• Buradasın

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önem nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önemin bazı nedenleri ve sonuçları şu şekildedir:
    • Nedenleri:
      • Atatürk, iyi eğitim görmüş, bilinçli bir toplumun varlığını, yeni inkılapların ve cumhuriyet yönetiminin yerleşmesi ve yaşamasının ön şartı olarak görmüştür 3.
      • Osmanlı Devleti'nin yıkılmasında eğitimin milli karakterden yoksun oluşunun önemli bir rolü olduğuna inanmıştır 5.
      • Bir milletin hayat mücadelesinde, maddi ve manevi bütün güçlerin artırabilmesi, milli eğitimde yüksek bir düzeye erişmesi ile mümkün olduğunu düşünmüştür 4.
    • Sonuçları:
      • Atatürk, eğitim sisteminin ülkemizin ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine uygun olarak yeni baştan kurulmasını ve bu eğitimin aynı zamanda toplumun bütün kesimlerine yaygınlaştırılmasını gerekli görmüştür 3.
      • 1924’te Tevhid-i Tedrisat yasasının çıkarılmasını sağlayarak eğitimde birliği sağlamıştır 2.
      • 1 Kasım 1928’de Yeni Türk Alfabesi'nin uygulamaya konmasıyla eğitimi milli hale getirip yaygınlaştırmıştır 2.
      • Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumu'nun kurulmasını sağlayarak dil, tarih ve kültürün milli olmasına katkı sağlamıştır 2.
      • 15 Temmuz 1921’de I. Maarif Kongresi’ni toplayarak eğitim sorunlarına çözüm aramıştır 35.
      • 1 Mart 1922’de TBMM’de yaptığı konuşmada eğitimin hükümetin en verimli ve en mühim görevi olduğunu belirtmiştir 3.
      • 27 Ekim 1922 günü yaptığı konuşmada, eğitimin temel görevinin devletin varlığını sürdürmek olduğunu vurgulamıştır 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk'ün düşünceleri nelerdir?

    Atatürk'ün bazı düşünceleri: Cumhuriyet ve demokrasi: "Demokrasinin tam ve en belirgin şekli cumhuriyettir". Milliyetçilik: "Türkiye halkı, ırken veya dinen veya harsen birleşik ve yekdiğerine karşı hürmet ve fedakârlık hisleriyle dolu ve mukadderat ve menfaatleri ortak olan bir toplumsal hey’ettir". Bağımsızlık: "Hürriyet ve İstiklal benim karakterimdir". Milli egemenlik: "Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir". Çağdaşlık: "Medeniyet yolunda başarı yenileşmeye bağlıdır". Akılcılık: "Ben manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma ve hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır".

    Atatürkün 6 ilkesi neden önemlidir?

    Atatürk'ün altı ilkesinin (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, devrimcilik ve laiklik) önemli olmasının bazı nedenleri: Modern Türkiye'nin kuruluşu: Bu ilkeler, modern Türkiye'nin ulusal kimliğini oluşturmuş ve çok uluslu bir imparatorluktan ulus devlete geçişi sağlamıştır. Demokratik yönetim: Cumhuriyetçilik ilkesi, demokratik parlamenter düzeni destekleyerek siyasi iktidarların el değiştirmesini ve sosyal yapının güçlenmesini sağlar. Toplumsal eşitlik: Halkçılık, toplumda sınıf ayrıcalıklarını reddeder ve herkesin kanun önünde eşit olmasını hedefler. Akılcılık ve bilimsellik: Laiklik, devletin ve toplumun din etkisinden bağımsız olmasını, akıl ve bilim rehberliğinde ilerlemesini sağlar. Ekonomik gelişim: Devletçilik, devletin ekonomik faaliyetleri düzenleyerek ülkenin modernizasyonuna katkıda bulunmasını amaçlar. Çağdaşlaşma: Devrimcilik, geleneksel yapıların modern kuruluşlarla değiştirilmesini ve toplumun en kısa yoldan medeniyetin nimetlerine kavuşturulmasını hedefler.

    Atatürk eğitime neden önem vermiştir kompozisyon?

