• Buradasın

    Atatürk'e göre eğitim ve öğretimde disiplin nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atatürk'e göre eğitim ve öğretimde disiplin, başarının temel şartıdır 125.
    Disiplinin bazı özellikleri:
    • Korku ve fiziksel etkileme şeklinde bir anlayış değildir; öğrencilerin öğrendiklerini benimseyen ve kurallara uyan bir yaklaşımdır 2.
    • Amaçlı etkinlikler, uygun çevre ve birlikte çalışma alışkanlığı gibi kavramları içerir 2.
    • Kendi kendini kontrol etmeyi sağlar 2.
    Atatürk, eski dönemlerin dayağa dayanan disiplin anlayışı yerine, sevgiye dayanan bir disiplin anlayışının yerleştirilmesinden yanadır 24.
    Atatürk, 1 Kasım 1925’te TBMM’nin açış konuşmasında disiplinin önemini şu şekilde açıklamıştır 5:
    "Hayatın her çalışma safhasında olduğu gibi, özellikle öğretim hayatında disiplin, başarının esasıdır. Müdürler ve öğretim heyetleri disiplini sağlamaya ve talebe disipline uymaya mecburdurlar."
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk'ün uygulamalı eğitim ile ilgili sözü nedir?

    Atatürk'ün uygulamalı eğitim ile ilgili bazı sözleri: "Eğitim ve öğretimde uygulanacak yol, bilgiyi insan için fazla bir süs, bir zorbalık vasıtası yahut medeni bir zevkten ziyade, maddi hayatta muvaffak olmayı temin eden pratik ve kullanılması mümkün bir cihaz hâline getirmektir. Millî Eğitim Bakanlığı bu esasa önem vermelidir". "Yurt çocuklarını toplumsal ve ekonomik alanlarda etkin ve verimli kılabilmek için gerekli olan ön bilgileri iş üstünde öğretme yöntemi, eğitim ve öğretimin ana kuralı olmalıdır". "Orta öğretimde de eğitim ve öğretim yönteminin işe ve uygulamaya dayanması ilkesine uymak kesin olarak gereklidir".

    Disiplin ne anlama gelir?

    Disiplin kelimesi üç farklı anlamda kullanılabilir: 1. Bir topluluğun düzeni: Kişilerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemlerin bütünüdür. 2. Öğretim konusu: Öğretim konusu olan veya olabilecek bilgilerin bütününe verilen addır, bir bilim dalıdır. 3. Sıkı düzen: Bir topluluğun, yasalarına ve düzenle ilgili yazılı veya yazısız kurallarına titizlik ve özenle uyması durumudur.

    Atatürk'e göre okulun görevi nedir?

    Atatürk'e göre okulun görevi, ulusal ve çağdaş bir eğitim anlayışı çerçevesinde şekillenmiştir. Atatürk'e göre okulun bazı temel görevleri şunlardır: Cehaletin yenilmesi. Türk ulusunun çağdaş uygarlık düzeyine çıkarılması. Millî kültür birliğinin sağlanması. Vatandaşlık eğitiminin ve ilköğretimin yaygınlaştırılması. Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu eğitilmiş insan gücünün yetiştirilmesi. Uygulamalı ve aktif bir eğitim sisteminin benimsenmesi. Toplumda fırsat eşitliğinin sağlanması. Atatürk, eğitimi bağımsızlık ve özgürlük için temel ve önemli bir araç olarak görmüş ve öğretmenlere bu süreçte büyük sorumluluk yüklemiştir.

    Disiplin ve disipline etme arasındaki fark nedir?

    Disiplin ve disipline etme arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Disiplin, kişilerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemlerin bütünüdür. Disipline etme ise, bir kişiyi disiplinli hale getirme, düzene sokma, disiplini temin etme anlamına gelir. Özetle, disiplin genel bir kavramken, disipline etme bu kavramın uygulama aşamasıdır.

    Atatürk'ün eğitim ve bilimle ilgili sözleri nelerdir?

    Atatürk'ün eğitim ve bilimle ilgili bazı sözleri: "En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur". "Milletimizin siyasî, toplumsal hayatında, milletimizin fikrî terbiyesinde rehberimiz ilim ve teknik olacaktır. Mektep sayesinde, mektebin vereceği ilim ve teknik sayesindedir ki Türk Milleti, Türk sanatı, ekonomisi, Türk şiir ve edebiyatı, bütün güzelliğiyle gelişir". "Toplumun düşmanı cehalet, cehaletin düşmanı öğretmendir". "En büyük savaş, cahilliğe karşı yapılan savaştır". "Dünyada her şey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir". "Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız. Bilim ve fen için bağ ve koşul yoktur".

    Disiplin nedir ve neden önemlidir?

    Disiplin, bir standartlar sistemini incelemek, öğrenmek, eğitmek ve uygulamaktır. Disiplinin önemi: Hedeflere ulaşmayı kolaylaştırır. Sorumluluk bilinci kazandırır. Zaman yönetimini geliştirir. Öz güven kazandırır. Stresi azaltır. Sosyal ilişkileri olumlu etkiler. Öğrenmeyi kolaylaştırır. Verimliliği ve başarıyı artırır.

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önem nedir?

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önemin bazı nedenleri ve sonuçları şu şekildedir: Nedenleri: Atatürk, iyi eğitim görmüş, bilinçli bir toplumun varlığını, yeni inkılapların ve cumhuriyet yönetiminin yerleşmesi ve yaşamasının ön şartı olarak görmüştür. Osmanlı Devleti'nin yıkılmasında eğitimin milli karakterden yoksun oluşunun önemli bir rolü olduğuna inanmıştır. Bir milletin hayat mücadelesinde, maddi ve manevi bütün güçlerin artırabilmesi, milli eğitimde yüksek bir düzeye erişmesi ile mümkün olduğunu düşünmüştür. Sonuçları: Atatürk, eğitim sisteminin ülkemizin ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine uygun olarak yeni baştan kurulmasını ve bu eğitimin aynı zamanda toplumun bütün kesimlerine yaygınlaştırılmasını gerekli görmüştür. 1924’te Tevhid-i Tedrisat yasasının çıkarılmasını sağlayarak eğitimde birliği sağlamıştır. 1 Kasım 1928’de Yeni Türk Alfabesi'nin uygulamaya konmasıyla eğitimi milli hale getirip yaygınlaştırmıştır. Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumu'nun kurulmasını sağlayarak dil, tarih ve kültürün milli olmasına katkı sağlamıştır. 15 Temmuz 1921’de I. Maarif Kongresi’ni toplayarak eğitim sorunlarına çözüm aramıştır. 1 Mart 1922’de TBMM’de yaptığı konuşmada eğitimin hükümetin en verimli ve en mühim görevi olduğunu belirtmiştir. 27 Ekim 1922 günü yaptığı konuşmada, eğitimin temel görevinin devletin varlığını sürdürmek olduğunu vurgulamıştır.