'e göre milli kültürün oluşmasındaki en önemli unsurlar şunlardır: Dil. Tarih. Ahlaki değerler. Diğer bir görüşe göre ise Atatürk'e göre milli kültürün oluşmasındaki en önemli unsur, kültürlü insandır. Atatürk'ün milli kültür anlayışında en önemli unsurun ne olduğu konusunda kesin bir görüş birliği bulunmamaktadır.

    Konuşma nedir kısaca tanımı?

    Konuşma, düşünce ve duyguların başkalarına sözlü olarak bildirilmesidir. Daha ayrıntılı bir tanımla konuşma, beyinde oluşan bir iletinin, konuşma organlarından yararlanılarak dinleyen kişiye ses titreşimleriyle iletilmesidir. Konuşmanın diğer tanımları şu şekildedir: Kendi içinde bir düzeni ve bütünlüğü olan, sözeylemlerden oluşabilen ve kişiler arası iletişimin temelini oluşturan çok yönlü bir edim. Kişinin kendisi ve çevresiyle dengeli bir ilişki kurma ve bu ilişkiyi sürdürmesine yarayan, geleneksel sembollerin yer aldığı, bedensel tepkiye dayanan bir iletişim sistemi.

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önem nedir?

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önemin bazı nedenleri ve sonuçları şu şekildedir: Nedenleri: Atatürk, iyi eğitim görmüş, bilinçli bir toplumun varlığını, yeni inkılapların ve cumhuriyet yönetiminin yerleşmesi ve yaşamasının ön şartı olarak görmüştür. Osmanlı Devleti'nin yıkılmasında eğitimin milli karakterden yoksun oluşunun önemli bir rolü olduğuna inanmıştır. Bir milletin hayat mücadelesinde, maddi ve manevi bütün güçlerin artırabilmesi, milli eğitimde yüksek bir düzeye erişmesi ile mümkün olduğunu düşünmüştür. Sonuçları: Atatürk, eğitim sisteminin ülkemizin ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine uygun olarak yeni baştan kurulmasını ve bu eğitimin aynı zamanda toplumun bütün kesimlerine yaygınlaştırılmasını gerekli görmüştür. 1924’te Tevhid-i Tedrisat yasasının çıkarılmasını sağlayarak eğitimde birliği sağlamıştır. 1 Kasım 1928’de Yeni Türk Alfabesi'nin uygulamaya konmasıyla eğitimi milli hale getirip yaygınlaştırmıştır. Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumu'nun kurulmasını sağlayarak dil, tarih ve kültürün milli olmasına katkı sağlamıştır. 15 Temmuz 1921’de I. Maarif Kongresi’ni toplayarak eğitim sorunlarına çözüm aramıştır. 1 Mart 1922’de TBMM’de yaptığı konuşmada eğitimin hükümetin en verimli ve en mühim görevi olduğunu belirtmiştir. 27 Ekim 1922 günü yaptığı konuşmada, eğitimin temel görevinin devletin varlığını sürdürmek olduğunu vurgulamıştır.

    Atatürk'ün uygulamalı eğitim ile ilgili sözü nedir?

    Atatürk'ün uygulamalı eğitim ile ilgili bazı sözleri: "Eğitim ve öğretimde uygulanacak yol, bilgiyi insan için fazla bir süs, bir zorbalık vasıtası yahut medeni bir zevkten ziyade, maddi hayatta muvaffak olmayı temin eden pratik ve kullanılması mümkün bir cihaz hâline getirmektir. Millî Eğitim Bakanlığı bu esasa önem vermelidir". "Yurt çocuklarını toplumsal ve ekonomik alanlarda etkin ve verimli kılabilmek için gerekli olan ön bilgileri iş üstünde öğretme yöntemi, eğitim ve öğretimin ana kuralı olmalıdır". "Orta öğretimde de eğitim ve öğretim yönteminin işe ve uygulamaya dayanması ilkesine uymak kesin olarak gereklidir".