    Atatürk'ün eğitime önem vermesinin bazı nedenleri: Ulusal bağımsızlık: Atatürk, ulusal bağımsızlığın silahla değil, eğitimle sağlanabileceğine inanmıştır. Çağdaş uygarlık: Türkiye'yi çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkarmayı hedeflemiştir. Halk eğitimi: Halkın bilinçli ve toplum sorunlarına duyarlı olabilmesi için eğitilmesi gerektiğini düşünmüştür. Fırsat eşitliği: Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı amaçlamıştır. Bilimsel eğitim: Eğitimi bilimsel temellere oturtmak istemiş, medreseleri kapatarak modern eğitim modellerini benimsemiştir. Yeniden inşacılık: "Yeniden İnşacılık" eğitim felsefesini uygulayarak yeni bir toplum düzeni oluşturmayı hedeflemiştir. Demokrasi bilinci: Cumhuriyetçiliğin halka öğretilmesi ve demokrasi bilincinin yerleştirilmesi için eğitimi önemli görmüştür. Milli birlik: Ulusal birlik ve beraberliği sağlayacak bir eğitim sistemi oluşturmayı amaçlamıştır.

    Atatürk'ün öğrenci ile ilgili sözü nedir?

    Atatürk'ün öğrenci ile ilgili bazı sözleri: "Sizler, yeni Türkiye’nin geç evlatları, yorulsanız da beni izleyeceksiniz. Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler asla ve asla yorulmazlar. Türk gençliği amaca, bizim yüksek ülkümüze durmadan, yorulmadan yürüyecektir". "Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunu düşünerek, ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz". "Öğretmenlik ömür boyu sürecek bir öğrenciliktir". "Toplumun düşmanı cehalet, cehaletin düşmanı öğretmendir".

    Atatürk'ün uygulamalı eğitim ile ilgili sözü nedir?

    Atatürk'ün uygulamalı eğitim ile ilgili bazı sözleri: "Eğitim ve öğretimde uygulanacak yol, bilgiyi insan için fazla bir süs, bir zorbalık vasıtası yahut medeni bir zevkten ziyade, maddi hayatta muvaffak olmayı temin eden pratik ve kullanılması mümkün bir cihaz hâline getirmektir. Millî Eğitim Bakanlığı bu esasa önem vermelidir". "Yurt çocuklarını toplumsal ve ekonomik alanlarda etkin ve verimli kılabilmek için gerekli olan ön bilgileri iş üstünde öğretme yöntemi, eğitim ve öğretimin ana kuralı olmalıdır". "Orta öğretimde de eğitim ve öğretim yönteminin işe ve uygulamaya dayanması ilkesine uymak kesin olarak gereklidir".

    Atatürkün en önemli ilkesi nedir?

    Atatürk'ün en önemli ilkesinin hangisi olduğu konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Bazı kaynaklara göre Atatürk'ün en önemli ilkesi laikliktir. Diğer bir görüşe göre ise Atatürk'ün en önemli ilkesi cumhuriyetçiliktir. Atatürk'ün en önemli ilkesinin hangisi olduğu konusunda kesin bir görüş birliği bulunmamaktadır.

    Atatürk'ün okul hayatı nasıldı?

    Mustafa Kemal Atatürk'ün okul hayatı şu şekilde özetlenebilir: Mahalle Mektebi: Atatürk'ün eğitim hayatı, annesinin isteği üzerine bu geleneksel okulda başladı. Şemsi Efendi İlkokulu: Babasının isteğiyle modern eğitim veren bu okula kaydedildi. Selanik Mülkiye Rüştiyesi: Modern eğitim veren bu okula bir süre devam etti. Selanik Askeri Rüştiyesi: Askeri bir okul olan bu okula gizlice sınava girerek başladı ve "Kemal" ismini burada aldı. Manastır Askeri İdadisi: Bağımsızlık tutkusunu geliştirdiği bu okulda edebiyat ve tarihe ilgi duydu. Harp Okulu (Mekteb-i Harbiye-i Şahane): Eğitimine burada devam ederken sınıf çavuşu oldu ve teğmen rütbesiyle mezun oldu. Harp Akademisi: Kurmay yüzbaşı rütbesiyle mezun olduğu bu okulda, modern düşünce ve taktikleri benimsedi. Atatürk, eğitim hayatı boyunca disiplinli ve çalışkan bir öğrenci olarak, derslerinin yanı sıra siyaset ve edebiyatla da ilgilendi.